וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר התיק נגד ראש הסגל לשעבר של נתניהו, שנחשד במעשים מגונים

31.10.2017 / 17:00

הפרקליטות הודיעה על סגירת התיק נגד גיל שפר, שהיה אחד האנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה, מחוסר ראיות - למרות הודעת המשטרה בתחילת השנה כי קיימת תשתית ראייתית נגד שפר. עורך דינו: "מברך על ההחלטה"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

הפרקליטות הודיעה אחר הצהריים (שלישי) על סגירת תיק החקירה נגד גיל שפר, ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהיה חשוד במעשה מגונה. בהודעת הפרקליטות נמסר כי התיק נסגר מחוסר ראיות. עו"ד גיל פרידמן מסר בשם שפר כי הוא מברך על ההחלטה לסגור את התיק.

בתחילת השנה הודיעה המשטרה כי ישנה תשתית ראייתית נגד שפר, שנחשד בביצוע מעשים מגונים בזמרת שהסיע ברכבו. החקירה החלה בעקבות תלונה שהגישה הזמרת לפני כשנה, שבה נטען כי שפר ביצע לכאורה מעשים מגונים בזמרת ןלקח אותה בניגוד לרצונה למפגש חברתי ומנע ממנה להגיע לביתה, תוך הפעלת לחץ ובאופן שגרם לה לחוש כלואה. עם זאת, לא נמצאה תשתית ראייתית לסעיף הכליאה.

בחקירתו הכחיש שפר את הטענות נגדו, ואמר כי אחז ידיים עם המתלוננת כ"אקט חברי בלבד". הוא הוסיף כי התלונה נולדה מתוך לחץ, שכן חבר של הזמרת חיפש אותה לאחר ששבה באיחור לביתה בתום הבילוי המשותף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התיק נסגר מחוסר ראיות. שפר עם ראש הממשלה נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שפר הצטרף ללשכת נתניהו ב-2009, לאחר שעבד כאיש תקשורת ובעיריית ירושלים. הוא החל את דרכו בלשכה כיועץ סיורים וטקסים, וכשנה לאחר מכן מונה למנהל הלשכה. כשנתן אשל התפטר לאחר שהועמד לדין משמעתי בנציבות שירות המדינה בגין הטרדה מינית, מונה שפר במקומו.

תלונה שהוגשה נגדו עם מינויו בגין הטרדה מינית שאירעה לכאורה 15 שנים קודם נסגרה מחמת התיישנות, ולאחר שהמתלוננת הגישה תלונה נוספת, הוא הודיע על פרישה מתפקידו - תוך שהוא מכחיש קשר לתלונה. הוא עזב את הלשכה במרץ 2014, ומונה לקונסול כבוד של יפן בישראל.

מקורבים לשפר טענו כי מאחורי התיק הייתה סגירת חשבונות וכי היה מדובר בתיק "תפור", שנועד ללחוץ עליו להפוך לעד מדינה בחקירות השונות נגד נתניהו. במהלך חקירות נתניהו בתיקים 1000 ו-2000 פעלו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) לגיוס שפר כעד מדינה, והוא זומן עשרות פעמים למשרדי יחידת להב 433.

(עדכון ראשון: 16:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully