וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך 10 ימים: תשעה חשודים בציד בלתי חוקי בצפון; "נגיש כתבי אישום"

1.11.2017 / 11:15

במקרה אחד שנחקר נמצאה גופת צביה בתוך מכונית, ובמקרה אחר נבדק חשד שצבאים הותשו במרדף אכזרי. הצבי הארץ-ישראלי נמצא בסכנת הכחדה, ומחירו בשוק השחור יכול להגיע ל-3,000 שקלים. מבט לתופעה המטרידה

ציידים צדו צביה בהריון וטענו כי חשבו שזה שועל, ברמת סירין 31 באוקטובר 2017. עומרי גואלמן, רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
השק שבו הוסתרה הצביה במכוניתם של החשודים/רשות הטבע והגנים, עומרי גואלמן, רשות הטבע והגנים

- נער בן 15 ושני גברים מטמרה נעצרו ביום שני בחשד לציד בלתי חוקי של צביה, שהוסתרה בתוך שק עגבניות במכוניתם
- נבדק אם הצביה הייתה בהריון
- בתחילת השבוע נעצרו שלושה בחשד לציד דרבנים
- לפני כעשרה ימים נעצרו שלושה בחשד לציד צבאים
- הצבי הארץ-ישראלי נחשב למין בסכנת הכחדה וכיום הוא נמצא רק בישראל
- לפי הערכה יש רק כ-3,000 צבאים

נער בן 15 ושני גברים מטמרה עוכבו לחקירה שלשום (שני) בחשד לציד בלתי חוקי של צביה, שהוסתרה בתוך שק עגבניות במכוניתם. כעת נבדק אם הייתה בהריון. בתחילת השבוע נעצרו שלושה חשודים בציד דרבנים, ולפני כעשרה ימים שלושה נוספים בחשד לציד צבאים.

במכונית שבה הוסתרה הצביה נמצא רובה ציד. לטענת אחד החשודים הוא שב מעפולה, שם קנה כדורים לרובה הציד שברשותו, ובדרכו הביתה ראה שועל בשדה. בשל נזקי הטבע שגורמים השועלים לשדותיו הוא ירה בו, אך גילה שהרג צביה.

פקחים ששמעו את הירי חיפשו אחר מקור הרעש, ובדקו את המכונית שנראתה להם חשודה. בעבר כבר ביצעו שני החשודים המבוגרים עבירות ציד, ולגבר היורה אף הושב רישיונו. "הדבר מעיד כי החשוד יודע מה מותר ומה אסור, ואת המשמעות של ציד לא חוקי, ובמיוחד של צבאים", אמר ליעד לינג, ממונה חקירות ומודיעין במחוז צפון ברשות הטבע והגנים. "בנוסף, הירי בצביה נעשה מתוך מכונית, דבר שאסור בכל מקרה, משום שמדובר בשיטת ציד אסורה".

מדי שנה נתפסים באזור הצפון כ-50 חשודים בציד בלתי חוקי ומחולקים עשרות צווי חיפוש בבתיהם של חשודים נוספים. במקרים רבים במהלך חיפושים משטרתיים אחרי כלי נשק ורכוש גנוב נמצאות עדויות לחשד לעיסוק בציד והשוטרים מזעיקים את פקחי רשות הטבע והגנים.

ציידים צדו צביה בהריון וטענו כי חשבו שזה שועל, ברמת סירין 31 באוקטובר 2017. עומרי גואלמן, רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
כ-50 חשודים בציד בלתי חוקי נעצרים מדי שנה. בנשק שבו נעשה ככל הנראה שימשו/רשות הטבע והגנים, עומרי גואלמן, רשות הטבע והגנים

הצבי הארץ-ישראלי נחשב למין בסכנת הכחדה וכיום הוא נמצא רק בישראל, לפי הערכה יש רק כ-3,000 צבאים. רשות הטבע והגנים ומשטרת ישראל נאבקות בתופעת הציד הבלתי חוקי במשך שנים, ובציד הצבאים, שמחירו של כל אחד מהם שנשחט בשוק השחור נע בין 2,500 ל-3,000 שקלים.

רק לפני עשרה ימים נעצרו בצפון שלושה חשודים בציד צבאים.
לפי החשד, הם פעלו בשיטה שהפכה לפופולרית בשנים האחרונות: כמה ציידים נוהגים בטרקטורונים ומכתרים את הצבי שנבחר כקורבן. הם רודפים אחריו עד שכוחותיו אוזלים והוא מתמוטט. גם אם הצבי מצליח להימלט, קיים סיכוי גבוה שימות כעבור ימים ספורים, בשל העקה (סטרס) שנגרמת לו בשעת ההימלטות. אחר החשודים מהצפון התקיים מרדף, שהסתיים רק לאחר שהתהפכו עם הטרקטורונים שעליהם נהגו. לרוב מדובר בנהגים מיומנים, המכירים היטב את השטח, ובשל המהירות של הטרקטורונים קשה לתפוס אותם.

שלושה בני אדם נעצרו ביום ראשון האחרון בחשד לציד דרבנים בצפון הארץ. הדרבן אינו מצוי בסכנת הכחדה, אולם מוגדר כחיה מוגנת. בכמה אזורים בארץ אוכלוסיית הדרבנים הידלדלה מאוד, בעיקר בעקבות ציד לא חוקי. גם את בשר הדרבן ניתן לקנות באופן לא חוקי, ומחירו עשוי לנוע בין 500 ל-700 שקלים. לדברי לינג, בכוונת רשות הטבע והגנים והמשטרה להגיש כתבי אישום בכל המקרים האחרונים בעבירות של ציד חית בר מוגנת ועבירות על חוק צער בעלי חיים. במקרה של הציד בעזרת טרקטורונים גם תוגש בקשה לחלט את הטרקטורונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully