וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש של מי שיבזה את ההמנון הסיני - עד שלוש שנות מאסר

4.11.2017 / 14:33

הנשיא שי ג'ינפינג ממשיך בקו הנוקשה שהנהיג בכל הנוגע לכבוד האומה, ובפרלמנו קבעו כי ייגזר עונש מאסר ממושך על מי שלא יכבד את ההמנון. בהונג קונג חוששים כי החוק יוביל לפגיעה בחופש הביטוי

צילום:רויטרס,CNN עריכת וידאו:ניר חן

בית המחוקקים בסין אישר היום (שבת) תיקון לחוק הקובע כי העונש בגין ביזוי ההמנון הלאומי יהיה עד שלוש שנות מאסר. התיקון התקבל בהמשך לבחירתו של הנשיא שי ג'ינפינג לכהונה נוספת כמנהיג המפלגה הקומוניסטית, לאחר שתיאר את חזונו בדבר הגשמת "החלום הסיני" של אומה חזקה ומשגשגת.

לפי התיקון, העונש יוטל על מי שיבזה את ההמנון הלאומי בצורה "משמעותית" ויזלזל בכבודו, ויכלול בין היתר מאסר ושלילת זכויות פוליטיות. סוכנות הידיעות הסינית דיווחה כי עונשים דומים אושרו בעבר נגד אלה שיבזו את הדגל ואת סמלי המדינה.

עוד בוואלה NEWS:
שקט מתוח אחרי המתקפה הקטלנית על הכפר הדרוזי: "אירוע כואב"
22 שנה לרצח: מחנה השלום מתגעגע לרבין - וחולם על מנהיג
שנה לבחירות בארצות הברית: טראמפ מבסס אחיזה

נשיא סין שי ג'ינפינג חושף את ההנהגה החדשה של המפלגה הקומוניסטית, 25 באוקטובר 2017. רויטרס
כבוד האומה כערך עליון. הנשיא שי בעת חשיפת ההנהגה לאחר שנבחר לכהונה נוספת/רויטרס

בנוסף לכך, עסקו המחוקקים בחוקים הנוגעים להמנון הלאומי עבור הונג קונג ומקאו הנמצאות תחת אוטונומיה סינית. אוהדי כדורגל בהונג קונג קראו לאחרונה קריאות בוז במהלך השמעת ההמנון במשחק בין קבוצה מקומית לקבוצה סינית, מהלך שהוביל לקנס מטעם פיפ"א. פעילים פרו-דמוקרטיים ומחוקקים חוששים כי החוק ישמש להגבלת חופש הביטוי בהונג קונג.

מאז בחירתו למנהיג המפלגה הקומוניסטית של סין בשנת 2012, הנשיא שי ביסס את דמותו באופן ניכר סביב קידום פטריוטיות, והציג עצמו כמנהיג אשר שם לנגד עיניו את כבוד האומה כערך עליון. כהונתו אופיינה בביסוס עוצמתו של הצבא, מדיניות חוץ נוקשה והתרחבות כלכלית בחו"ל, לצד צמצום האפשרות לביקורת פוליטית מבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully