וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיקת המנהיגים - גרסת נתניהו-טראמפ: הגרפיטי החדש על גדר ההפרדה

29.10.2017 / 16:20

תושבי בית לחם התעוררו למחווה מעניינת על הגדר, שם הופיעה מחווה לתצלום הנשיקה בין המנהיגים הקומוניסטים שרוסס על חומת ברלין. אלא שהפעם, היו אלה נשיא ארצות הברית - וראש ממשלת ישראל. אמן הגרפיטי: "בסך הכל ציירתי ציוץ של טראמפ בדרך שלי"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

תושבי בית לחם התעוררו הבוקר למחזה חדש על הגדר: גרפיטי ענק של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו מתנשקים. הגרפיטי מתכתב עם תצלום משנת 1979 שמציג את מנהיג רוסיה דאז, ליאוניד ברז'נייב, כשהוא מתנשק עם נשיא מזרח גרמניה הקומוניסטית אריך הונקר. "נשיקת האחים" בין שני המנהיגים הקומוניסטים בימי המלחמה הקרה הונצחה בגרפיטי מפורסם על חומת ברלין.

הגרפיטי רוסס בידי "לוש-סוקס", אמן אוסטרלי שמרסס לרוב דיוקנאות עצומים של מנהיגי העולם. "הגרפיטי שאני עושה הוא מעין מם הומוריסטי. נניח שטראמפ מאחוריי, כל מה שהוא עושה, לא משנה מה, מתנקז בסוף למם משני צדי הספקטרום. כמו הפוליטיקה. לגבי זה, פשוט לקחתי את אחד הציוצים שלו וציירתי אותו בדרך שלי על הגדר".

גרפיטי טראמפ וביבי בגדה המערבית 29 באוקטובר 2017. רויטרס
מחווה לנשיקת המנהיגים הקומוניסטים? גדר ההפרדה, הבוקר/רויטרס

לא מן הנמנע שאמן הגרפיטי התייחס למחמאות שמרעיפים המנהיגים זה על זה לאחר ביקורים בישראל ובארצות הברית, ולאחר נאומים כדוגמת זה שנשאו בעצרת הכללים של האו"ם לפני כחודשיים. לפי האמן, הייתה זו הדרך שלו להביע את האופן שבו השניים מתבטאים: מתקרבים יותר מאי פעם, דווקא על בסיס הסכסוך הישראלי-פלסטיני השנוי במחלוקת.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
גרפיטי טראמפ וביבי בגדה המערבית 29 באוקטובר 2017. רויטרס
גרפיטי טראמפ וביבי בגדה המערבית 29 באוקטובר 2017/רויטרס
גרפיטי טראמפ וביבי בגדה המערבית 29 באוקטובר 2017. רויטרס
גרפיטי טראמפ וביבי בגדה המערבית 29 באוקטובר 2017/רויטרס

במאי 2016 רוסס בליטא גרפיטי גרפיטי נוסף של טראמפ, מתנשק עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הגרפיטי, שצויר בעיר וילנה, הציג חשש מפני גישה אמריקנית חיובית כלפי מוסקבה בטרם הבחירות לנשיאות ארצות הברית.

גרפיטי המציג את פוטין וטראמפ מתנשקים הפך ויראלי בליטא 13 מאי 2016. טוויטר, צילום מסך
הגרפיטי בליטא/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully