וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חבר קיבוץ זעם על ניתוקו מחשמל וירה במנהל הקהילה

5.11.2017 / 15:00

החשוד המתין למנהל בחנייה ליד מזכירות הקיבוץ, ירה ברגליו ופצע אותו בינוני-קשה. לאחר מכן נסע לתחנת משטרה והסגיר את עצמו. בסוף השבוע נותק החשמל בדירתו בשל חוב כספי לקיבוץ

מנהל קהילה בקיבוץ רשפים בבקעת בית שאן נורה על ידי חבר קיבוץ ונפצע באורח בינוני, 5 בנובמבר 2017. חטיבת דובר המשטרה
הפצוע פונה לבית החולים במצב יציב. זירת האירוע/חטיבת דובר המשטרה

מנהל הקהילה בקיבוץ רשפים שבמועצה האזורית עמק המעיינות בבקעת בית שאן נורה היום (ראשון) על ידי חבר הקיבוץ, בעקבות סכסוך כספי. המנהל, בן 62, נפגע מהירי בפלג גופו התחתון ונפצע באורח בינוני עד קשה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית חולים העמק בעפולה. לפי החשד, החשוד בירי, חבר קיבוץ ותיק בן 66, זעם על ניתוק החשמל בדירתו. הוא הסגיר את עצמו לידי המשטרה.

החשוד בירי הגיע לרשפים לפני שנים רבות מקיבוץ אחר, ובו התחתן ונולדו לו ילדיו. במשך שנים רבות הוא עסק במוזיקה ולפני 15 שנים התאלמן. עם הזמן נקלע קיבוץ רשפים למשבר כלכלי קשה ועבר תהליך הפרטה עמוק. בקיבוץ סיפרו כי החשוד התקשה להסתגל למסגרת החדשה, הוא נקלע לחוב כספי לקיבוץ בגין שימוש בחשמל ובינו ובין הקיבוץ התנהל הליך בוררות. לאחר ההליך, נותק זרם החשמל לדירתו ביום שישי האחרון.

בקיבוץ רשפים, כמו במרבית הקיבוצים המופרטים, פועל מנהל קהילה שכיר, שאינו חבר הקיבוץ. היום, כשהגיע לעבודתו במקום בשעות הצהריים המוקדמות, המתין לו חבר הקיבוץ בחנייה ליד מזכירות הקיבוץ. כשהמנהל יצא ממכוניתו, ירה בו החשוד ברגליו ונמלט מהמקום. משם הוא נסע לתחנת המשטרה בבית שאן והסגיר את עצמו. אקדחו נלקח והוא נעצר.

עוד בוואלה! NEWS:
חרף התנגדות הצמרת המשפטית: השרים אישרו את חוק ההמלצות
האם השכולה נגד משרד הביטחון: אל תכירו באב הביולוגי של בני כאב שכול
תיעוד: טרקטור חוצה פסי רכבת באזור אסור – ונתקע על המסילה

מנהל קהילה בקיבוץ רשפים בבקעת בית שאן נורה על ידי חבר קיבוץ ונפצע באורח בינוני, 5 בנובמבר 2017. חטיבת דובר המשטרה
בקיבוץ הופתעו מהמקרה. זירת האירוע/חטיבת דובר המשטרה

פרמדיק מד"א דניס פולקוב וחובש רפואת חירום דניאל מוסאי שטיפלו בפצוע סיפרו: "כשהגענו לקיבוץ ראינו בסמוך לבניין המנהלה גבר בן 62 שוכב מתחת לסככה כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפצע מירי בפלג גופו התחתון. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים והוא פונה במהירות בניידת טיפול נמרץ של מד"א תוך כדי טיפול רפואי לבית חולים העמק במצב בינוני ויציב".

בקיבוץ הופתעו מאוד מהמקרה. לדברי חברים בקיבוץ, היורה לא מוכר כאדם אלים אלא שקט ומופנים והם מתקשים להבין את המעשה. המנהל הועבר לטיפול בחדר ההלם במחלקה לרפואה דחופה בבית החולים. החשוד בירי יובא מחר להארכת מעצר בבית משפט השלום בטבריה.

לפני שמונה שנים, בקיבוץ רמת הכבוש שבשרון ירה חבר קיבוץ במנהל הקהילה בראשו והתאבד. מנהל הקהילה נפצע באורח קשה מאוד. גם אותו מקרה היה על רקע תהליכי ההפרטה בקיבוץ, תהליכים שלא אחת יצרים מתחים עמוקים בין החברים לממסד.

מקיבוץ רשפים: "קיבוץ רשפים החוגג בימים אלה 70 שנה להיווסדו ידוע בחוסן הקהילתי ובקשרים הדוקים בין חבריו. כפועל יוצא מכך, לאורך כל שנות הקיבוץ נפתרו מחלוקות שונות בין חברים בינם לבין עצמם ובינם לבין הקיבוץ בשיח מכבד של כל הצדדים. לצערנו המקרה שארע היום הוא מקרה קשה של אלימות יוצאת דופן שלא הכרנו עד היום. מדובר בתקיפה קשה של מנהל הקהילה בקיבוץ, המכהן בתפקידו מזה שנים ארוכות, בהצלחה ובמסירות אין קץ.

"עמדת הקיבוץ היא שאין מחלוקת ואין סכסוך המצדיקים נקיטה בצעדים כה אלימים, וכקיבוץ אנו דוחים ומוקיעים מכל וכל את התנהגות החבר בעניין זה. צר לנו כי חבר הקיבוץ לקח, לכאורה, את החוק לידיים וביצע עבירה פלילית חמורה. צוות מטעמו של הקיבוץ מלווה את מנהל הקהילה בבית החולים, ואנו מאחלים לו החלמה מלאה ומהירה ומצפים לראותו שב לחצרנו בהקדם האפשרי".

(עדכון ראשון: 13:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully