וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע: טראמפ הבטיח לפעול להפסקת הגרלות הגרין קארד

1.11.2017 / 19:43

נשיא ארצות הברית הבטיח לפעול יחד עם הקונגרס להפסקת הגרלות הגרין קארד המזכות באשרות כניסה לארה"ב, לאחר שהתברר שהמחבל שביצע את הפיגוע במנהטן נכנס למדינה באופן זה. "צריכים להיות יותר קשוחים", אמר

צילום:רויטרס, CNN עריכת וידאו:ניר חן

ביום שלאחר פיגוע הדריסה במנהטן, שבמהלכו נרצחו שמונה בני אדם ו-11 נפצעו, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שב וקשר היום (רביעי) בין מעשי טרור לסוגיית ההגירה בארצות הברית. "לבנו עם המשפחות", אמר טראמפ בפתח ישיבת הקבינט. "נתחיל היום בהליך שיוביל לסיום נוהל הגרלות הגרין קארד", הוסיף הנשיא תוך התייחסות לאותה הגרלה שבה ככל הנראה זכה המחבל סייפולו סייפוב באשרת השהייה שלו בארצות הברית.

"זה נשמע נחמד, אבל זה לא טוב", אמר טראמפ בעניין אותה הגרלה. "אבקש מהקונגרס לפתוח חקיקה, ונעבוד עם הקונגרס כדי להיפטר מהתכנית הזאת. תהיה תכנית אחרת שבה אנשים יגיעו לכאן על בסיס הישגים".

לקריאה נוספת:
טרור בליל כל הקדושים: המחבל שכר את הטנדר - ושעט לשביל האופניים
מהגר אוזבקי שנשבע אמונים לדאעש: זהו המחבל שביצע את הפיגוע במנהטן
טרור במנהטן: 8 נרצחו ו-11 פצועים באירוע דריסה; הנהג נעצר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מכריז על שינוי מדיניות כלפי איראן. רויטרס
"צריכים להיות קשוחים יותר", טראמפ בעקבות הפיגוע/רויטרס

"האדם הזה, אם אפשר לקרוא לו כך, נכנס הנה והיה איש הקשר ל-23 אנשים", הוסיף טראמפ. "זה לא מתקבל על הדעת. רצינו להיפטר מזה זמן רב. נעבוד על כך מידית. ננקוט צעדים להגן על אנשינו, על הקהילות שלנו, ועל האומה שלנו. אנחנו צריכים להיות יותר חכמים, יותר קשוחים, ופחות פוליטיקלי קורקט. אנחנו כל כך פוליטיקלי קורקט, עד כדי כך שאנחנו מפחדים לעשות משהו".

"אנחנו צריכים שיהיו משפט מהיר יותר וקשוח יותר לטרוריסטים. מה שיש לנו כרגע זה בדיחה", אמר הנשיא.

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס התייחסה לנושא בתדרוך בבית הלבן, ואמרה כי "מתקפות כאלה מדגישות את הצורך לבדוק כראוי את מי שנכנס לארצנו. הנשיא דיבר על הצורך בסינון קיצוני כדי להגן על אזרחינו עוד מאז שהיה מועמד, זה לא חדש". על הגרלת הגרין קארד אמרה כי "אי אפשר לבחור אנשים באופן רנדומלי, מבלי לבדוק את הרקע שלהם כראוי".

הפיגוע התרחש בזמן שניו יורק חגגה אתמול את ליל כל הקדושים. המחבל סייפוב דהר לעבר שביל אופניים במנהטן, עם כלי רכב מסחרי ששכר כשעה לפני הפיגוע הקטלני ביותר בעיר מאז מתקפת 11 בספטמבר. סייפוב, ליד אוזבקיסטן בן ה-29 התנגש בסוף מסע הרג באוטובוס ילדים והחל במנוסה מכלי רכבו.

מרכז הסחר העולמי נמצא לא הרחק מזירת הטבח, שנמלאה בזוגות אופניים מעוכים, שנרמסו באחר צהריים שמשי במסלול הקרוב לנהר ההאדסון. המחבל דהר לעבר השביל במהירות של כמאה קמ"ש, כשהוא דורס כל מי שעמד בדרכו בטרם התנגש בצדו של אוטובוס תלמידים.

עוד בוואלה!

פרסום ראשון: המהלך הבא של ח"כ ביטן – נגד עיתון "הארץ"

לכתבה המלאה
סוכני האף-בי-איי ומשטרת ניו-יורק חוקרים את נסיבות הפיגוע במנהטן, ניו יורק  1 בנובמבר 2017. רויטרס
זירת הפיגוע במנהטן, היום/רויטרס

סייפוב יצא מהמכונית, ונופף במה שנראה בתחילה כמו שני אקדחים, בטרם נורה בבטנו על ידי שוטר מקומי. בהמשך הודיעה המשטרה כי הוא החזיק באקדח צבע ובאקדח אוויר. בכמה כלי תקשורת אמריקניים דווח כי בסמוך לכלי הרכב, נמצא פתק ובו הוא נשבע אמונים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

עם זאת, הרשויות סבורות כי הוא פעל לבדו ולא היה חלק מתא נרחב יותר. מושל ניו יורק אנדרו קומו אמר היום כי סייפוב עבר הקצנה בארצות הברית, והיה קשור לדאעש.

בניו יורק טיימס דווח מפי שלושה גורמים רשמיים כי המחבל היה נתון לתשומת הלב של הרשויות, אולם לא ברור אם הוא היה קשור למישהו שהיה תחת חקירה או מוקד החקירה עצמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיגוע במנהטן: שלב אחר שלב/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתקפה הסתיימה בתוך שניות אחדות עם מעצרו של המחבל, שפרטיו המלאים טרם פורסמו על ידי הרשויות אך בכלי התקשורת בארצות הברית אמרו כי הוא התגורר בפטרסון, ניו ג'רזי, מרכז תעשייתי בעבר שהפך למוקד למהגרים במרחק של 40 ק"מ מצפון-מערב למנהטן. הוא שכר את הטנדר מסניף של רשת "הום דיפו", הנמצא בפאסיק, מדרום לפטרסון. לדברי נציג משטרת ניו יורק, הוא השאיר פתקים עם כתב יד בערבית, שתמציתם היתה "המדינה האסלאמית תתקיים לנצח".

החשוד בביצוע פיגוע הדריסה בניו יורק סייפולו סייפוב. משטרת ניו יורק, מערכת וואלה! NEWS
המחבל סייפולו סייפוב/מערכת וואלה! NEWS, משטרת ניו יורק
שוטרים במנהטן, ניו יורק, אחרי פיגוע הדריסה, 1 בנובמבר 2017. רויטרס
זירת הפיגוע במנהטן, אתמול/רויטרס
שוטרים במנהטן, ניו יורק, אחרי פיגוע הדריסה, 1 בנובמבר 2017. רויטרס
מנהטן, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully