וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן הציע את מגילת העצמאות כחוק יסוד - אבל בסיעתו כבר הצביעו נגד

30.10.2017 / 17:45

שר הביטחון תקף בישיבת הסיעה את חוק הלאום השנוי במחלוקת, וקרא לאמץ במקומו את מגילת העצמאות כחוק יסוד. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הצביעו חברי הסיעה נגד הצעה דומה של ח"כ לבני, שטוענת כי הדבר קרה "בהנחייתו"

צלמים זמניים מורשים

שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף היום (שני) בישיבת סיעת ישראל ביתנו את חוק הלאום שמקדמת הקואליציה בחודשים האחרונים, וקרא לאמץ במקומו את מגילת העצמות כחוק יסוד. אלא שחברי הסיעה הצביעו בשבוע שעבר במליאת הכנסת נגד הצעת חוק של ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) המבוססת על מגילת העצמאות.

"מנסים להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה", אמר ליברמן. לדבריו, "יש בעיה עם הניסוחים בחוק". הוא ציין כדוגמה את התייחסותו של החוק ל"אנשים שאינם יהודים, אך נושאים בכל החובות במדינה, כמו למשל הדרוזים".

ליברמן הוסיף כי "עדיף לקחת את מגילת העצמאות ולחוקק אותה כחוק יסוד, וזה יפתור את כל הבעיות". הצעה דומה הועלתה בעבר על ידי יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון. חסון הסתובב בין חברי הכנסת במשכן והחתים חלק מהם על נוסח מגילת העצמאות, אך חלק מהח"כים סירבו לחתום. בתגובה לדברי ליברמן אמרה ח"כ לבני כי "חבל שביום רביעי האחרון, כשהנחתי הצעת חוק שמאמצת את מגילת העצמאות, ישראל ביתנו הצביעה נגד בהנחייתו של ליברמן".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי המתקפה - נתניהו העניק גיבוי לביטן: "עומדים מאחוריך"
בפעם השנייה השנה: כחלון נפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני ברמאללה
שר החוץ הבריטי על הצהרת בלפור: "גאה בחלקנו בהקמת מדינת ישראל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש בעיה עם הניסוחים בחוק הלאום". ליברמן בישיבת הסיעה בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בישיבת הסיעה התייחס ליברמן גם למתיחות האחרונה בקואליציה סביב החוק הצרפתי, שאוסר חקירת ראש ממשלה מכהן, ואמר כי "יש קואליציית ימין מצוינת. המתיחות הזו מיותרת וכך גם הדיונים הקואליציוניים מעל גלי האתר ומסכי הטלוויזיה". הוא הוסיף כי "אפשר להתנהל בחדרים סגורים. לא חסרים מוקשים בדרך, ואם נדע להתנהג באחריות, יהיה ניתן לפתור הכל".

ועדה מיוחדת לקידום חוק הלאום מקיימת מאז תחילת מושב החורף של הכנסת דיונים לקראת אישור החוק בקריאה ראשונה. קיימות עדיין כמה מחלוקות בתוך הקואליציה לגבי הנוסח העדכני, אך בליכוד נחושים להביא את ההצעה להצבעה בקריאה ראשונה בהקדם, ורק לאחר מכן לפתור את הסוגיות שבמחלוקת.

בין הסעיפים שמעוררים מחלוקת נמצא הסעיף שדוחק את מעמדה הדמוקרטי של המדינה לסעיף משני על פני מעמדה היהודי, וכן סעיף שנותן לאופייה היהודי של המדינה עדיפות בפסיקות בית המשפט העליון. סעיף שנוי במחלוקת נוסף מתעלם מהשפה הערבית כשפה רשמית במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ציפי ליבני באולפן וואלה טוק 28 ביוני 2017. ראובן קסטרו
הגישה הצעת חוק דומה בשבוע שעבר. לבני/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully