וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מציג עסקים כרגיל - ומחלק ממתקים ב"ליל כל הקדושים"

31.10.2017 / 13:30

למרות האישומים בנוגע להתערבות רוסיה בבחירות, טראמפ יצא לפסטיבל "ממתק או תעלול" המסורתי על מדשאות הבית הלבן. מאחורי הקלעים, שוקל נשיא ארצות הברית את צעדיו מול החוקר המיוחד

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בסיומו של יום סוער בוושינגטון, אשר כלל שלושה כתבי אישום מטעם החוקר המיוחד רוברט מולר, כלפי חוץ שידר הנשיא טראמפ עסקים כרגיל. אמש (שני) נערך בבית הלבן פסטיבל "ממתק או תעלול" המסורתי של ליל כל הקדושים, בו השתתף נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יחד עם רעייתו מלניה. הנשיא היה עסוק בחלוקת ממתקים לילדים, ואילו על שאלות שהפנו אליו עיתונאים בנוגע לכתב האישום נגד פול מנפורט – סירב לענות.

6,000 ילדים מבתי ספר בוושינגטון והפרברים, מהצופים וכן ממשפחות של משרתי צבא הגיעו למדשאות הבית הלבן, שכוסו בקורי עכביש, עטלפים מפלסטיק ודלועים ממולאות אורות ניאון. בני הזוג טראמפ חילקו לילדים ממתקים ולחצו את ידיהם, במסגרת הופעתו הפומבית היחידה של הנשיא במהלך אותו היום. מלבד אותו אירוע חגיגי, כלל לוח הזמנים שלו רק פגישות בתוך כתלי הבית הלבן.

לפי ה"וושינגטון פוסט", טראמפ ראה בתחילה את ההודעה על האישום של מנפורט – שאינו קשור לקמפיין הבחירות – כמעין הודעה פומבית המטהרת את שמו לחלוטין. אולם לאחר מכן, כאשר פרצו החדשות בנוגע לג'ורג' פפדופולוס אשר משתף פעולה עם החקירה, הוא רתח מזעם, ולפי CNN אף אמר לעוזריו: "ברצינות? הבחור הזה?".

עוד בוואלה! NEWS:
חקירת הבחירות: מנהל קמפיין טראמפ מואשם בקשירת קשר נגד ארה"ב
פעיל אמריקני הקורא לחרם נגד ישראל ניסה להיכנס לארץ - ונעצר
נתניהו על חוק "ירושלים רבתי": "לא נעשה תרגילים לאמריקנים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממתקים, עטלפי פלסטיק ודלועים עם אורות ניאון: הזוג טראמפ בפסטיבל "ממתק או תעלול"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המהלכים של היממה האחרונה גם העלו שוב על סדר היום את השאלה כיצד על טראמפ לנהוג בחוקר המיוחד, רוברט מולר. בעוד שעל פניו דבר לא השתנה, ודוברת הבית הלבן שרה סנדרס אמרה אמש כי אין כוונה להפסיק את עבודתו, לפי רשת CNN התמונה שונה מאחורי הקלעים. הרשת מדווחת כי עורכי דינו של הנשיא מתנגדים לכל התערבות בעבודת החוקר המיוחד, ועוזריו של הנשיא הפצירו בו גם שלא להשתלח במולר ברשתות החברתיות.

מנגד, דווח כי האסטרטג הראשי לשעבר סטיב באנון, אשר נותר מקורב לנשיא, סבור כי על טראמפ לתקוף בחזרה את מולר באגרסיביות, ולקדם צעדים כמו קיצוץ בתקציב משרדו של החוקר המיוחד והאטת קצב העברת המסמכים אליו. עוד גורס באנון כי על טראמפ לחלוק באופן פומבי על המנדט שלו לבצע את החקירה כפי שהוא מבצע אותה.

עוד באותו נושא

היועץ ששיקר ועשוי להאיץ את חקירת קשרי קמפיין טראמפ ורוסיה

לכתבה המלאה
סטיב באנון בכנס בוושינגטון, אוקטובר 2017. רויטרס
סטיב באנון: על טראמפ לתקוף את החוקר המיוחד רוברט מולר ולפגוע בפעילות משרדו/רויטרס

כתבי האישום של מולר הגיעו בשבוע עמוס בעבודה עבור טראמפ, שהיה אמור להציג את הישגיו בתחומי הפנים ובתחומי החוץ. מבחינה פנים אמריקאית, הנשיא פועל בכל כוחו לדחוף את רפורמת המס שלו בשאיפה לאשר אותה לפני תום השנה האזרחית. בנוסף, בימים הקרובים אמור הנשיא להודיע על זהות יושב הראש החדש של "הפדרל ריזרב", הבנק המרכזי של ארצות הברית. בתחומי החוץ, הנשיא נמצא בישורת האחרונה של ההכנות לקראת ביקורו המדיני באסיה אליו ייצא ביום שישי, במהלכו יבקר ב-6 מדינות בתוך 12 יום. מדובר בביקור חשוב מאוד, בו יפגוש הנשיא את המנהיגים של סין, יפן ודרום קוריאה בניסיון לגבש חזית כנגד קוריאה הצפונית – תחום שהוא השקיע בו מאמצים מרובים מאז נבחר לתפקיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טראמפ משדר עסקים כרגיל. על-פי דיווח, כששמע על מעורבות ג'ורג' פפדופולוס הגיב: "ברצינות? הבחור הזה?"./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully