וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמך מסווג חושף שב-CIA התעלמו מדיווחים על כך שאדולף היטלר בחיים

2.11.2017 / 7:35

ב-1954 ה-CIA קיבלו דיווחים על גבר שחי בקולומביה בקרב קהילה נאצית לשעבר וטוען שהוא אדולף היטלר. על אף שסופקה להם גם תמונה שלו, הם החליטו שאין בידיהם ראיות מספיק חותכות כדי להשקיע מאמצים באיתורו

טריילר לסדרה על היטלר - Hitler: The Rise And Fall/Apple TV

בסרטון - הפרומו לסדרה "לצוד את היטלר" של ערוץ ההיסטוריה

האם ה-CIA ויתרו בקלות מדי על הסיכוי לאתר בחיים את אדולף היטלר לאחר ששלכאורה הוא שם קץ חייו? ב-1954 , תשע שנים לאחר שהיטלר שם קץ לחייו בבונקר בברלין, הסוכנות קיבלה מידע אודות אדם בעל שפם ופנים מוכרות שחי בקהילת אס אס לשעבר בקולומביה ומכונה שם הפיהרר. הבחור טען בעצמו שהוא אדולף היטלר וסובביו התנהגו כלפיו בהתאם, מילאו אחר הוראותיו, הצדיעו לו וכינו אותו "הפיהרר הזקן".

לפי ה"דיילי מייל", מסמכים מסווגים שפורסמו החודש חושפים שאדם בשם פיליפ סיטרואן, חייל אס.אס לשעבר, פנה לסוכנות ב-1954 וטען שפגש אדם שנראה כמו היטלר בעיירה בטונחה, צפונית לבוגוטה. הוא אפילו הביא עימו תמונה של החשוד כדי להצדיק את טענותיו. הסוכנים לא התייחסו ברצינות לדבריו, אולם כאשר דיווח שני הגיע מאוחר יותר, מפקד התחנה בקראקס העביר את הדברים לממונים עליו, אולם אז זה כבר היה מאוחר מדי כי החשוד נמלט לארגנטינה.

תמונה של פיליפ סיטרואן לצד החשוד שנראה כמו אדולף היטלר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום מסך/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד באותו נושא

לא תאמינו לאן מגיעים כשמחפשים "מקום המסתור של היטלר" בגוגל מפות

לכתבה המלאה

המסמכים הישנים הוצאו מהארכיון של ה-CIA אחרי שהוסר מהן הסיווג בשנות ה-90. בהן נכתב שסיטרואן הכיר אדם שנראה מאוד דומה להיטלר, אותו פגש במקום שנקרא "מושבות קולוניאלים", שהיו מאוכלסות בנאצים שנמצלטו מגרמניה עם תום המלחמה. לדבריו של סיטרואן, הגרמנים שהתגוררו בטונחה עקבו אחר "היטלר", קראו לו אדולף שאטלמאייר, פנו אליו כפיהרר והצדיעו לו במועל יד. סיטרואן אפילו הציג לסוכנים תמונה שלו יושב ליד הדיקטטור הנאצי בניסיון להוכיח את סיפורו. הסוכנים מילאו את הפרטים במסמך לא רשמי והחליטו שאין לייחס חשיבות לדברים.

אדולף היטלר – 1935. GettyImages
אדולף היטלר/GettyImages

ב-1955 אדם אחר המכונה "סימלודי" ומכיר את סיטרואן, פנה לסוכנות עם סיפור דומה ואמר שסיטרואן, שגר באותו זמן בוונצואלה, טען כי הוא נמצא בקשר עם "היטלר" פעם בחודש כשהוא מגיע לביקור בעיר. גם הוא סיפק תמונה של החשוד, אולם דיווח שאדולף כבר הספיק לעזוב את קולומביה בינואר 1955 ולנסוע לארגנטינה, אם כי לא ברור בדיוק לאן. אחרי הדיווח של "סימלודי", הסוכנים החליטו לדווח לממונים שלהם, אולם הדו"ח לווה במכתב המלצה שכדאי לרדת מהעניין, שכן מדובר במאמצים עצומים שאינם כדאיים לאור העובדה שלא נמסר שום מידע קונקרטי - ומאחר שלפי כל הממצאים היטלר התאבד בירייה ב-30 באפריל 1945. על פי בקשתו, גופתו הוספגה בבנזין ונשרפה על ידי עוזריו מחוץ לבונקר, כדי שהאויב לא יתעלל בה (כפי שקרה למוסוליני). חיילי הצבא האדום שאיתרו את שרידי הגופה, קברו אותם בקבר לא מסומן. באפריל 1970 הוציאו סוכני ק.ג.ב. את שתי הגופות, שרפו אותן, ערבבו את האפר עם פחם, ופיזרו אותו על פני נהר האלבה.

ואלה המסמכים שנחשפו:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסמכים סודיים חושפים שה-CIA קיבלו התרעה על מקום הימצאו של אדולף היטלר אחרי נפילת הרייך השלישי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ה-CIA התעלמו מהדיווחים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עד שב-CIA החליטו לנקוט בפעולה, זה היה מאוחר מדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully