וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: 31 תלונות על עבירות מין נגד אנשי הארגון בעולם

4.11.2017 / 15:23

שורה של תלונות, הכוללות עבירות של התעללות מינית וניצול לאורך השנים האחרונות, התקבלו בארגון. זאת ברקע ניסיונותיו של האו"ם להילחם בתופעות של עבירות המין המתבצעות על ידי עובדיו וחייליו. כמחצית מהתלונות - כלפי אנשי הנציבות לפליטים

כוחות שמירת השלום של האו"ם במחוז קסאי, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, 11 במרץ 2017. רויטרס
כוחות שמירת השלום של האו"ם ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו/רויטרס

31 תלונות על התעללות מינית וניצול מצד אנשי האו"ם נאספו לאחרונה ונמצאות בבדיקה – כך מסר אמש (שישי) דובר הארגון סטפני דואריק. התלונות נאספו במשך תקופה של שלושה חודשים בין יולי לספטמבר, ומתייחסות למקרים הנפרסים על פני שלוש השנים האחרונות. 14 מהן נמצאות בחקירה ואחת אף אומתה, זאת על רקע מלחמתו של הארגון בתופעות של עבירות מין המתבצעות על ידי עובדיו וכוחותיו הצבאיים הפזורים ברחבי הגלובוס.

כמחצית מהתלונות מתייחסות למקרים שאירעו לכאורה במסגרת נציבות האו"ם לפליטים, ו-12 תלונות נוספות מתייחסות לכוחות שמירת השלום הפועלים בכמה מדינות באפריקה, בהן הרפובליקה המרכז-אפריקנית ומאלי. עוד מופיעים ברשימת התלונות, ארגון ההגירה הבינלאומי וקרן החירום הבינלאומית לילדים (יוניצ"ף).

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: לא בטוח שטילרסון ישמש שר החוץ עד סוף הקדנציה
הבלגים הצהירו: נלמד את צו המעצר נגד נשיא קטלוניה
משפחת שאול לפרקליטות: אפשרו להתנגד לחילוץ המחבלים מהמנהרה

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש באיסטנבול, 10 בפברואר 2017. רויטרס
הנתונים נאספו כחלק מיוזמת הארגון להגברת השקיפות. מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש/רויטרס

במשך השנים נחשפו בתקשורת מקרים של התעללות מינית וניצול מצד אנשי האו"ם, ולאחרונה התבלטו במיוחד בתקשורת מקרים שאירעו ברפובליקה המרכז-אפריקנית בה פרוסים כוחות שמירת השלום של האו"ם. דואריק מסר כי הנתונים החדשים החלו להיאסף בינואר כחלק מיוזמת האו"ם להגברת השקיפות בארגון, בדגש על עבריינות מינית.

בספטמבר השנה פורסם כי האו"ם חוקר מקרים של התעללות מינית ברפובליקה המרכז-אפריקנית. בשנת 2015 הופנתה כלפי האו"ם ביקורת על התמודדותו עם טענות על אונס והתעללות מינית בילדות בידי 14 חיילים צרפתיים של כוחות שמירת השלום המוצבים במדינה. מזכ"ל האו"ם דאז, באן קי מון, גינה את המקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully