וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חניקה בשגרירות: רצח מסתורי ביחידת העלית שחיסלה את בן לאדן

סמל לוגן ג'יי מלגר נחנק למוות במבנה השגרירות האמריקנית במאלי בחודש יוני האחרון, ושני לוחמים מ"אריות הים" חשודים ברצח. המקרה מגיע ברקע התקרית הקטלנית בניז'ר, שבה נהרגו ארבעה חיילים במתקפה של תומכי דאעש

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

שני לוחמים מיחידת העלית של הצי האמריקני נחקרים בחשד לרצח של חייל אחר מהכוחות המיוחדים שנמצא מת במאלי לפני ארבעה חודשים – כך דיווח אתמול (ראשון) הניו יורק טיימס. גורמים רשמיים אמרו כי הסמל לוגן ג'יי מלגר, בן 34 מטקסס, נמצא מת במבנה של השגרירות האמריקנית במדינה המערב-אפריקנית ב-4 ביוני, לאחר שנחנק למוות. חוקר מקרי מוות קבע כי היה זה רצח.

עד כה לא הוגשו כתבי אישום בחקירה, שהועברה רק חודש שעבר לגוף החקירות של הצי, שסירב להגיב לדיווח. הלוחמים הנחקרים הם חברי צוות 6 ביחידת "אריות הים", אותה יחידה שחיסלה את מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן בפקיסטן לפני שש שנים.

לקריאה נוספת בנושא
רמטכ"ל צבא ארה"ב: חייבים הסברים למשפחות ההרוגים בניז'ר
גופה חסרה וחיפוי לקוי: המארב הקטלני שמכה גלים בצבא ארה"ב

לוגן ג'יי מלגר, חייל בצבא ארה"ב שנרצח במאלי. צבא ארה"ב, מערכת וואלה! NEWS
נשלח פעמיים לאפגניסטן. מלגר/מערכת וואלה! NEWS, צבא ארה"ב

מישל מלגר, רעייתו של החייל ההרוג, אמר לרשת CNN כי "היא מבקשת לשמור על פרטיותה בזמן הזה. אני מקווה שתאפשרו לי לספר את הסיפור שלי כשאהיה מוכנה. הכרתי אותו הכי טוב, הוא היה החבר הטוב ביותר שלי. הכול כל כך טרי, אני מצטערת".

מלגר התגייס לצבא ב-2012 והחל את הכשרתו בכוחות המיוחדים שנה לאחר מכן. הוא נשלח פעמיים לאפגניסטן. הוא היה חלק מהצוות השלישי של הכוחות המיוחדים, שמשימתו העיקרית היא בצפון-מערב אפריקה, כולל במאלי ובניז'ר.

ארבעת החייילם שנהרגו מוקדם יותר החודש בניז'ר היו אף הם מהצוות, בתקרית שהדליקה נורות אדומות בקונגרס סביב היקף הפעילות של ארצות הברית באזור. בצבא הודו כי לא כל הפרטים ידועים על המארב שהציבו תומכי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) לכוח המסייע בלוחמה בטרור באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מתקפת טרור במלון "רדיסון בלו" בבמקו בבירת מאלי  20 בנובמבר 2015. רויטרס
המדינה סובלת ממתקפות טרור. זירת פיגוע במאלי, 2015/רויטרס

מלגר היה חלק מצוות קטן בבמקו, בירת מאלי, שהיה אמור לספק מודיעין על ארגונים אסלאמיים קיצוניים במדינה, שחלקה נכבש בידי ארגון המזוהה עם אל-קאעדה ב-2012, עד שצרפת פתחה במבצע צבאי להדיפתו. הכוח היה אמור גם לאמן חיילים מקומיים יעודיים במטרה להקים כוח ללוחמה בטרור. הוא התגורר בבית של השגרירות יחד עם עוד שלושה לוחמים, שניים מהם מצוות 6 של אריות הים.

לפי שני גורמי צבא אמריקניים בכירים, שני הלוחמים החשודים כבר היו בעבר במאלי במשימה חשאית וחריגה, שבה תמכו בכוחות צרפתיים ומאליים נגד כוחות אל-קאעדה, ונגד תאים המזוהים עם דאעש. הם השתתפו במשימות מודיעיניות, בהן שתיים שהתקיימו השנה לפני הרצח של מלגר.

לא ברור מה קרה ב-4 ביוני, בסביבות השעה 5:00. שלושה גורמים המעורים בחקירה אמרו כי לפי הדיווחים למפקדיו של מלגר, המוצבים בגרמניה, הוא נפצע במהלך קטטה עם שני החיילים האחרים. לפי אחת הגרסאות, אחד מאותם חשודים חנק את מלגר, וכשהאחרון התעלף, הוא וחברו ניסו להחיות אותו. אחרי שכשלו בכך, הם הבהילו אותו למרפאת חירום, שם נקבע מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully