וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקט מתוח אחרי המתקפה הקטלנית על הכפר הדרוזי: "אירוע כואב"

במג'דל שמס סיפרו כי חלה רגיעה בקרבות מעבר לגבול, אחרי שהמבצע של ג'בהת א-נוסרה והמורדים לכיבוש חדר נבלמה. "אנחנו מבינים שהם הצליחו להדוף את ההתקפה", אמר ראש מועצת חורפיש. אסד שלח תגבורות לאזור

צלמים זמניים מורשים

אחרי יממה של קרבות ושפיכות דמים, בחדר שברמת הגולן הסורי נרשמת רגיעה עם הסרת האיום על כיבוש הכפר הדרוזי. במג'דל שמס, שקרוביהם חיים מעבר לגבול, סיפרו כי מדי פעם נשמעים קולות ירי מרובים, אבל לא בעוצמה דומה לזו של אתמול ולא מכלי נשק כבדים. פעיל מקומי בחדר אמר לרשת אל-מיאדין כי מניין ההרוגים במתקפה עלה ל-18.

פיצוץ מכונית התופת על ידי תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, היה חלק ממבצע משותף עם עוד פלגי אופוזיציה בקוניטרה, שניסו לחבר שתי מובלעות שלהם במחוז הגובל עם ישראל. המתקפה נהדפה, ולפי דיווחים מקומיים, כוחותיו של הנשיא בשאר אסד שלחו תגבורות לאזור. לפי חיזבאללה, הרגיעה סביב כפר חדר מחזיקה מעמד.

"הכול שקט", אמר היום סלים מיחי, תושב מג'דל שמס, שהוסיף כי בניגוד לאתמול, לא הגיעו לגדר הגבול תושבים דרוזים מהגולן ומהגליל. כמה עשרות דרוזים ניסו אתמול לחצות את הגדר ולהגיע לסוריה, אך נבלמו על ידי צה"ל.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
בדרך לתבוסה: צבא עיראק הדף את דאעש מעיירת גבול חשובה
המתקפה נגד הדרוזים נבלמה - אך הוציאה שדים מסוכנים מהבקבוק
ההגנה על הדרוזים בסוריה עשויה לשחק לידיים של איראן

הכפר הדרוזי חדר שבסוריה, נובמבר 2017. רויטרס
מוקד למתיחות. כפר חדר, אתמול/רויטרס

בעקבות המתקפה הקטלנית, צה"ל הצהיר אתמול באופן חריג כי לא יאפשר את כיבוש הכפר, לנוכח קשרי המשפחה בין תושביו לדרוזים החיים בשטח ישראל. אלו דחקו בצבא להתערב כדי למנוע טבח אפשרי של אחיהם, כפי שאירע כמה פעמים לאורך מלחמת האזרחים בסוריה.

לדברי מופיד מרעי, ראש מועצת חורפיש, ההנהגה הדרוזית מיישובי הגליל והכרמל הייתה אתמול עד שעת לילה מאוחרת במג'דל שמס ונפגשה עם ההנהגה במקום. "לכולנו זה אירוע כואב, אבל אנחנו מבינים שעכשיו תושבי חדר הצליחו להדוף את ההתקפה ועכשיו הם מוגנים. ההבנה שג'בהת א-נוסרה לא נכנסה לתוך חדר הביאה לרגיעה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
התקהלות של מפגינים דרוזים באיזור גדר הגבול. אלי אשכנזי
השקט נשמר. תושבים דרוזים בסמוך לגדר עם סוריה, אתמול/אלי אשכנזי

למרות ההודעה של ישראל, שהיא למעשה מוכנה לסייע בעקיפין למשטר בדמשק לשמור על טריטוריה כדי להגן על הדרוזים, כלי התקשורת המזוהים עם אסד האשימו את צה"ל בסיוע למתקפה של תחריר א-שאם. לפי חיזבאללה, שלוחמיו פרוסים אף הם באזור, המורדים תקפו את חדר משלושה כיוונים, אולם לא הצליחו להתקדם. יחידת התקשורת של הארגון הלבנוני טענה כי ישראל שיגרה טיל קרקע-קרקע לעבר עמדה של צבא סוריה.

ההתפתחויות האחרונות בסוריה אירעו לאחר שביום רביעי דווח כי חיל האוויר תקף מפעל נשק בחומס, לא הרחק מהגבול עם לבנון. בתקשורת הסורית דווח כי מערכות ההגנה האווירית ירו לעבר המטוסים, שלטענתה תקפו מפעל נחושת אזרחי. בישראל לא הגיבו, אך סוריה שיגרה תלונות למועצת הביטחון של האו"ם. מאז תחילת מלחמת האזרחים לפני יותר משש שנים, יוחסו לישראל עשרות תקיפות בסוריה, שנועדו לעצור משלוחי נשק לחיזבאללה וכן פיתוח אמצעי לחימה מתקדמים.

הכפר חדר לאחר פיצוץ מכונית התופת. באדיבות ספאא פרחאת/אתר בלדנא, מערכת וואלה! NEWS
כוחות בכפר חדר, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות ספאא פרחאת/אתר בלדנא

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה בבריטניה לרגל ציון מאה שנה להצהרת בלפור, מזהיר בחודשים האחרונים כי ישראל לא תאפשר לאיראן, המסייעת לצבא אסד, להתבסס בסוריה. הוא אמר זאת גם לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שצבאו הציל את אסד מקריסה, והתקיפה האחרונה בעיירת התעשייה חסיא אירעה בזמן שהוא נפגש עם הנהגת איראן בטהראן.

"אנחנו שומרים גם על גבולנו. גבולנו בדרום, גבולנו בצפון. ואנחנו שומרים גם את אהדתנו לאחינו הדרוזים", אמר אתמול נתניהו, בעקבות המתקפה בחדר. הוא שוחח על המצב עם שר הביטחון אביגדור ליברמן.

(עדכון ראשון: 9:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully