וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ חסון שבני משפחתו נהרגו בסוריה: לא נאפשר שואה של בני עמנו

5.11.2017 / 17:02

הח"כ מכולנו איבד שישה בני משפחה במתקפת המורדים על כפר חאדר. "כמו שהלב שלנו עם כל יהודי בעולם, כך גם הוא עם כל דרוזי. לא ניתן להגיע לשואה, כשאנחנו עם ישראל", אמר לוואלה! NEWS

עריכת וידאו:ניר חן

"כדרוזים, אנחנו עומדים יחד עם היהודים ולא שוכחים מה היה בשואה. ולא ניתן להגיע למצב הזה בעם שלנו, כשאנחנו עם ישראל" – כך אמר היום (ראשון) ח"כ אכרם חסון (כולנו) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, לאחר שאיבד בסוף השבוע שישה מבני משפחתו במתקפה של המורדים על הכפר הדרוזי חאדר שבסוריה. במתקפה על הכפר נהרגו 18 בני אדם בסך הכול.

"שישה מהם מבני המשפחה שלנו, משפחת חסון", אמר. "וכמובן, כולן משפחות שלנו. כולנו משפחה אחת". לדבריו, תושבי חאדר לא רצו שישראל תתערב בנעשה בכפר מאחר שבמקרה כזה, עלולים להאשים אותם בבגידה. "אנחנו יודעים מה יהיה גורלם במקרה כזה", אמר. "הפתרון הוא קל: לא צריך לכבוש ולסכן חיילים".

"ישראל שולטת בגבול ובגזרה הזאת, ג'בהת א- נוסרה יודע שישראל חזקה ושלא מתעסקים איתה, ועובדה שכשהצבא פנה במסר חריף שהוא יילחם בהם אם הם ייכנסו - הם נעלמו משם. צריך רק לעמוד על המשמר", אמר ח"כ חסון.

עוד הוסיף: "אנחנו מיעוט קטן שמתעסקים עם קבוצות של וצחים וטרורסיטים, ז לא אנשים באים לבנות את סוריה, זה לא אנשים שאכפת להם מזכויות אזרח ולכן כולנו צריך לעמוד על המשמר. כמו שהלב שלנו עם כל יהודי בעולם, כך גם עם כל דרוזי שנמצא בעולם.

אכרם חסון. מתוך עמוד הפייסבוק של תומכי חסון, אתר רשמי
חסון/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק של תומכי חסון
התקהלות של מפגינים דרוזים באיזור גדר הגבול. אלי אשכנזי
תושבים בסמוך לגדר עם סוריה, ביום שישי/אלי אשכנזי

פיצוץ מכונית התופת בכפר, על ידי תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, היה חלק ממבצע משותף עם עוד פלגי אופוזיציה בקוניטרה, שניסו לחבר שתי מובלעות שלהם במחוז הגובל עם ישראל. המתקפה נהדפה, ולפי דיווחים מקומיים, כוחותיו של הנשיא בשאר אסד שלחו תגבורות לאזור. לפי חיזבאללה, הרגיעה סביב כפר חדר מחזיקה מעמד.

בעקבות המתקפה הקטלנית, צה"ל הצהיר באופן חריג כי לא יאפשר את כיבוש הכפר, לנוכח קשרי המשפחה בין תושביו לדרוזים החיים בשטח ישראל. אלו דחקו בצבא להתערב כדי למנוע טבח אפשרי של אחיהם, כפי שאירע כמה פעמים לאורך מלחמת האזרחים בסוריה.

למרות ההודעה של ישראל, שהיא למעשה מוכנה לסייע בעקיפין למשטר בדמשק לשמור על טריטוריה כדי להגן על הדרוזים, כלי התקשורת המזוהים עם אסד האשימו את צה"ל בסיוע למתקפה של תחריר א-שאם. לפי חיזבאללה, שלוחמיו פרוסים אף הם באזור, המורדים תקפו את חדר משלושה כיוונים, אולם לא הצליחו להתקדם. יחידת התקשורת של הארגון הלבנוני טענה כי ישראל שיגרה טיל קרקע-קרקע לעבר עמדה של צבא סוריה.

הכפר חדר לאחר פיצוץ מכונית התופת. באדיבות ספאא פרחאת/אתר בלדנא, מערכת וואלה! NEWS
היערכות בכפר חדר לאחר המתקפה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות ספאא פרחאת/אתר בלדנא
דרוזים על גדר הגבול בעקבות הקרבות בחדר. רויטרס
דרוזים בגבול סוריה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully