וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אמסלם נגד המשטרה: "למה שוטר מקבל חמגשית? שיביאו סנדוויצ'ים"

31.10.2017 / 18:15

יו"ר ועדת הפנים טען כי שוטרי משטרת ישראל לא זקוקים לפריבילגיה של חדר אוכל, וכי הם יכולים להביא אוכל מביתם. המפכ"ל: "זו לא עבודה שגרתית ב-16:00-08:00". אמסלם השיב: "התובעת ליד החוקר לא מקבלת חמגשית ממשרד המשפטים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) יצא היום (שלישי) נגד המשטרה בדיון חצי שנתי מיוחד בעניין הוצאת המשטרה ופעילותה. לדבריו, שוטרים לא צריכים לאכול בחדר אוכל ייעודי, ועליהם "להביא סנדוויצ'ים מהבית". "תקציב הקניות של המשטרה הוא 183 מיליון שקל על ארוחות לשוטרים. למה השוטרים אוכלים בחדר האוכל? למה עובד לא מביא סנדוויץ' מהבית?".

על הטענות, השיב המפכ"ל רוני אלשיך, שהיה בדיון: "העבודה לא רגילה. במשטרה כולם עובדים בצורה שלא שגרתית, לא אחת נדרשים לעבוד מעבר ל-16:00-08:00". על כך, השיב אמסלם: "התובעת בפרקליטות שיושבת ליד החוקר, לא מקבלת חמגשית ממשרד המשפטים".

דודי אמסלם. עומר מירון
ח"כ אמסלם/עומר מירון

באותו הדיון, התייחס אלשיך לקידום החוק שיאסור על המשטרה לפרסם המלצות לכתבי אישום נגד נחקרים. "המשטרה לא מעבירה המלצות, אלא סיכום תיק - על מה יש תשתית ראייתית ועל מה לא", אמר. "אי אפשר לפרסם חקירה בלי לסכם אותה, אחרת הפרקליטות תצטרך לנהל את החקירה. חושבים שהפרקליטות תהיה מסוגלת לנהל את החקירות האלה במשאבים הדרושים? תחשבו כמה חוקרים ישנם לעומת כמה פרקליטים", הוסיף.

"אנחנו לא ממליצים מהסיבה שבתוך ההמלצה נמצא גם האינטרס הציבורי שאיננו מסור לנו, אלא לפרקליטות. לכן לא ברור לי מה רוצים לשנות, הרי גם היום אנחנו לא ממליצים". לדברי אלשיך, "אי אפשר לתת משהו שאינו מוצר", ופירט על שני מרכיביו. "ראשית, זה המסקנות שהגעתי מבחינת חקר האמת, ושנית - למה יש ראיות ולמה אין ראיות. זהו תו התקן שמאפשר להגיד שחקירה הסתיימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בכנס הרצליה 21 ביוני 2017. ניב אהרונסון
אלשיך/ניב אהרונסון

הצעת החוק האוסרת המלצות משטרה הוגשה בצל החקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על ידי ח"כ אמסלם. ההצעה קובעת כי בסיומה של כל חקירה משטרתית, בהנחה כי יש מקום לכתב אישום, יוגשו לפרקליטות ממצאים בלבד ללא חוות דעת. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "תפקיד המשטרה הוא לחקור עובדות ואילו המלצה היא פרשנות המתבטאת בצורה סובייקטיבית". הצעת החוק אומנם כללית, ואיננה מתייחסת באופן מיוחד לנבחרי ציבור, אך על פי הנוהל המקובל, דוברות המשטרה מפרסמת הודעה בסיום חקירות בעלות עניין ציבורי, כך שהיא אמורה להשפיע על חקירות אלה במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully