וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הסכימה להפיל עובר בעל מום קשה - ותובעת מיליונים מקופ"ח

2.11.2017 / 17:44

התינוקת סובלת מפגם שגרם לה לשיתוק ולהצטברות מים במוח. ההורים מאשימים את קופת החולים כללית בכך שלא הסבירה לאם, שנמנעה מביצוע הפלה בשל אורח חיים דתי, את חשיבות נטילת החומצה הפולית

אמא ותינוקת. ShutterStock
למצולמות אין קשר לכתבה/ShutterStock

זוג הורים מהדרום תובע יותר משני מיליון שקלים וחצי מקופת חולים כללית לאחר שבתם נולדה עם מום קשה. לטענתם, הצוותים הרפואיים לא הסבירו לאם כי עליה ליטול חומצה פולית, ההכרחית למניעת שדרה שסועה, שממנה סובלת התינוקת שנולדה בינואר 2015. הפגם גרם לה בין היתר לשיתוק בגפיים התחתונות, לחוסר שליטה על הסוגרים ולהידרוצפלוס – הצטברות מים במוח. עם זאת, טרם ניתן לדעת אם היא סובלת גם מפגיעה קוגניטיבית. האם ידעה כבר במהלך ההיריון כי היא נושאת עובר עם מום קשה, אך מתוקף אורח חייה הדתי נמנעה מביצוע הפלה.

שדרה שסועה היא מום הנוצר בחודש הראשון של ההיריון, המתבטא בפתח בחוליות בעמוד השדרה. קרומי המערכת העצבית של העובר נותרים חשופים ומצטבר נוזל רב במוחו של העובר. התביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, מתבססת על ארבעה חוזרי מנכ"ל שפרסם משרד הבריאות במהלך העשור האחרון, הנוגעים למניעת מום קשה מסוג זה. בחוזרים מפורטות הנחיות המבהירות כי על הצוות הרפואי להסביר ולהמליץ לנשים ליטול חומצה פולית במיוחד טרם הכניסה להריון ובתחילתו.

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ אמסלם נגד המשטרה: "למה שוטר מקבל חמגשית? שיביאו סנדוויצ'ים"
התובע המיוחד אוסף רמזים - אך טרם מצא אקדח מעשן נגד טראמפ
נסגר התיק נגד ראש הסגל לשעבר של נתניהו, שנחשד במעשים מגונים

אישה בהריון מחוברת למוניטור עוברי. ShutterStock
אישה בהריון מחוברת למוניטור עוברי/ShutterStock

עורכות הדין ענת גוטמן וסיוון לאונר ממשרד עורכי הדין גוטמן-אמיר, המייצגות את בני הזוג, טענו כי "עוד לפני תחילת ההיריון, הצוותים הרפואיים פספסו לא פחות משש הזדמנויות קריטיות למנוע את היווצרותו של המום. רק לאחר שהמום נוצר, בחודש מאי 2014, הרופא רשם לאם לראשונה חומצה פולית וגם אז במינון מופחת מהדרוש". הן מדגישות כי חומרת ההתרשלות מתחזקת לנוכח העובדה שהאם סבלה מהשמנת יתר, ודיווחה כי היא לא משתמשת באמצעי מניעה, על איחור במחזור החודשי וכי ילדה כבר כמה ילדים.
ההורים תובעים פיצוי בין היתר בעקבות הפסדי שכר ופנסיה לתינוקת, הוצאות ניידות מוגברות, הוצאות רפואיות, טיפולים ואביזרים רפואיים, כאב וסבל ואובדן הנאות החיים, התאמת דיור ועלויות ביטוח.

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם התקבל ולכשיגיע , תימסר תגובה על כך במסגרת ההליך המשפטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully