וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה השנה: כחלון נפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני ברמאללה

30.10.2017 / 8:20

שר האוצר נועד עם חמדאללה ודן עמו בהמשך קידום צעדים כלכליים ואזרחיים בין הצדדים. זאת ברקע מסע הביקורים של שליחי ממשל טראמפ, המנסים להתניע את תהליך השלום התקוע

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר האוצר משה כחלון נפגש אתמול (ראשון) ברמאללה עם ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה, ודן עמו בהמשך קידום צעדים כלכליים ואזרחיים ושיתוף פעולה בין ישראל והפלסטינים.

זאת הייתה הפגישה השנייה של כחלון וחמדאללה השנה, מה שמבסס למעשה את ערוץ הקשר הרשמי הבכיר ביותר בין ישראל והפלסטינים. לפגישה הצטרף גם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי.

כחלון, הגורם הישראלי הבכיר היחיד שביקר ברמאללה באופן פומבי בשנים האחרונות, מקיים קשר שוטף עם מקבילו הפלסטיני שר האוצר שוכרי בשארה מאז נכנס לתפקידו, אך ביוני האחרון, זמן קצר אחרי ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ באזור, נפגש לראשונה עם חמדאללה.

משה כחלון בישיבת ממשלה 29 באוקטובר 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
הגורם הישראלי הבכיר ביותר שביקר ברמאללה לאחרונה. כחלון/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

בפגישה הראשונה הציג כחלון את חבילת הצעדים הכלכליים-אזרחיים שהקבינט אישר לקראת הגעתו של טראמפ, שכוללים, בין היתר, את הרחבת שעות פעילות מעבר אלנבי ומעברים נוספים ביהודה ושומרון, והקמת אזור תעשייה בסמוך למעבר תרקומיא. לדברי גורמים מדיניים, ישנו לחץ אמריקני גובר לראות התקדמות בין ישראל והפלסטינים עד סוף השנה, ובמקביל למאמץ האמריקני להביא לפריצת דרך מדינית, הממשל ממשיך לדחוף למחוות כלכליות וליישום חבילת ההטבות שאושרה במאי.

כחלון, שעל פגישתו השנייה עם חמדאללה פורסם לראשונה בגל"צ, נפגש בשבוע שעבר עם שר האוצר של ארצות הברית, סטיב מנוצ'ין, שביקר לראשונה בישראל, ועוד קודם לכן נפגש עם השליח המיוחד של הנשיא ג'ייסון גרינבלט. במקביל, משלחת בראשות מנכ"ל משרד האוצר שי באבד סיירה בשבוע שעבר בעיר הפלסטינית רוואבי, על רקע בקשת האמריקנים מישראל לסיים את סלילת כביש הגישה לעיר החדשה, שעליה פורסם לראשונה בוואלה! NEWS. לדברי גורם מדיני, שליחיו של טראמפ "נחושים להציג לנשיא הישג עד סוף השנה, אם לא מדיני - אז לפחות כלכלי".

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, יבקר מחר גם הוא בגדה, בחברון ובמערת המכפלה, כדי לדון ביוזמה להקמת אזור תעשייה ישראלי-פלסטיני משותף. "בזמן שהמועצה לזכויות אדם באו"ם מנסה לפגוע באזורי תעשייה משותפים ליהודים ולפלסטינים, שהם הבסיס לשלום הכלכלי ולדו-קיום, אנחנו נמשיך לבנות בשטחים ולפתח גם אזורי תעשייה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"התקדמות חשובה אתמול בלילה". הצוותים הישראלים והפלסטינים

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית ראמי חמדאללה מגיע לרצועת עזה לצורך שיחות פיוס עם נציגי חמאס, 2 אוקטובר 2017. רויטרס
ראש הממשלה הפלסטיני חמדאללה בעזה, החודש/רויטרס

אתמול הודה הבית הלבן כי היועץ המיוחד של הנשיא טראמפ וחתנו, ג'ארד קושנר, ביקר בחשאי יחד עם גרניבלט בערב הסעודית בשבוע שעבר, כחלק מהמאמצים לקדם את חידוש השיחות בין ישראל לפלסטינים. גרינבלט והשגריר דייוויד פרידמן אף נפגשו אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

גורם בכיר בבית הלבן אמר אתמול כי "כפי שאמר טראמפ בבירור, הוא מחויב באופן אישי להשגת הסכם שלום בין ישראלים לפלסטינים, שיסייע לעידן של שלום ושגשוג באזור. לפני כמה חודשים הנחה הנשיא את יועציו להמשיך בדיונים עם שותפים אזוריים על הדרך הטובה ביותר לתמוך במאמץ השלום. השיחות האלה עדיין נמשכות".

עם זאת, לדבריו, "בעוד שהשיחות האזוריות הללו ישחקו תפקיד חשוב, הנשיא שב ומאשר כי שלום בין הישראלים לפלסטינים יכול להיות רק במשא ומתן בין שני הצדדים וארצות הברית תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הצדדים כדי להתקדם לקראת מטרה זו". בהמשך לדיווחים על כך שהממשל מתכוון להציג תכנית מדינית בשבועות הקרובים, הגורם אמר כי "שום עסקה לא תיכפה על ישראלים ופלסטינים; אנו מחויבים לעסקה שתשפר את התנאים לשני הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully