וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בספרד ביטל הכרזת העצמאות לקטלוניה; הנשיא המודח: "נלך לבחירות"

קרלס פוג'דמון, נשיא החבל המודח שנמלט לבריסל, אמר כי יקבל החלטת הממשלה במדריד לכפות בחירות לפרלמנט המקומי. לדבריו, הליכי העמדתם לדין של מחוקקים קטלאנים בגין המרדה שהחלו היום הם "חסרי בסיס"

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: ניר חן

נשיא קטלוניה המודח קרלס פוג'דמון אמר היום (שלישי) במסיבת עיתונאים בבריסל כי הליכי העמדתם לדין בגין המרדה של מחוקקים בחבל שהחלו היום בספרד הם "האשמות חסרות בסיס". לדברי פוג'דמון, הוא הגיע לבריסל כדי להציג בפני ראשי האיחוד האירופי את סוגיית העצמאות הקטלאנית והוא עצמו "אינו מנסה להימלט מפני הצדק" ולא יבקש מקלט מדיני בבלגיה.

עוד אמר פוג'דמון כי הוא מסכים "לקבל את האתגר הדמוקרטי" בבחירות שכפתה מדריד על הפרלמנט הקטלאני ב-21 בדצמבר וכי ישוב לקטלוניה כאשר יקבל "ערבויות".

עוד בנושא:
מאות אלפים מפגינים בברצלונה נגד עצמאות קטלוניה: "תחי ספרד"
קטלוניה: "נתנגד באמצעים דמוקרטיים"; מדריד: "נגיב בתבונה והיגיון"
אחרי הדחת מנהיגי קטלוניה: מה צפוי בהמשך המשבר החמור בספרד

קרלס פוג'דמון, נשיא קטלוניה במסיבת עיתונאים בבריסל 31 באוקטובר 2017. רויטרס
הודיע כי לא יבקש מקלט מדיני בבריסל. פוג'דמון/רויטרס

זמן קצר לפני שהחל פוג'דמון לשאת דברים בבירת בלגיה הודיע בית המשפט החוקתי בספרד על ביטול הכרזת העצמאות של הפרלמנט בקטלוניה. מוקדם יותר היום אף פשטו כוחות המשמר הלאומי הספרדי על מטה משטרת קטלוניה וערכו חיפושים במקום. בית המשפט העליון בספרד קרא ליו"ר הפרלמנט הקטלאני כרמה פורקדל ולמחוקקים הנוספים הצפויים לעמוד לדין בגין המרדה להתייצב למסור עדות בהמשך השבוע.

בעקבות ההכרזה שאירעה ביום שישי האחרון הדיחה הממשלה במדריד את פוג'דמון מתפקידו וכן את פורקדל ובכירים נוספים. בנוסף לכך פוזר הפרלמנט המקומי בחבל והועברו מתפקידם מפקדים בכירים במשטרת קטלוניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully