וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד חבר לחבר קונגרס מארה"ב; המטרה: הכרזה אירופית על חיזבאללה כארגון טרור

31.10.2017 / 7:56

במהלך ישראלי-אמריקני משותף, יו"ר יש עתיד וחבר הקונגרס טד דויטש פרסמו מאמר בשניים מהעיתונים הנקראים באירופה, לאחר שלפיד כתב ל-27 השגרירים באיחוד לבטל את האבחנה בין הזרוע המדינית לצבאית. דויטש לוואלה! NEWS: "האבחנה שקרית, לקרוא לילד בשמו: ארגון טרור"

ישיבת סיעת יש עתיד 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
מהלך ישראלי אמריקני, להכרה אירופית. לפיד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, חבר לחבר הקונגרס האמריקאי טד דויטש, למהלך ישראלי-אמריקני משותף הקורא לאיחוד האירופי להכריז על חיזבאללה, על כל זרועותיו, כארגון טרור. "תאמינו לחיזבאללה – הוא בדיוק ארגון הטרור הנורא שהוא אומר שהוא", כתבו השניים במאמר משותף שהתפרסם היום (שלישי) באל פאיס הספרדי וקוריירה דלה סרה האיטלקי, שניים מהעיתונים הנפוצים ביבשת, שבו הם קוראים למדינות אירופה לבטל את ההבחנה "השקרית" בין הזרוע הצבאית לזרוע המדינית של חיזבאללה ולהכריז על הארגון כולו כארגון טרור. במקביל, לפיד שיגר השבוע מכתב ל-27 השגרירים באיחוד האירופי עם מסר דומה, בו הדגיש כי ההבחנה בין הזרועות "נותנת לגיטימציה לארגון לגייס כספים ומתנדבים על אדמה אירופאית".

בשבוע שעבר, על רקע המדיניות החדשה שעליה הכריז הנשיא טראמפ בעניין איראן, אישר הקונגרס האמריקני שורה של חוקים נגד חיזבאללה, שנועדו לפגוע ביכולות גיוס הכספים והרשתות הפיננסיות של הארגון. אחת מהצעות החוק שאושרו היתה הצעה של דויטש, חבר קונגרס יהודי דמוקרטי מפלורידה, החבר בוועדת החוץ של בית הנבחרים שנחשב לתומך גדול של ישראל, הקוראת לאיחוד האירופי להכריז על החיזבאללה כולו כארגון טרור. האיחוד אמנם הכריז על הזרוע הצבאית של חיזבאללה כארגון טרור כבר ב-2013, אחרי הפיגוע בבורגס, אך הוא נמנע עד כה מלהכריז על הארגון כולו כארגון טרור, בשונה ממדינות אחרות בעולם כמו ארה"ב, צרפת, הולנד, ובאחרונה גם הליגה הערבית וארגון מדינות המפרץ.

"האבחנה הזו שקרית ואין לה שום הצדקה", אמר דויטש בשיחה עם וואלה! NEWS. "יש מי שסבור שאם מכריזים על כל חיזבאללה כארגון טרור, יהיה קשר יותר לסייע בלבנון, זה פשוט לא נכון. מספיק להסתכל לעזה כדוגמה: שם כל החמאס מוגדר כארגון טרור, וזה לא משליך על המאמצים שלנו לסייע למצב ההומניטרי שם. אין ספק שיש אתגרים בלבנון אבל אפשר לעבוד שם, בדיוק כמו בעזה, ולא צריך לברוח מלקרוא לחיזבאללה בשמו: ארגון טרור. אם רוצים באמת להילחם בטרור של חיזבאללה, על כל משמעויותיו, חייבים להכריז על כל הארגון כארגון טרור".

תומכיו של נסראללה מפגינים לציון מנחון מלחמת 2006 13 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
"האבחנה בין הזרוע המדינית לצבאית היא שקר". תומכי חיזבאללה מניפים את דגלי הארגון במהלך נאום המזכ"ל נסראללה/רויטרס, רויטרס

במאמר לפיד ודויטש כותבים כי הם שניהם "המומים" מכך שצריך בכלל חוק כזה. "איך ייתכן שמישהו באירופה אינו מכיר בכך שהחיזבאללה הוא ארגון טרור בזמן שהחיזבאללה בעצמו מאשר זאת בכל הזדמנות שיש לו? הוא לא עושה זאת רק במילים אלא גם במעשים, רצח פיגועים וירי רקטות". השניים מדגישים את מעורבותו המכרעת והאחריות הישירה של חיזבאללה במלחמת האזרחים בסוריה ופיגועים שבוצעו בארגנטינה, קפריסין ובולגריה, וכן מתייחסים לציטוטים של מנהיג הארגון, חסן נסראללה, שמצהיר פומבית כי מטרתו היא השמדת מדינת ישראל ושונא גם את אמריקה.

"יש מנהיגים אירופאים שמאמינים באופן שגוי שאם ינסו לדבר עם טרוריסטים בסלחנות ובטון מתרפס, אולי הטרוריסטים ילכו לפוצץ מועדוני לילה ומרכזים מסחריים במקום אחר. זה אף פעם לא עבד, זה אף פעם לא יעבוד", נכתב במאמר. "אנחנו צריכים שהשותפים שלנו יצטרפו לקואליציה הגלובלית נגד חיזבאללה ויעצרו את כל פעילות הארגון באירופה. בטרור לא נלחמים בדיבורים, אלא במעשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully