וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד וביטן הגיעו להסכמות – הקואליציה תשוב לעבוד כרגיל

30.10.2017 / 21:13

אחרי מתיחות ממושכת בין הליכוד לבית היהודי סיכמו היום ביטן, שקד וח"כ מועלם כי חוק ההמלצות יובא להצבעה חופשית, וככל הנראה יאושר. עוד הוסכם כי ההצבעה על החוק הצרפתי תידחה בחודש

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: שר האוצר משה כחלון על החוק הצרפתי, היום)

אחרי מתיחות ממושכת בקואליציה על רקע החוק הצרפתי וחוק ההמלצות, שרת המשפטים איילת שקד, יו"ר הקואליציה דוד ביטן ויו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי נפגשו הערב (שני) וסיכמו כי הקואליציה תשוב לעבוד כרגיל. במסגרת הסיכום בין הצדדים, החוק שהגיש ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), שאוסר על המשטרה לפרסם המלצות בתום חקירה, יובא להצבעה בשבוע הקרוב בוועדת השרים לחקיקה. עוד סוכם כי כל סיעה תצביע לפי רצונה, וכי הקואליציה תהיה מחויבת לרוב בוועדה, כמו בכל חוק אחר.

המשמעות היא כי החוק ככל הנראה יאושר בוועדת שרים, מאחר ולליכוד יש בה רוב. עם זאת, במסגרת הסיכום, ההצבעה על החוק שאוסר חקירת ראש ממשלה מכהן תידחה בחודש.

בשבועיים האחרונים לא דנה ועדת השרים לחקיקה בהצעות חוק פרטיות של הקואליציה בעקבות המשבר בין הליכוד לבית היהודי, על רקע חילוקי דעות בין שתי המפלגות על החוק הצרפתי. בבית היהודי טענו כי מדובר בחוק יסוד שדורש דיונים מעמיקים ובליכוד דרשו לקיים את ההצבעה בהקדם.

יו"ר הקואליציה דוד ביטן באירוע הרמת כוסית של מפלגת הליכוד, 30 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
חוק ההמלצות צפוי לעבור בוועדת שרים לחקיקה. ביטן/ראובן קסטרו

ביום רביעי שעבר הגיעו ביטן ושקד לסיכום דומה שלפיו החוק הצרפתי יידחה בחודש וחוק ההמלצות יובא להצבעה, אך חרף הסיכום, ביטן הודיע במוצאי שבת כי הוא יעלה את חוק החקירות להצבעה. הוא זעם על כך שבבית היהודי תדרכו, לטענתו, כי החוק הצרפתי הוא לא בעל סיכויים גדולים.
במפלגה השיבו כי "בניגוד לדבריו של ביטן, לא אמרנו מעולם שהליכוד ויתר על החוק". ביטן לא השתכנע ונותר בדרישתו, מה שהוביל לדחיית הדיונים בוועדה, שלא אישרה אף אחד מהחוקים.

חרף הצהרותיהם של חברי הכנסת אמסלם וביטן כי ימשיכו לקדם את חוק החקירות, שר האוצר משה כחלון אמר היום בישיבת הסיעה כי "החוק הזה לא יעלה להצבעה בחודשים הקרובים". כחלון הוסיף כי יעניק לחברי מפלגתו חופש הצבעה בשני החוקים. לדבריו, "כל נושא ערכי מצפוני שלא קשור להסכם קואליציוני לסיעת כולנו יש חופש הצבעה. לא נכפה על אף אחד להצביע בניגוד למצפונו. לא רק בחוק הצרפתי, גם בחוקים הבאים שעוברים למישהו בראש להעלות שידע שהסיעה הזו תצביע בדיוק לפי המצפון שלה ולא לפי שום מחויבות קואליציונית".

היום גיבה ראש הממשלה גיבה את ביטן, על רקע ביקורת שספג האחרון משרי הליכוד, שטענו כי הוא "מבעיר את השטח" מול הבית היהודי. בישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו כי "לחברים יש מעת לעת הצעות, ויש ביקורת, וזה לגיטימי. אבל אני חושבת שכולנו יודעים שדוד מוביל את הקואליציה ביד רמה, בדרך יוצאת מן הכלל, ואנחנו מחזקים אותך ועומדים מאחוריך. תודה לך".

ישיבת סיעת הבית היהודי 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
סופו של המשבר בין שתי המפלגות. השרה שקד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully