וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח רשמי סותר את טראמפ: ההתחממות הגלובלית - מעשה ידי אדם

4.11.2017 / 10:30

הנשיא הודיע על פרישה מהסכם האקלים, אך מדענים שמונו על ידי הממשל מצאו כי שריפת דלקים היא הסיבה העיקרית לשינויי האקלים. החוקרים הצביעו על עליית פני הים והתחזקות הסופות הטרופיות כתוצרים מסוכנים של התופעה

צילום: רויטרס, נאסא, BBC, עריכה: יוסי אלטר

קצב השינוי המהיר באקלים כדור הארץ וההתחממות הגלובלית הם כמעט בוודאות מעשה ידי אדם – כך קבע היום (שבת) דוח רשמי של הממשל האמריקני, בניגוד לתפיסתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושל בכירים בממשלו. "אין הסבר חלופי משמעותי לתופעת ההתחממות הגלובלית במאה האחרונה", קבעו יותר מ-50 מדענים בדוח שפורסם. הדוח מפורסם בכל ארבע שנים על פי בקשת הקונגרס, ומחבריו הם מדענים שעובדים בסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה ובמרכז הלאומי לחיזוי מזג האוויר.

ממצאי הדוח מאשררים את הנתונים שפורסמו בעבר על ידי חוקרים מרחבי העולם בשנים האחרונות, שהאשימו בעיקר את שריפת הדלקים בתופעה. החוקרים הצביעו על עליית גובה פני הים, שיטפונות, בצורות וקיומן של סופות חזקות בתדירות גבוה כתוצרים אפשריים של השינוי באקלים העולמי. על פי הדוח, ב-115 השנים עלה הטמפרטורה הממוצעת בעולם במעלה אחת, ואילו גובה פני הים עלה בכ-17 סנטימטרים.

עוד בוואלה! NEWS:
מוחק את מורשת אובמה: טראמפ ביטל התכנית נגד התחממות גלובלית
מהתקיפה בסוריה ועד האיומים על קים: שנה לניצחון טראמפ בבחירות
ארה"ב: החייל שנפל בשבי טליבאן אחרי שערק לא יישלח למאסר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישיבת הקבינט לאחר הפיגוע בניו יורק. רויטרס, רויטרס
ביטל את הסכם הקלים הבינלאומי. טראמפ/רויטרס, רויטרס

הנשיא טרמפ הודיע בחודש יוני השנה על על פרישה מ"הסכם פריז", הסכם האקלים הבינלאומי שנחתם רק לפני כשנתיים. נטישת ההסכם, שהושג תחת ממשל הנשיא הקודם ברק אובמה, הייתה אחת מההבטחות המרכזיות של טראמפ בקמפיין הבחירות בשנה שעברה, והוא כינה אותו "הונאה". בנאום בבית הלבן אמר טראמפ כי ארצות הברית תפסיק למלא אחר התנאים הבלתי מחייבים של ההסכם.

ארצות הברית היא אחת המזהמות הגדולות בעולם, לצד סין, ואחת ממטרות ההסכם היא להפחית את פליטת גזי החממה העולמית. מאז השבעתו בתחילת השנה נקט טראמפ צעדים רבים הסותרים את ההסכם, כמו ביטול הגבלות על תעשיית הפחם. בארצות הברית מעריכים כי המשא ומתן על תנאי היציאה מההסכם ייארך כארבע שנים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully