וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: עו"ד שמרון ומקורב מאוד לנתניהו עוכבו לחקירה

5.11.2017 / 7:56

המשטרה עיכבה את שני הגורמים הבכירים, בחשד למעורבות בתיק 3000, שבמסגרתו חשודים גורמים בכירים במערכת הפוליטית והצבאית בשוחד בעסקה לרכישת הצוללות מגרמניה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: שניר דבוש

שני מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו, בהם עורך דינו הפרטי ובן דודו דוד שמרון עוכבו היום (ראשון) לחקירה במסגרת חקירת תיק 3000, המכונה פרשת הצוללות. הפרשה נחקרת בלהב 433 (יאל"כ). במשטרה בחרו לערוך את המעצרים לפני חזרתו של נתניהו מביקורו בבריטניה, ובכך להגביר את הלחץ בסביבתו הקרובה של ראש הממשלה. מאז שנכנס רב ניצב רוני אלשיך לתפקיד המפכ"ל ניסו בלהב 433 טקטיקה של מעצר בכירים הנחשדים בעבירות פליליות.

‏גורם בכיר בלשכת נתניהו אמר היום בשיחה עם כתבים בלונדון כי הוא "מציע לברנז'ה לסחוט שלושה לימונים ולשתות כדי שהחיוך יימחק להם מהפרצוף. ראש הממשלה לא קשור לחקירה".


לקריאה נוספת:
גורמים בישראל: גרמניה אישרה את עסקת הצוללות - עם הסתייגות
חוזרים לחקירות: במשטרה נערכים לגל מעצרים נוסף בפרשת הצוללות
המפכ"ל על חקירות נתניהו: "זו תהיה שנה מורכבת, נהפוך כל אבן"

דוד שמרון בחקירתו בלהב 433, יולי 2017. מוטי מילרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
שמרון/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד, הארץ

במשטרה החליטו על שיטת פעולה ולפיה מגיעים לעצור את החשוד בשעת בוקר מוקדמת, עוד לפני שהוא מתעורר, עורכים חיפוש מהיר בביתו ולאחר מכן לוקחים אותו לחדר החקירות. כך עשו עם כל העצורים הבכירים בפרשת הצוללות, פרשת המרמה והשוחד הנחקרת בעיריית נתניה, למיליארדר בני שטיינמץ, וכך עשו גם הבוקר כשהגיעו לעוזרו הקרוב של נתניהו. בדרך הזאת מצליחים החוקרים לגייס עליונות פסיכולוגית כבר בדקה הראשונה של החקירה על הנחקר למרות מעמדו הרם.

לפני שלושה שבועות נודע כי המשטרה נערכת לגל מעצרים בתיק, בעקבות השלמת עדותו של עד המדינה מיקי גנור לפני ראש המשנה. אלשיך אמר לפני כחודש וחצי, בערב ראש השנה, כי יש התקדמות בחקירה, וכי עדותו של גנור לא עסקה רק בדרג הנחקרים עד עתה. המפכ"ל התפאר במידור סביב החקירה ובעובדה כי שמות מעורבים נוספים לא דלפו, רובם נחקרו או נעצרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בכנס הרצליה 21 ביוני 2017. ניב אהרונסון
"הולכים לשנה מורכבת". אלשיך/ניב אהרונסון

בערב ראש השנה, אמר מפכ"ל המשטרה אלשיך כי "אנחנו הולכים לשנה מורכבת" ביחס לחקירותיו של ראש הממשלה ולפרשת הצוללות. בשיחה עם כתבים לקראת ראש השנה, אמר אלשיך כי "אנחנו הופכים את כל האבנים כדי להגיע לחקר האמת, כדי שלא ייווצר מצב שבו יגידו שלא התעמקנו ופעלנו בנושא כזה או אחר".

אלשיך רמז בדבריו בין השאר, על התפתחות משמעותית בפרשת הצוללות. "הייתי ממליץ לכם שלא לצאת לחופש", אמר לכתבים. אלשיך אמר כי חומרי החקירה הרבים שנאספים לא דולפים בפרשה. "פעילות רבה נעשית תוך דגש על דרגים בכירים יותר ממה שנחקרו או נעצרו לאחרונה", אמר המפכ"ל.

תרגיל של שייטת הצוללות המדמה לוחמה בשטח האויב, 18 במאי 2017. דובר צה"ל
תרגיל של שייטת הצוללות המדמה לוחמה בשטח האויב, 18 במאי 2017/דובר צה"ל

על גיוסם של עדי המדינה – ארי הרו במסגרת חקירות ראש הממשלה ומיקי גנור במסגרת פרשת הצוללות – אמר המפכ"ל: "כשאנחנו מגיעים לגייס עד מדינה אנחנו יודעים בדיוק מה הוא אמור לספק לנו, ואנחנו עושים את השיקול שלנו אם אנחנו רוצים לקנות את מה שהוא נותן בהסכם עד מדינה. לא מגייסים סתם. אם העד לא מספק את מה שהיה צריך, ההסכם מבוטל".

בנוסף, המשטרה מתכוונת לערוך השלמות בחקירת פרשות 1000 ו-2000, שראש הממשלה נתניהו חשוד בשתיהן. לנתניהו צפויות שלוש או ארבע חקירות נוספות, במהלכן צפויים חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה להציג בפני ראש הממשלה חומרי חקירה חדשים בחודשים האחרונים - בהם עדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן, שעשויה לסבך את נתניהו בעבירות שוחד לכאורה, וכן בעדות עד המדינה ארי הרו, שהיה בעבר ראש הסגל בלשכת נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully