וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש ופרקליט המדינה נגד חוק ההמלצות: "העיתוי לא נכון"

2.11.2017 / 16:48

מנדלבליט התייחס לקרב על החוק האוסר המלצות משטרה בסיום חקירות וביקש "תנו לנו לעבוד בשקט". גם פרקליט המדינה הצטרף לדברים, ואמר כי "יש חשיבות עצומה לדעתו של החוקר בתיק"

צילום: רוני כנפו

בכירי מערכת המשפט יצאו היום (חמישי) נגד הצעת החוק של חבר הכנסת דודי אמסלם, לאסור המלצות משטרה בסיום חקירות. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע כי הוא מתנגד, "גם מבחינת התוכן, וגם מבחינת העיתוי – זה לא נכון. תנו לנו לעבוד בשקט".

מנדלבליט אמר את הדברים בפתח כנס במלון אוריינט בירושלים, לצד פרקליט המדינה שי ניצן שהתנגד גם הוא ואמר כי "הציבור חייב להבין שהמשטרה והפרקליטות עובדות יד ביד. יש חשיבות עצומה לשמוע את דעתו של החוקר בתיק".

ועדת השרים לחקיקה צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב את הצעת החוק האוסרת על המשטרה להמליץ על כתבי אישום בתום חקירות - אולם לוואלה! NEWS נודע כי אחרי אישורה בקריאה טרומית היא צפויה לעבור שינויים משמעותיים. בין ההצעות שהעלו גורמים במשרד המשפטים, כדי לרכך מעט את ההצעה, היא האפשרות שהחוק יחול רק על תיקים שבהם קיים פרקליט מלווה, בהם נבחרי ציבור ותיקי פשע חמורים.

לקריאה נוספת:
הקרב על חוק ההמלצות: "שוקלים האפשרות שיחול רק על נבחרי ציבור"
בכיר במשטרה על חוק ההמלצות: "ניסיון להלך אימים על המפכ"ל"
ח"כ אמסלם נגד המשטרה: "למה שוטר מקבל חמגשית? שיביאו סנדוויצ'ים"

אביחי מנדלבליט במהלך ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

כך יימנע מצב שבו הפרקליטות תצטרך ללמוד ולסכם בעצמה את כל תיקי החקירה, דבר שהיה עלול לגרום לסחבת משמעותית בתהליך קבלת ההחלטות. אפשרות נוספת שעלתה במהלך דיונים שהתקיימו השבוע במשרד המשפטים היא זו שלפיה ייאסר רק הפרסום עצמו אך לא ההמלצה לפרקליטות.

עוד בוואלה!

נתניהו נפגש עם מיי בלונדון: "יש לשנות את הסכם הגרעין"

לכתבה המלאה
רה"מ נתניהו אמר במהלך טקס לציון מאה שנה לכיבוש באר שבע בידי חילות צבא אוסטרליה, ניו זילנד וקנדה כי ישראל "לא תסבול איום מאויבנו על האדמה, באוויר ומתחת לאדמה". בני בן סימון
החוק מקודם בצל החקירות נגדו. נתניהו/בני בן סימון

היועץ מנדלבליט התנגד להצעת החוק בנוסח המקורי שלה, וכך גם פרקליט המדינה שי ניצן והמפכ"ל אלשיך. גם האפשרות כי ההצעה תחול על חקירות שכבר החלו מעוררת קשיים משפטיים, אך סוגיה זו, כמו מרבית הסוגיות בהצעת החוק, טרם הוכרעה.

עם זאת, גורם בכיר בקואליציה אומר כי אחרי אישורה בקריאה טרומית, "להגיע להסכמה על נוסח שונה. אין שום יכולת משפטית לעצור את ההצעה בנוסח הנוכחי שלה אך כולם מבינים שנדרש לעשות בה שינויים כדי לא להקשות על תפקודה של המשטרה והפרקליטות".

היועמ"ש מנדלבלילט והמכפ"ל אלשיך בטקס החלפת מפקד חיל האוויר, בסיס תל נוף  14 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
מתנגדים לחוק במתכונתו הנוכחית. המפכ"ל והיועמ"ש/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

בסיכום שהתקבל השבוע בין שרת המשפטים, איילת שקד, ויו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם-רפאלי, עם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) הוחלט כי החוק יובא השבוע להצבעה בוועדת שרים כשכל סיעה תצביע כפי שהיא רוצה והקואליציה תהיה מחויבת לרוב שיהיה בוועדה כמו כל חוק אחר שמגיע להצבעה. המשמעות היא כי ההצעה תאושר בעקבות כך שלליכוד יש רוב בוועדה.

דודי אמסלם. עומר מירון
יוזם החוק, ח"כ אמסלם/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully