וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמת, שקרים ומנהיגות": העקיצה של ראש ה-FBI המודח נגד טראמפ

ספרו החדש של ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, שפוטר על ידי הנשיא ייקרא: "נאמנות גבוהה יותר: אמת שקרים ומנהיגות". קומי בחר ככל הנראה לעקוץ את טראמפ כבר בבחירת שמו של הספר, זאת לאחר שטראמפ היה זה שדרש מקומי כבר בתחילת כהונתו את נאמנותו

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: ניר חן

(בוודיאו: חקירת מעורבות הרוסים במערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית)

ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי עוקץ את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בספרו החדש אותו יכנה: "נאמנות גבוהה יותר: אמת שקרים ומנהיגות". האירוניה הגדולה נובעת בין השאר משמו של הספר, בו נרמזת דרישת הנאמנות של טראמפ מקומי לפני שפיטר אותו על רקע חקירת מעורבות גורמים רוסים בקמפיין הבחירות לנשיאות ארצות הברית.

קומי טען כי טראמפ הציג בפניו את דרישתו להיות נאמן לו בארוחת ערב פרטית בחודש ינואר בבית הלבן, זמן קצר לאחר שהושבע. "אני צריך נאמנות ואני דורש נאמנות", אמר טראמפ לטענת קומי. במזכר שכתב לעצמו קומי לאחר מכן, הוא ציין כי חש באי נוחות לאחר שטראמפ חזר על דרישותיו. לדבריו הוא רק הבטיח לו "נאמנות כנה".

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש ופרקליט המדינה נגד חוק ההמלצות: "העיתוי לא נכון"
צה"ל: לא נאפשר איתור המחבלים במנהרה ללא התקדמות עם השבויים
הקרב על חוק ההמלצות: "שוקלים האפשרות שיחול רק על נבחרי ציבור"

עדותו של ראש האף בי איי לשעבר ג'יימס קומי בפניי הסנאט, וושינגטון, 8 ביוני 2017. רויטרס
ג'יימס קומי בעדותו בפני הסנאט האמריקני בחודש יוני/רויטרס

היחסים בין השניים הלכו והתרחקו בזמן שקומי העמיק בחקירת המעורבות הרוסית. היחסים בין השניים התפוצצו ב-9 במאי השנה, אז הודיע טראמפ על פיטוריו. ימים ספורים לאחר הפיטורים, טראמפ זעם על קומי לאחר שלטענתו הדליף מזכרים מדיונים שערכו. "קומי צריך לקוות שאין עוד 'קלטות' של השיחות שלנו לפני שהוא מדליף לעיתונות", צייץ טראמפ. בעדות שמסר קומי בפני ועדת הסנאט השיב לכך קומי: "הלוואי שאכן היו".

קומי הכריז כי יוציא לאור ספר שיגולל את השתלשלות האירועים באוגוסט, לאחר שהגיע להסכמות עם הוצאת ספרים בארצות הברית בעסקה שעל פי הדיווחים שווה כמה מיליוני דולרים. קומי הבטיח לקוראיו "אנקדוטות שטרם נקראו". הוצאת הספרים "פלטריון" לא פרסמה מידע נוסף מלבד שמו של הספר עליו הודיעה היום. לפי ההוצאה, הספר שיראה אור במאי 2018 יתמקד בסוגיות כמו "מנהיגות טובה ואתית והמניעים השונים לקבלת החלטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully