וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטי טום וג'רי וציור של המלכה: נחשפו קבצים ממחשבו של בן לאדן

ה-CIA פרסם 470 אלף קבצים שנמצאו במחשבו האישי של רב המחבלים, במטרה "להעשיר את הידע של העם האמריקני אודות אל-קאעדה". בין הקבצים שנמצאו: סרטונים של הוצאות להורג, מסמכים צבאיים - וגם סרטוני אנימציה של טום וג'רי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA) חשפה אמש(רביעי) את קבצי המטמון ששוחזרו ממחשבו האישי של אוסמה בן לאדן, מנהיג אל-קאעדה שנהרג בפשיטה על ביתו בפקיסטן ב-2011. במחשב נמצאו 470 אלף קבצים, ובהם סרטונים של הוצאות להורג, צלצולים לטלפון, סרטים של טום וג'רי וציור של מלכת אנגליה.

ב-CIA חשפו 79 אלף קבצי אודיו ותמונות ועשרת אלפים סרטוני וידאו – ובהם סרטון של בנו המתבגר של רב המחבלים, חמזה, סרטונים "ביתיים" של אל-קאעדה ועריפת ראשו של השבוי האמריקני ג'ק הנסלי. אחד הסרטים שנמצאו היה סרט תעודי בשם "איפה לעזאזל אוסמה בן לאדן?". בין סרטי הילדים שנמצאו: "עידן הקרח" ו"צ'יקן ליטל".

בנוסף, נמצאו במחשב 18 אלף מסמכים, כולל יומנו האישי של בן לאדן ורשומה שנכתבה יום לפני הפשיטה. בין הקבצים היו מדריך צבאי ללוחמת גרילה, שנכתב, ככל הנראה, על ידי חיל הנחתים האמריקני, ומסמך של תוכנת "וורד" תחת הכותרת "פסיקות נגד לוחמים אמריקנים מחוץ לעיראק".

תצלומים של אוסמה בן לאדן במחבואו ההררי באזור טורה בורה - אפגניסטן, 1996. משרד המשפטים האמריקני, מערכת וואלה! NEWS
"להעשיר את הידע של העם האמריקני". בן לאדן/מערכת וואלה! NEWS, משרד המשפטים האמריקני
אוסמה בן לאדן צופה בטלוויזיה בביתו בפקיסטן. רויטרס
בן לאדן צופה בטלוויזיה בביתו/רויטרס

ב-CIA הסבירו כי פרסום הקבצים נועד להעשיר את הידע של הציבור על אל-קאעדה, וכי ישנם קבצים שלא שוחררו, וכוללים פורונגרפיה, חוסים תחת זכויות יוצרים או ש"פוגעים במתכוון במאמצים לשמור על בטחון האומה". לדברי הארגון, המסמכים מספקים הצצה למקורות של הבקיעים שהתגלעו בין אל-קאעדה לארגון המדינה האסלאמית (דאעש); למחלוקות בנושא אסטרטגיה, גישה ודת בין אל-קאעדה לבעלות בריתה; ולקשיים שהארגון נתקל בו בתקופה שלפני מות בן לאדן.

ראש ה-CIA מייק פומפאו מסר: "השחרור של מסמכי אל-קאעידה המשוחזרים מספר הזדמנות לעם האמריקני לרכוש תובנות נוספות על תוכניות ועבודתו של ארגון הטרור. ה-CIA ימשיך לחפש הזדמנויות לחלוק מידע עם העם האמריקני, בהתאם למחויבות שלנו להגן על הביטחון הלאומי".

(עדכון ראשון: 23:19)

מסמכים מיומנו האישי של אוסמה בן-לאדן. CIA, מערכת וואלה! NEWS
דף מיומנו של בן לאדן/מערכת וואלה! NEWS, CIA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully