וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסה לחסל את האחים מוסלי: אישום נגד עבריין שהוסגר מארגנטינה

3.11.2017 / 13:05

שבוע לאחר שהוסגר לישראל, העבריין המכונה "עקא" הואשם כי ניסה לרצוח את ראשי משפחת הפשע ב-2012 - כנקמה על רצח העבריין יוסי קסטרו, וכחלק ממלחמת החיסולים שזכתה לכינוי "פרשה 1131"

צילום: ניב אהרונסון
כתב אישום הוגש נגד העבריין יעקב שמעון "עקא". ניב אהרונסון
שמעון הבוקר בבית המשפט/ניב אהרונסון

כתב אישום הוגש הבוקר (שישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד העבריין יעקב שמעון, המכונה "עקא", שהוסגר לפני שבוע מארגנטינה לישראל. שמעון נאשם כי ניסה לרצוח את האחים שי ואלי מוסלי יחד עם עמית פוגל, וכן את אביאל וואהל, שהשתייך לארגון של האחים. נגד נאשם נוסף, יוסי בן דהן, נטען כי סייע לניסיון הרצח.

לפי כתב האישום שהגישו עו"ד אפרת רותם ועו"ד יוסי קורצברג מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), לקראת סוף 2012 חברו אנשי "חבורת ראשל"צ מערב", ובהם פוגל, לאנשי ארגון הפשע של יצחק אברג'יל, שבו היה חבר גם שמעון. בין היתר, הם שיתפו פעולה במלחמה במשפחת מוסלי. בסוף אותה שנה חשדו אנשיו של שמעון כי אנשי מוסלי עמדו מאחורי רצח העבריין יוסי קסטרו, והחליטו לנקום.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שי מוסלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרקליטות טוענת כי שמעון ופוגל תכננו לארוב לאחים מוסלי ולוואהל בדרכם חזרה משדה התעופה, ולרצוח אותם. בן דהן, לפי כתב האישום, השיג עבורם כלי נשק גנובים, הסתיר אותם, וגם לקח משמעון את הטלפונים הניידים שלו לפני היציאה לפעולה – כדי להקשות על המשטרה. בסופו של דבר נעצר שמעון על ידי משטרת ישראל, לכאורה בדרך לביצוע הרצח, כשהוא רוכב על אופנוע גנוב, לבוש מספר שכבות ובידיו שני אקדחים גנובים.

ניסיון הרצח הוא חלק מחקירת מלחמת החיסולים בעולם התחתון, שזכתה לכינוי "פרשה 1131". עד כה הוגשו כתבי אישום נגד יותר מ-15 מעורבים בפרשה, בגין עבירות רצח, ניסיון רצח ועבירות סמים. בין היתר, הוגש בשנה שעברה במסגרת הפרשה כתב אישום נגד ראש ארגון הפשע מוטי חסין. הוא נאשם, יחד עם עבריינים נוספים, בשורת עבירות ובראשן מקרי הרצח של יצחק גפן, ג'ורדן אזולאי, שרון מזרחי ורמי אמירא.

"עקא", שהוגדר בעבר בכיר בארגון הפשע של אברג'יל, נעצר בדצמבר 2016 בארגנטינה בחשד לניסיון רצח. לפי הודעת המשטרה, הוא נעצר בידי כוחות משטרה מקומיים בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוציאה נגדו פרקליטות המדינה. הוא נמלט מישראל כשנודע לו לכאורה כי אחד מחבריו הקרובים הפך להיות עד מדינה בפרשה, וכך חמק מגל המעצרים הראשון עם הפיכתה של חקירת הפרשה מסמויה לגלויה. הוא עזב למדינה שלישית, וממנה הצליח להגיע לארגנטינה.

כתב אישום הוגש נגש יוסי בן דהן בגין סיוע לנסיון רצח. ניב אהרונסון
בן דהן, היום בהגשת כתב האישום/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully