וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת שאול לפרקליטות: אפשרו להתנגד לחילוץ המחבלים מהמנהרה

אלי אשכנזי ודניאל דולב

4.11.2017 / 0:23

משפחת החייל שגופתו מוחזקת ברצועה ביקשה להביע את התנגדותה בדיון שיתקיים בבג"ץ בעתירה הדורשת מצה"ל לאפשר את חילוץ גופות אנשי חמאס והג'יהאד האסלאמי מהמנהרה שהותקפה השבוע. "החזרת גופות המחבלים תהיה מעשה בלתי מוסרי"

עריכת וידאו:ניר חן

משפחת החייל אורון שאול, שגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה, פנתה אתמול (שישי) למחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה כדי שתאפשר לה להביע בבג"ץ את התנגדותה לחילוץ המחבלים שנקברו בפיצוץ המנהרה בדרום השבוע. זאת, במסגרת עתירה שהוגשה בנושא.

העתירה לבג"ץ הוגשה שלשום לאחר שמתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, אמר כי ישראל לא תאפשר איתור מחבלים בהריסות המנהרה שהותקפה השבוע, ללא התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראלים. מרדכי אמר את הדברים בעקבות בקשת ארגון הצלב האדום לאפשר את איתור חמשת המחבלים שנעדרים תחת הריסות המנהרה.

"מרשיי מבקשים להביע לידיעתכם כי הם מתנגדים בתוקף למבוקש בעתירה", נכתב בעמדת המשפחה, שהוגשה על ידי עו"ד ישי שריד. "לא ייתכן כי יתאפשר לאויב לקבל גופות של פעיליו, שעסקו בהכנת מנהרה שנועדה לפגוע בישראל, מבלי שאורון, וכן קצין צה"ל הדר גולדין ז"ל, ויתר אזרחי ישראל המצויים בידי חמאס בעזה, ישובו לישראל".

עוד בנושא:
עוברים לזירה האמריקנית: הפגנה מול שגרירות קטאר להשבת גולדין ושאול
"מצרים לחמאס: העבירו מידע על הישראלים בתמורה לגופות אסירים"
נתניהו לנשיא הצלב האדום: "אזרחינו מוחזקים בעזה באכזריות"

עצרת לשחרור אורון שאול בטבריה, 19 ביולי 2017. ערן גילווארג
עמדת המשפחה "אינה מבוססת על רצון נקם". עצרת לשחרורו של שאול בטבריה, יולי/ערן גילווארג

עוד כתבה משפחת שאול בבקשתה כי עמדתה "אינה מבוססת על רצון נקם, אלא על עמדה מוסרית ומעשית. אם רוצה האויב בהשבת גופות פעיליו, שניסו לפגוע בישראל, עליו להשיב לישראל את אורון והדר. הבחירה נתונה בידי האויב. כל עוד הוא עומד בסירובו להשיב לישראל את חיילי צה"ל, ואפילו למסור מידע על אודותיהם, החזרת גופות המחבלים תהיה מעשה בלתי מוסרי נגד חיילי צה"ל ובני משפחותיהם. הסכמה למבוקש אף תהיה ויתור, ללא כל תמורה, על קלפי מיקוח חשובים שיידרשו לצורך השבתם של אורון והדר".

מגישי העתירה, מרכז עדאלה ומרכז אלמיזאן בעזה, דורשים כי כוחות צה"ל יאפשרו לצוותי חילוץ והצלה בעזה להתקרב למרחק הפחות מ-300 מטרים מהגדר הישראלית, על מנת לאתר ולחלץ את הלכודים מתחת לפני האדמה. העתירה הוגשה גם בשמו של אביו של אחד הנעדרים, חסן עבד אל-גליל סבאחי. לטענת הארגונים, מניעת חילוץ הנעדרים "מהווה הפרה בוטה למשפט הישראלי ולכללי המשפט הבינלאומי המחייבים את מדינת ישראל".

עוד באותו נושא

אחרי ביקורת המשפחות: נתניהו מינה את ירון בלום למתאם החטופים והשבויים

לכתבה המלאה
עצרת לשחרור אורון שאול בטבריה, 19 ביולי 2017. אלי אשכנזי
הדיון יתקיים ביום ראשון. זהבה שאול בעצרת לשחרור בנה בטבריה, יולי/אלי אשכנזי

העתירה יוצאת מנקודת הנחה כי ייתכן שהמחבלים עדיין חיים. בהתאם לכך, עו"ד מונא חדאד ממרכז עדאלה ביקשה לקיין דיון דחוף בעתירה. שופט בית המשפט העליון דוד מינץ דחה את הבקשה וקבע כי על המדינה להגיש את תשובתה עד יום ראשון בשעה 08:00.

היום פורסם במעריב כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, גיבש חוות דעת לפיה על ישראל לאפשר לחמאס ולג'יהאד האסלאמי לאסוף את גופות המחבלים הקבורות בהריסות המנהרה ללא דיחוי. במשרד המשפטים הכחישו את הפרסום והודיעו כי "אין שחר לטענה כאילו נקבע כי חובה על הממשלה לאפשר לארגוני הטרור הפועלים בעזה לאסוף את גופות המחבלים... בחוות דעתו הבהיר היועץ כי לפי המשפט הבינלאומי ולפי פסיקת בג"ץ, ניתן למנוע את החיפוש או להשהות אותו לאור שיקולי הביטחון אותם הציגו הגורמים הרלוונטיים".

(עדכון ראשון: 19:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully