וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב החירום בצרפת תם אחרי שנתיים, אך חלקים ממנו עוגנו בחוק

1.11.2017 / 18:58

המדינה הייתה במצב חירום מאז המתקפה בפריז ב-2015, ובמקומו עבר חוק ללוחמה בטרור שזכה לביקורת מצד ארגוני זכויות אדם בשל החשש מפגיעה בזכויות המוסלמים. רוב הציבור במדינה - 80% - תומך בצעדים, בעוד בימין טוענים כי אינם מספיקים

מצב החירום בצרפת הסתיים היום (רביעי) באופן רשמי, שנתיים אחרי מתקפת הטרור בפריז, שבה נהרגו 130 איש בסדרת פעולות מתואמות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). במקומו, נכנס לתוקף חוק חדש ללוחמה בטרור, שמבקריו טוענים כי הוא פוגע בזכויות אזרח.

החוק החדש מעניק למשטרה סמכויות נרחבות לערוך חיפושים והאזנות ולסגור מסגדים או מקומות אחרים החשודים בהטפה לשנאה. "חלק חוששים שתהיה ירידה במוכנות, זה ההיפך", אמר ראש הממשלה אדואר פיליפ לכתבים, במהלך סיור קצר בסמוך למגדל אייפל, שם פגש בשוטרים המוצבים סביב האתר המושך מיליוני תיירים.

"רמת האיומים גבוהה בכל מקום בעולם", אמר ראש ממשלת צרפת, בהתייחסות לפיגוע הדריסה בניו יורק אמש.

חיילים מאבטחים את מגדל אייפל 1 באוקטובר 2017. רויטרס
חייל מפטרל ליד מגדל אייפל, היום/רויטרס

פוליטיקאים בימין הזהירו כי החקיקה אינה מקיפה דיה, בעוד שארגוני זכויות אדם ופוליטיקאים מהשמאל הביעו חשש כי המשטרה תנצל את הסמכויות הנרחבות שלה לרעה.

"צרפת הפכה מכורה למצב החירום עד כדי כך שהיא מזריקה כמה מהצעדים הללו אל תוך חוק רגיל", אמרו בארגון "משמר זכויות האדם" לפני שהפרלמנט אישר את החקיקה בחודש שעבר. ארגון זכויות האדם של צרפת, גוף עצמאי, מסר כי הוא מודאג מכך שזכויותיהם של המוסלמים במדינה ייפגעו. המועצה האסלאמית הצרפתית, הגוף הרשמי האחראי על המגעים עם המדינה סביב פעילות הדת של המוסלמים בצרפת, הבהיר כי הוא יפקח מקרוב אחרי יישום החוק.

עם זאת, עמדותיהם של אותם ארגונים אינם משקפים את הלך הרוח הכללי בציבור. סקר שנערך בחודש שעבר הראה כי יותר מ-80% מהנשאלים תומכים בחקיקה.

לפי הממשלה, מצב החירום סייע לסוכנויות המודיעין לסכל יותר מ-30 פיגועים. אתמול אמר הנשיא עמנואל מקרון כי הטרור האסלאמי נותר האיום הביטחוני החמור ביותר עבור צרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully