וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות ויזות בשנה בסכנה: תגובת טראמפ לפיגוע עלולה להשפיע גם על ישראל

2.11.2017 / 12:05

המחבל שביצע את פיגוע הדריסה במנהטן נכנס לארה"ב דרך תכנית הגרין קארד, שדרכה נכנסים מדי שנה 50 אלף איש המקבלים אישור עבודה. בעקבות זאת, טראמפ דוחף לביטול התכנית, שממנה נהנים גם ישראלים

צילום:רויטרס, CNN עריכת וידאו:ניר חן

למרות רצונו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לדחוף לסיום הגרלת הגרין קארד, בעקבות הפיגוע במנהטן, לא בטוח שהדבר יאושר במהרה, בגלל הקושי לגבש הסכמות רחבות בשני בתי הקונגרס. המחבל, סייפולו סייפוב מאוזבקיסטן, נכנס לארצות הברית בזכות ההגרלה, המתקיימת מדי שנה מאז 1990 ומעניקה אשרות כניסה ועבודה ל-50 אלף איש מרחבי העולם מדי שנה.

התגובות הראשוניות למהלך העלו כי בעוד רבים מסכימים שיש לערוך רפורמה במדיניות ההגירה ואף לבחון את המשך הנחיצות של תוכנית הגרין קארד, ישנן כמה יוזמות לרפורמה מקיפה המקודמות על ידי חברים משתי המפלגות - והקושי להסכים על צעדים אופרטיביים תוקע את תהליכי החקיקה בנושא.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישיבת הקבינט לאחר הפיגוע בניו יורק. רויטרס, רויטרס
טראמפ בישיבת הקבינט, היום/רויטרס, רויטרס

בראש הרשימה ניצבות מדינות כמו נפאל עם 3,247 אשרות בשנה שעברה. אזרחי מצרים זכו ל-2,855 אשרות, קונגו עם 2,778 ואיראן עם מספר זהה. את החמישיה הראשונה של המדינות שנהנו מהגרלת הגרין קארד בשנה החולפת נועלת אוזבקיסטן, שממנה היגר המחבל סייפוב - 2,378 אשרות עבודה הונפקו לתושבי המדינה ב-2016.

הזוכים בהגרלה, ששמה הרשמי הוא "הגרלת אשרות למטרת הגירה מגוונת", נדרשים לעבור בדיקות רפואיות מקיפות, למסור תעודת יושר לקונסוליה האמריקנית בארצם, לעבור ריאיון אישי וכן להוכיח איתנות כלכלית מסוימת. מדינות ששיעורי ההגריה מהן היו נמוכים בחמש השנים הקודמות מקבלות עדיפות בהגרלה. למרות ההליך המסורבל, נרשמים מיליונים מדי שנה מכל רחבי העולם.

מבדיקה בנתוני מחלקת המדינה עולה כי ההגרלה הפופולרית, המוכרת היטב גם בישראל למבקשי אשרות העבודה, הקנתה בעשור החולף 43 אשרות בממוצע לישראלים מדי שנה. בשנת 2016 חולקו 35 אשרות כאלה, ובשנים שקדמו לכך נע המספר בין 20 ל-74. בנתוני המחלקה לא מצוין כמה ישראלים ניגשו להגרלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני היום מתחיל תהליך של סיום הגרלת הגרין קארד", הודיע טראמפ בפתח ישיבת הקבינט אתמול. "אבקש מהקונגרס להתחיל בחקיקה כדי לסיים את זה. זה נשמע נחמד, אבל זה לא טוב. נעבוד על זה עם הקונגרס כדי להיפטר מהתכנית הזאת. תהיה תכנית שבה אנשים מגיעים על בסיס הישגים".

"האדם הזה, אם אתם רוצים לקרוא לו כך", הוסיף, "נכנס הנה והיה איש הקשר ל-23 אנשים. זה לא מתקבל על הדעת. רצינו להיפטר מזה זמן רב. נבקש מהקונגרס להתחיל לעבוד על זה מידית. ניפטר מזה בהקדם האפשרי. נעצור את זה. ננקוט בצעדים להגן על אנשינו, ועל הקהילות שלנו ועל האומה שלנו".

החשוד בביצוע פיגוע הדריסה בניו יורק סייפולו סייפוב, 1 בנובמבר 2017. משטרת ניו יורק, צילום מסך
נכנס מאוזבקיסטן עם גרין קארד. המחבל סייפולו סייפוב/צילום מסך, משטרת ניו יורק
סוכני האף-בי-איי ומשטרת ניו-יורק חוקרים את נסיבות הפיגוע במנהטן, ניו יורק  1 בנובמבר 2017. רויטרס
זירת הפיגוע/רויטרס
שוטרים במנהטן, ניו יורק, אחרי פיגוע הדריסה, 1 בנובמבר 2017. רויטרס
שוטרים בניו יורק/רויטרס
סייפולו סייפוב, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בניו יורק, מובל בכיסא גלגלים לבית משפט, 2 בנובמבר 2017. רויטרס
איור שבו נראה המחבל בבית המשפט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully