וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא קטלוניה המודח שוקל להתמודד בבחירות - מהגלות: "זמן לאחדות"

4.11.2017 / 19:47

מנהיג החבל שהצביע על עצמאותו גלה לבלגיה וקרא משם להתמודדות משותפת בבחירות הבזק שייערכו בחודש הבא. 40 אלף חתימות למען איחוד המפלגות התומכות בעצמאות נאספו בתוך שעות אחדות, אך טרם ברור אם יוכל המנהיג להתמודד מחוץ לספרד

צילום: רויטרס

נשיא קטלוניה המודח קרלס פוג'דמון קרא היום (שבת) להקמת חזית פוליטית מאוחדת שתתמודד בבחירות שייערכו ב-21 לדצמבר, ושתמשיך את המאבק לעצמאות החבל. הנשיא המודח שוהה כעת בבלגיה, לאחר שמשלת ספרד פירקה את ממשלתו בעקבות משאל העם שבו הצביעו תושבי קטלוניה על עצמאותם ועל היפרדות מספרד. פוג'דמון הודיע כי הוא שוקל להתמודד בבחירות.

אחרי שהפרלמנט בברצלונה הכריז ביום שישי שעבר באופן חד-צדדי על עצמאות מספרד, על בסיס תוצאות משאל העם מהחודש שעבר, הפעילה ממשלתו של מריאנו ראחוי את סעיף 155 בחוקה, המאפשר לשלטון המרכזי של ספרד להשתלט על כל אחד מהמחוזות האוטונומיים המרכיבים אותו. מאז, הודחה הממשלה הבדלנית, הוכרזו בחירות בזק שיתקיימו ב-21 בדצמבר וכן הודחו מפקדי המשטרה של קטלוניה. "זה הזמן לכל הצדדים להתאחד למען קטלוניה, למען חירותם של האסירים הפוליטיים ולמען הרפובליקה", אמר פוג'דמון ממקום מושבו בבריסל. מוקדם יותר השבוע הבהיר פוג'דמון כי ישוב לספרד רק אם יובטח לו משפט הוגן.

עוד בנושא:
בלגיה: נלמד את צו המעצר של ספרד נגד נשיא קטלוניה
צו מעצר לנשיא קטלוניה הגולה; שמונה בכירים נשלחו למעצר
בית משפט בספרד ביטל הכרזת העצמאות לקטלוניה; הנשיא המודח: "נלך לבחירות"

נשיא קטלוניה, קרלס פוג'דמון, במהלך הצהרה לתקשורת בבריסל, בלגיה 4 בנובמבר 2017. רויטרס
פוג'דמון מוסר הצהרה לתקשורת בבלגיה, היום/רויטרס

באתר שהוקם למען ריצה משותפת בבחירות, נאספו כ-40 אלף חתימות בתוף שעות אחדות. בסקר שפורסם ביום חמישי זכתה הקואליציה למען עצמאות קטלוניה למרב הקולות עם תמיכה של כ-32% מקולות המשתתפים בסקר. בית המשפט העליון של ספרד הוציא ביום חמישי צו מעצר לפוג'דמון, וכן הורה על מעצרם של שמונה בכירים נוספים בממשלה המואשמים בהמרדה עורך דינו של הנשיא אישר כי הוצא נגדו צו מעצר. פוג'דמון מסר כי מעצר הבכירים הוא "טעות חמורה".

הרשויות בבלגיה הצהירו אתמול כי קיבלו לידיהם את צו המעצר שהוציא בית המשפט בספרד נגד נשיא קטלוניה. בהודעה שפרסמו צוין כי רשויות החוק במדינה, אליה נמלט פוג'דמון, יבחנו את בקשת המעצר בימים הקרובים לפני שתועבר לדיון בבית המשפט. במקביל, השלטונות הבלגים דחו את בקשת פוג'דמון להעיד במשפט בספרד באמצעות שיחת וידאו מבלגיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כ -1,000 איש התכנסו בעצרת למען עצמאות קטלוניה וקראו לשחרור פעילים שנעצרו. צילום: רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
עצרת למען שחרור הפעילים שנעצרו בקטלוניה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully