וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: לא נסבול איום מאויבינו מעל האדמה – או מתחתיה

31.10.2017 / 10:59

ברמזו על פיצוץ המנהרה סמוך לקיבוץ כיסופים, התייחס ראש הממשלה לאיומים העומדים מול ישראל. לצד ראש ממשלת אוסטרליה אמר נתניהו כי "הגבורה האוסטרלית שימשה לנו דוגמה להגן על עמנו וערכינו"

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש

"הגבורה האוסטרלית שימשה לנו דוגמה להגן על עמנו וערכינו", כך אמר היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חנוכת המוזיאון להנצחת חיילי האנזא"ק (גיסות הצבא האוסטרלים והניו זילנדיים) בבאר שבע, במעמד ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול. נתניהו הודעה לחיילים שהגיעו להילחם באזור במלחמת העולם הראשונה.

"כשהצטרפתי לצבא לפני 50 שנה קיבלתי כובע אוסטרלי, וישבנו סמוך לאקליפטוסים מאוסטרליה, ולמדנו על האתוס של הגבורה האוסטרלית", סיפר נתניהו. "המאבק של מעטים מול רבים מסמל את ישראל. אנחנו רוצים שלום, אבל לא נסבול איום מאויבינו מעל האדמה, באוויר ומתחתיה", אמר נתניהו ברמזו על פיצוץ המנהרה אתמול סמוך לקיבוץ כיסופים.

טרנבול אמר כי "החיילים האוסטרליים ניצחו את הניצחון שאפשר את הקמת מדינת ישראל. לולא הניצחון, הצהרת בלפור הייתה מילים ריקות". בדבריו התייחס לקרב באר שבע, שנערך לפני מאה שנים בדיוק, ובו השתתפו הכוחות האוסטרליים.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי המתקפה - נתניהו העניק גיבוי לביטן: "עומדים מאחוריך"
נתניהו על חוק "ירושלים רבתי": "לא נעשה תרגילים לאמריקנים"
נתניהו התייחס לראשונה לחוק הצרפתי: "לא רוצה שום חוק שקשור לחקירות"

רה"מ נתניהו אמר במהלך טקס לציון מאה שנה לכיבוש באר שבע בידי חילות צבא אוסטרליה, ניו זילנד וקנדה כי ישראל "לא תסבול איום מאויבנו על האדמה, באוויר ומתחת לאדמה". בני בן סימון
נתניהו בחנוכת המוזיאון וציון 100 שנה לקרב באר שבע/בני בן סימון

אמש נועד נתניהו בפגישת עבודה עם טרנבול בירושלים. בתום הפגישה נחתם בין ישראל לבין אוסטרליה מזכר הבנות לשיתוף פעולה ביטחוני. מצד ישראל חתם מנכ"ל משרד הביטחון אלוף במיל' אודי אדם ומצד אוסטרליה, השגריר בישראל כריס קנן.

מזכר ההבנות עוסק בשיתוף פעולה ביטחוני, כולל בתחום החדשנות. בהסכם קיימים גם סעיפים העוסקים בחיזוק הקשר בין הממשלות, וחילופי מידע בנוגע להזדמנויות וגישות בתעשיות הביטחוניות. לאחר החתימה אמר נתניהו לטרנבול כי "ביקורך ההיסטורי משמח אותנו, בשנת המאה לאירוע המדהים שאותו נחגוג בבאר שבע".

"הביקור מעלה על נס את הידידות המיוחדת בין ישראל לאוסטרליה. ברגע זה חתמנו על הסכם ביטחוני, המשקף את מחויבותנו להגן על הערכים המשותפים – חירות, דמוקרטיה, שלטון החוק, פלורליזם. ערכים אלה נמצאים תחת התקפה מידי כוחות מסוימים. אנו משתפים פעולה בכל דרך אפשרית כדי להבטיח את בטחון אזרחנו, וכדי להגן על הציוויליזציה שלנו", אמר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully