וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי לפוטין המבקר באיראן: "לפעול לבידודה של ארה"ב"

2.11.2017 / 9:20

נשיא רוסיה הגיע לטהראן, ונפגש עם מנהיגי הרפובליקה האסלאמית ברקע חיזוק היחסים בין שתי המדינות המסייעות לאסד ומתנגדות למדיניות ארה"ב. "אין לשנות באופן חד-צדדי את הסכם הגרעין", אמר פוטין, בתגובה למהלכיו של טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר אתמול (רביעי) לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי על טהראן ועל מוסקבה להגביר את שיתוף הפעולה ביניהן כדי לבודד את ארצות הברית ולייצב את המזרח התיכון.

פוטין נפגש עם בכירים איראנים כחלק מחיזוק היחסים בין שתי המדינות, המסייעות לצבא סוריה, מאז נכנס לתפקיד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שאיים לאחרונה לבטל את הסכם הגרעין, אחרי שלא אשרר אותו בחודש שעבר. "אנחנו מתנגדים לכל שינוי חד-צדדי בהסכם הגרעין הרב-צדדי", אמר פוטין לחמינאי.

לפי התקשורת הממלכתית, חמינאי אמר לפוטין כי "שיתוף הפעולה שלנו יכול לבודד את אמריקה. הכישלון של הטרוריסטים הנתמכים בידי ארצות הברית בסוריה ברור, אבל האמריקנים ממשיכים במזימות שלהם".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין המנהיג העליון של איראן חמינאי בטהרן 1 בנובמבר 2017. רויטרס
חמינאי ופוטין, בפגישתם הקודמת בטהראן ב-2015/רויטרס

בזכות ההצלחות בשטח של צבא סוריה, מוסקבה מנסה לקדם יוזמה דיפלומטית חדשה, כולל כינוס פסגת שלום של הצדדים היריבים בסוריה ב-18 בנובמבר, אך גוש אופוזיציה מרכזי הבהיר כי הוא מסרב להשתתף בשיחות. "אנחנו מצליחים לתאם את העמדות שלנו לגבי סוריה", אמר פוטין.

נשיא איראן חסן רוחאני אמר דברים דומים לאלו של חמינאי, ואמר כי איראן ורוסיה יכולות לעצור יחד את "הטרור האזורי" – כינוי המיוחס לארגוני טרור סוניים. "שיתוף הפעולה שלנו עזר למלחמה בטרור באזור, ויחד אנחנו יכולים להשיג שלום וביטחון באזור", אמר רוחאני במסיבת עיתונאים משותפת עם פוטין ועם נשיא אזרבייג'ן אילהאם אלייב, שהשתתף בפסגה המשולשת בטהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully