וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ספר ברמת גן פרסם לוח חוגים - המיועד לבנים בלבד

2.11.2017 / 14:37

בית ספר חילוני ברמת גן פרסם לוח חוגים המונע מבנות להשתתף בחוגים כגון קפוארה והגנה עצמית. גורמים בעיר זועמים על הדתה. עיריית רמת גן: "לא מאמינים בהפרדה בין בנים לבנות"

תלמידים בבית הספר. ShutterStock
"עניין ההדתה עולה כל פעם מחדש". אילוסטרציה/ShutterStock

בית הספר החילוני "יהל"ם" ברמת גן פרסם לאחרונה לוח חוגים שמפעילה עמותת "חברותא", אלא ששלושה מחוגיו מיועדים רק לבנים ונאסרו לרישום בנות. בין החוגים המדוברים: קפוארה, אומנות לחימה והגנה עצמית ודרמה ותיאטרון. על פי הפרסום בנות יוכלו להירשם לחוגי בישול וריקוד. ההחלטה התקבלה בחסות הנהלת העיר, זאת לאחר שהתירה לעמותה לפעול בבית הספר הממלכתי-חילוני.

עד היום פעלה "חברותא" רק בבתי הספר הממלכתיים-דתיים שבהם קיימת הפרדה בין בנים לבנות, ופעילותה בבית הספר יהל"ם היא הראשונה בבית ספר חילוני. מי שאמונה על הפעלת פעילות ההעשרה היא "בית עמנואל" – החברה העירונית והיא שאפשרה את השימוש באולם הספורט לצורך קיום הפעילויות.

לוח חוגים המפרדים בין בנים לבנות בביתס פר ברמת גן 2.11. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
העמותה המפעילה פעלה עד כה בבתי ספר ממלכתיים-דתיים. לוח החוגים/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי

חבר מועצת עיריית רמת גן רועי ברזילי ביקר את ההחלטה ואמר כי "עניין ההדתה עולה כל פעם מחדש במקום אחר. קשה להבין מדוע חוג קפוארה או אומניות לחימה והגנה צריך להיות פתוח רק לבנים ואם זה לא מספיק, לא ברור מדוע חוג דרמה ותיאטרון גם צריך להיות בהפרדה". עוד אמר ברזילי כי "מרתיח ובלתי נתפס כיצד כל יום נרמסים היסודות הליברליים והחילוניים של העיר ומשתנים לנגד עינינו בתהליכים של הקצנה דתית".

בארגון נעמ"ת הגיבו לפרסום וקראו לעיריית רמת גן לפעול במהרה כדי לשים סוף לתופעה. יושבת ראש נעמת גליה וולוך ציינה כי "עיריית רמת גן היא הנושאת באחריות ועליה לרדת לשורש העניין ולברר כיצד יתכן שתלמידות מופלות ונפגעות באופן כזה בישראל של שנת 2017. אני קוראת לראש העיר להתערב באופן אישי בנעשה ולשים סוף להתנהלות הזאת".

מעיריית רמת גן נמסר: "עמותת חברותא משמשת מזה שנים כארגון שנותן מענה לפעילות הבלתי פורמלית לציבור הדתי-מסורתי בעיר - לרבות הפעלת חוגים. במסגרת המענה שנותנת העמותה לציבור הדתי במרכז רמת גן, היא שכרה את הסטודיו באולם הספורט של בית הספר יהל"ם לטובת פעילות חוגים נקודתית. החוגים אינם מופעלים על ידי בית הספר, קהל היעד שלהם אינו התלמידים החילונים, והם במפורש אינם באים על חשבון הפעילויות הענפות הנעשות בעבור התלמידים ביהל"ם. עיריית רמת-גן אינה מאמינה בהפרדה בין בנים לבנות, והיא אינה נוהגת כך בחינוך הממלכתי".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully