וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו מעצר לנשיא קטלוניה הגולה; שמונה בכירים נשלחו למעצר

בית המשפט העליון הוציא צו מעצר אירופי לפוג'דמון ולעוד ארבעה משריו שנמלטו לבלגיה, אחרי שאלו לא הופיעו לשימוע במדריד. שרים מודחים אחרים נעצרו כחלק מהעמדתם לדין בגין המרדה

צילום: רויטרס

בית המשפט העליון של ספרד הוציא היום (חמישי) צו מעצר לנשיא חבל קטלוניה המודח קרלס פוג'דמון, שנמלט לבלגיה לאחר השתלטות מדריד על הממשל בברצלונה, וכן הורה על מעצרם של שמונה בכירים נוספים בממשלה המואשמים בהמרדה - כך דיווח העיתון הקטלאני" לה ונגרדיה". עורך דינו של הנשיא אישר כי הוצא נגדו צו מעצר. פוג'דמון מסר כי מעצר הבכירים הוא "טעות חמורה".

הנשיא הגולה, שמבהיר כי הוא ישוב לספרד רק אם יובטח לו משפט הוגן, זומן לשימוע היום אך לא הופיע יחד עם עוד ארבעה משריו המודחים. הם שוהים בבריסל, והתביעה במדריד דרשה צו מעצר אירופי נגדם. דובר מטעם בית המשפט לא אישר כי אכן הוצאו הצווים ולא ברור אם הרשויות בבריסל ייעתרו לכך.

עוד בוואלה! NEWS:
מאות אלפים מפגינים בברצלונה נגד עצמאות קטלוניה: "תחי ספרד"
ממשלת ספרד הדיחה את ממשלת קטלוניה בשל הכרזת העצמאות
בית משפט בספרד ביטל הכרזת העצמאות לקטלוניה; הנשיא המודח: "נלך לבחירות"

קרלס פוג'דמון, נשיא קטלוניה במסיבת עיתונאים בבריסל 31 באוקטובר 2017. רויטרס
פוג'דמון. צו מעצר אירופי/רויטרס

אחרי שהפרלמנט בברצלונה הכריז ביום שישי שעבר באופן חד-צדדי על עצמאות מספרד, על בסיס תוצאות משאל העם מהחודש שעבר, הפעילה ממשלתו של מריאנו ראחוי את סעיף 155 בחוקה, המאפשר לשלטון המרכזי של ספרד להשתלט על כל אחד מהמחוזות האוטונומיים המרכיבים אותו. מאז, הודחה הממשלה הבדלנית, הוכרזו בחירות בזק שיתקיימו ב-21 בדצמבר וכן הודחו מפקדי המשטרה של קטלוניה.

בין העצורים סגן נשיא קטלוניה אוריול חונקרס, שר הפנים ז'ואקים פורן, שר החוץ ראול רומבה ושר המשפטים קרלס מונדו. לשר המסחר סנטי וילה התאפשר שחרור בערבות אחרי שהוא פרש מהממשלה בטרם ההצבעה על העצמאות.

(עדכון ראשון 19:11)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תומכי היפרדות קטלוניה מחוץ לבית המשפט העליון של ספרד במדריד. רויטרס
תומכי היפרדות מספרד מחוץ לבית המשפט בברצלונה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully