וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטובת הקופה שמזוהה עם הליכוד: ח"כ אמסלם נגד התחרות בין קופות החולים

29.10.2017 / 13:13

ועדת השרים לחקיקה צפויה לדון בהצעה שצפויה להיטיב עם קופת החולים לאומית, המפסידה מהתחרות: "סכומי עתק מכספי סל הבריאות מושקעים בפעולות שיווק". שר הבריאות הביע בעבר תמיכה במהלך; אמסלם: "לאומית אינה מזוהה אם הליכוד - וגם אם כן, אפשר לשמוע ליכודניקים"

צלמים זמניים מורשים

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לדון היום (ראשון) בהצעת חוק של ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), המבקשת להגביל את המעבר החופשי של לקוחות בין קופות החולים. גורמים בקואליציה טוענים כי אמסלם מקדם את ההצעה עבור קופת חולים לאומית, המזוהה עם הליכוד, שהיא גם המפסידה הגדולה בתחרות בין קופות החולים וסובלת ממעבר קבוע של מבוטחים לטובת קופות אחרות.

לפי הצעת החוק, המעבר בין הקופות יתבצע רק אחת לשלושה חודשים וייאסר מעבר בין הקופות באמצעות האינטרנט. בנוסף הקופה הנעזבת תמשיך לקבל את דמי הביטוח למשך שנה נוספת. המעבר בין הקופות ייעשה בבנק הדואר, כפי שהיה עד 2011, ורופאים שיעברו מקופה לקופה יידרשו בשנה הראשונה לעבוד במרפאות המרוחקות לפחות 30 קילומטרים מהמרפאה הקודמת שבה הועסקו.

ח"כ אמסלם מסר בתגובה: "זו טענה הזויה. קופת חולים לאומית אינה מזוהה עם הליכוד, וגם אם כן, אנחנו יכולים לשמוע ליכודניקים. התופעה של מעבר חופשי בין קופות החולים היא פסולה כפי שמפורט בהרחבה בהצעת החוק. רוב קופות החולים מסכימות לכך וההצעה שלי נועדה לעזור לעם ישראל לא לאף גוף אחר".

ח"כ אמסלם: "השיטה הזאת היא הכי מושחתת שאני מכיר". מערכת וואלה!
"יש צורך בשינוי המצב הקיים". ח"כ אמסלם/מערכת וואלה!

קופות החולים מתוקצבות לפי מספר המובטחים בהן, המטרה היא לגרום לתחרות בין קופות על גיוס מבוטחים נוספים ושימור הקיימים. לפי הצעת החוק, צפויים עונשים לקופת חולים שתעבור על אחד מסעיפיה, והעיקרי שבהם הוא מניעה או הגבלה על צירוף מבוטחים חדשים לפרק זמן של שנה.

בדברי ההסבר להצעת החוק נטען כי "עם החלת החוק, התברר שכל ארבע קופות החולים משקיעות סכומי עתק מכספי סל הבריאות בפעולות שיווק ומכירות על מנת להעביר אליהן מבוטחים. פעולות אלו כללו פרסום בהיקף נרחב, התקשרויות והפעלת מוקדים וסוכני מכירות, מתן מתנות למבוטחים, הסעות, זיופי חתימות ועוד".

לדברי אמסלם, יש צורך בשינוי במצב הקיים בעקבות "לחץ של סוכני מכירות ומתווכים למיניהם, הבטחות להטבות מופרזות על חשבון מבוטחים אחרים, ומסיבות שאינן קשורות לשביעות רצון הלקוח מהקופה בה הוא מבוטח", כדי שמובטחים יעברו.
חרף טענותיהם של גורמים בקואליציה נגד ההצעה, היא אינה צפויה להיתקל בקשיים משמעותיים. שר הבריאות יעקב ליצמן הביע בעבר תמיכה בהגבלת המעבר החופשי בין הקופות.

מנכ"ל קופת חולים לאומית, ניסים אלון, שיגר מכתב לשרים בו הוא מביא את תמיכתו בהצעה, ואילו לעומתו, קופת חולים מכבי ניסתה להוביל את הדחייה בהצעת החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully