וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בר-לב: חיילים שנוסעים לברך "הגומל" בכותל זו תוצאת ההדתה

31.10.2017 / 9:05

הח"כ מהמחנה הציוני אמר במהלך הפגנה ברמת השרון כי חיילים הנשלחים בהוראת מפקדיהם להתפלל בכותל חווים אקט של הדתה, ובחר להמחיש על ידי מקרה ב"צוק איתן" שבו חיילי גולני בחרו לנסוע לכותל כדי לברך "הגומל". הוא תקף את בנט והבית היהודי כאחראים להתפשטות התופעה

צלמים זמניים מורשים

ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) אמר בהפגנה ברמת השרון בשבת כי הדתה בעיניו היא חיילים המתפללים בכותל המערבי. "התברר לי שאחרי 'צוק איתן' אחד מגדודי גולני שנע מהדרום עשה סטייה קטנה בדרך וקפץ לכותל וכל הגדוד בירך את ברכת הגומל. זאת הדתה על חשבוננו". בר-לב טען בין היתר כי הגדוד נסע לכותל "על חשבון תשלומי המסים שאנחנו משלמים".

מדובר במחאה מקומית שבה השתתפו כ-20 תושבים. בר-לב שיתף את נאומו בפייסבוק אך חלק ניכר מדבריו על צה"ל לא הופיע בו. בר-לב ציין כי "הרמטכ"ל עושה מאמצים לצמצום ההדתה".

בר-לב הוסיף כי אחת הדוגמאות להדתה היא "שמשרד החינוך שבראשו עומד נפתלי בנט הוציא חוזר לבתי ספר חילונים על רצח רבין שם מצוין שרבין נרצח על רקע מתחים פוליטיים בחברה הישראלית", והתעלם מכך "שרבנים הוציאו דין רודף כנגד רבין" והעובדה ש"הרוצח הנתעב היה חובש כיפה וקשור לסקטור מסוים". לדבריו, "יש כאן ניסיון נוסף לשכתוב ההיסטוריה".

עמר בר לב וועדה משותפת לוועדת חוקה וועדת חוץ וביטחון בדיון בהצעות חוק ההסדרה, כנסת. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
מאשים את הבית היהודי. ח"כ עומר בר לב/נועם מושקוביץ

בר-לב כינה את ההדתה "לאומנית" וטען שהיא "קשורה למפלגה מאד קטנה שלדעתי היום מובילה את המדינה, שהיא הבית היהודי, ואליה מצורף חלק גדול מחברי הכנסת מהליכוד".

חבר הכנסת בר-לב מסר בתגובה כי "אני לא נגד ברכת הגומל או הגעה מאורגנת לכותל. להפך, ילדיי ואני נשבענו אמונים בכותל עם גיוסנו. אבל כאשר יש הוראה המחייבת, אם לא לומר כופה, על גדוד שלם לבצע אקט דתי, זו הדתה. עם זאת, ראוי לציין שהרמטכ"ל הנוכחי עושה מאמצים עליונים לצמצום ההדתה בצה"ל, בעוד בחברה הישראלית תהליך ההדתה הלאומנית מתגבר".

מוקדם יותר השנה יצא יושב ראש "יש עתיד", יאיר לפיד, להגנתו של בנט והדף את הביקורת שהופנתה לעברו: "אין הדתה בבתי הספר. יש חרדה באוויר, מזה שצד אחד רודף את השני", אמר לפיד. בתגובה לדבריו מסרה חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) כי "לפיד שכח מה זה להיות חילוני. הוא פשוט מנותק. מנותק מהמציאות בישראל, מנותק מהציבור שבחר בו לכנסת. אין מחיר שלפיד לא יהיה מוכן לשלם במסע החנפנות שלו לחרדים", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully