וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: לא בטוח שטילרסון ישמש שר החוץ עד סוף הקדנציה

4.11.2017 / 0:30

הנשיא האמריקני אמר בריאיון לרשת "פוקס ניוז" כי הוא לא בטוח ששר החוץ יישאר בתפקידו, ואף ציין כי הוא "אינו מרוצה" מאנשים מסוימים במחלקת המדינה. לדבריו, הוא היחיד שיקבע את מדיניות החוץ: "היחיד שחשוב הוא אני"

צילום: CNN, עריכה: תום זואילי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אתמול (שישי) כי הוא אינו בטוח ששר החוץ בממשלו, רקס טילרסון, יישאר בתפקידו לשארית הקדנציה בבית הלבן. לדבריו, הוא "אינו מרוצה" מאנשים מסוימים בצוות מחלקת המדינה שאינם תומכים בו.

טראמפ תקף במהלך ריאיון לרשת "פוקס ניוז" את המשרד תחת הנהגת טילרסון, ואמר כי רק הוא מגדיר את מדיניות החוץ של ארצות הברית. "מי שחשוב הוא אני", אמר טראמפ. "אני האדם יחיד שחשוב משום כשזה נוגע לזה, זו המדיניות שהולכת להיות". כשנשאל אם הוא מתכנן להשאיר את טילרסון בתפקידו, אמר "נראה, אני לא יודע".

עוד בוואלה! NEWS
ביומו האחרון בחברה: עובד בטוויטר השבית את חשבונו של טראמפ
"אמת, שקרים ומנהיגות": העקיצה של ראש ה-FBI המודח נגד טראמפ
שנה לבחירות בארצות הברית: דונלד טראמפ מבסס אחיזה

פגישת דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג, פלורידה, 7 באפריל 2017. רויטרס
טילרסון וטראמפ/רויטרס

טראמפ יצא לאחרונה לביקור באסיה יחד עם טילרסון, זאת לאחר חודשים של מתיחות בין השניים. דבריו משכו ביקורת בקונגרס, שם רפובליקנים רבים הצטרפו לעמיתיהם הדמוקרטים בהתנגדות לתכניתו של טראמפ לקצץ בהוצאות על דיפלומטיה ועל מדיניות חוץ, וכן נגד חוסר יכולתו לאייש משרות חשובות בתחום החוץ.

המתיחות בין טילרסון וטראמפ התעוררה בחודש שעבר בעקבות דיווחים כי שר החוץ כינה את הנשיא "דביל" ואמר כי הוא שוקל להתפטר. טילרסון הבהיר לאחר מכן כי מעולם לא תכנן לעזוב את תפקידו, ואילו טראמפ אמר כי לשניים מערכת יחסים טובה, אך ביקר את חולשתו של שר החוץ. מחלקת המדינה תחת הנהגתו של טילרסון נתונה ללחצים בעת האחרונה גם סביב היחסים המתוחים עם קוריאה הצפונית.

נשיא המועצה ליחסי חוץ, ריצ'רד האס, אמר כי דבריו של טראמפ מטרידים לא רק עבור שר החוץ הנוכחי, אלא לכל מדיניות החוץ האמריקנית. "זה לא רק בנוגע לרקס טילרסון, זה גם נוגע למי שיגיע אחריו. אם הנשיא כה נחוש לוודא ששר החוץ שלו יצליח, הוא כנראה לא יצליח", אמר האס ל-CBS.

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully