וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטוויטר יצהירו: 36 אלף חשבונות מזויפים פעלו בזמן הבחירות בארה"ב

31.10.2017 / 11:50

מחר ייערך בסנאט שימוע מיוחד בנושא התערבות רוסיה במערכת הבחירות האמריקאית. טוויטר צפויה להודיע על כמות גבוהה בהרבה של חשבונות וציוצים המזוהים עם רוסיה משהודיעה בדיווח הראשון. בפייסבוק, על-פי ההערכה, הכמות קטנה בהרבה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(שחרורם של מנפורט וגייטס למעצר הבית, שהוגשו נגדם 12 אישומים הקשורים להתערבות רוסית בבחירות)

על רקע שלושת האישומים שהגיש החוקר המיוחד רוברט מולר בפרשת ההתערבות הרוסית בבחירות בארצות הברית, גוברת הדריכות לקראת שימוע מיוחד שייערך מחר (רביעי) בוועדת המודיעין של הסנאט, ובו יידרשו לספר נציגי פייסבוק וטוויטר על מימדי התופעה ברשתות החברתיות.

לפי דיווח של ה"ביזנס אינסיידר", צפויה טוויטר להודיע בדיון כי בין ספטמבר לנובמבר 2016 פעלו 36 אלף חשבונות המזוהים עם רוסיה, אשר יצרו יחד 1.4 מיליון ציוצים הקשורים לבחירות, והביאו ל-288 מיליון חשיפות. גורם המעורה בעדות הצפויה מסר למגזין כי המידע התקבל מניתוח של 189 מיליון ציוצים הקשורים לבחירות. מדובר במספר גבוה בצורה משמעותית מהמספר הראשוני עליו דיווחה טוויטר לוועדה, אשר עמד על 201 חשבונות כאלה בלבד.

המגזין הצליח להשיג גם את הצהרת הפתיחה שצפויה למסור חברת פייסבוק השימוע מחר, לפיה חשבונות המזוהים עם רוסיה יצרו בפייסבוק כמות פוסטים קטנה בהרבה בהשוואה לטוויטר: 80 אלף פוסטים במשך שנתיים, אליהם נחשפו 126 מיליון איש.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי האישומים: יועציו של טראמפ שוחררו למעצר בית
חקירת הבחירות: מנהל קמפיין טראמפ מואשם בקשירת קשר נגד ארה"ב
רגע לפני האישומים: אנשי המפתח במעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב

צוקרברג נפרץ. מערכת וואלה!
מארק צוקרברג. פייסבוק צפויה לפי ההערכה לדווח לסנאט על 80 אלף פוסטים שאליהם נחשפו 126 מיליון איש/מערכת וואלה!

בבית הלבן מיהרו להתנער מגל האישומים ולהבהיר כי הם אינם נוגעים לנשיא דונלד טראמפ, וגם לא למעגל יועציו הקרובים בהווה. הלילה שוחררו למעצר בית מנהל קמפיין הבחירות לשעבר של הנשיא, פול מנפורט, ושותפו לעסקים, ריק גייטס. נגד השניים הוגשו 12 אישומים שונים, בהם קשירת קשר נגד ארצות הברית, קשירת קשר להלבנת הון ואי הצהרה על חשבונות פיננסיים בבנק זר. בנוסף, הם מואשמים בכך שנמנעו מלהירשם כסוכנים זרים על אף שעבדו עבור נשיא אוקראינה לשעבר, ויקטור יאנוקוביץ'. האישומים, שעורך דינו של מנפורט כינה "מגוחכים", עלולים להצטבר לכדי עשרות שנות מאסר.

במקביל, נחשף אתמול כי כבר בתחילת חודש אוקטובר הוגש כתב אישום נגד ג'ורג' פפדופולוס אשר שימש יועץ לנושאי מדיניות חוץ במהלך הקמפיין. מכתב האישום שהוגש נגדו, ואשר כולל פרטים רבים על המגעים שקיים עם גורמים בקמפיין ועם פרופסור רוסי המקורב לקרמלין, אשר שיתף אותו כי "בידי רוסיה ישנו לכלוך רב על הילרי קלינטון", עולה כי פפדופולוס משתף פעולה עם הרשויות. במקביל, הוא פרסם ברשתות החברתיות לפני מספר ימים כי הוא מחפש מוציא לאור וסוכן הרצאות, מה שמעלה את הרושם כי הוא מעוניין למכור את הסיפור שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully