וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפים מפגינים בברצלונה נגד עצמאות קטלוניה: "תחי ספרד"

המונים שטפו את רחובות בירת המחוז, במחאה על ההכרזה החד-צדדית. "זועמת על מה שהם עשו למדינה שאבותיי בנו", אמרה אחת המפגינות. נשיא המחוז, שעשוי לעמוד לדין על המרדה, מסרב לעזוב את תפקידו, למרות השתלטות הממשל המרכזי במדריד

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

מאות אלפי בני אדם מפגינים היום (ראשון) בברצלונה, בירת קטלוניה, למען אחדות ספרד ונגד הכרזת העצמאות החד-צדדית של המחוז. המפגינים נשאו שלטים הקוראים לכליאתו של מנהיג החבל המודח קרלס פוג'דמון ובעד אחדות הממלכה, ברקע המשבר החריף במדינה, שפרץ מאז משאל העם בתחילת החודש ושבעקבותיו כפתה מדריד שלטון ישיר על החבל.

המפגינים נופפו בגדלי ספרד וצעקו "תחי ספרד", באחד ממפגני הכוח הגדולים ביותר על ידי "הרוב השקט", כפי שמכונים מתנגדי העצמאות במחוז העשיר שבצפון-מזרח המדינה. "אני זועמת על מה שהם עושים למדינה שאבותיי בנו", אמרה מפגינה בת 19 לסוכנות הידיעות הצרפתית. לפי הממשלה במדריד, כמיליון איש השתתפו בהפגנות, אך המשטרה נקבה בכ-300 אלף איש.

כ-90% הצביעו בעד הקמת מדינה עצמאית במשאל ב-1 באוקטובר, אולם אחוז המשתתפים היה רק 43% והמשאל נפסל על ידי בית המשפט החוקתי של ספרד. לפי סקר שפורסם היום, המפלגות התומכות בעצמאות יאבדו את הרוב שלהן בבחירות שנכפו על המחוז ב-21 בדצמבר.

בקהילה הבינלאומית דחו את הכרזת העצמאות של קטלוניה והביעו תמיכה בממשלת ספרד ושלמות הטריטוריאלית של המדינה.

לקריאה נוספת בנושא
קטלוניה: "נתנגד באמצעים דמוקרטיים"; מדריד: "נגיב בתבונה והיגיון"
ממשלת ספרד הדיחה את ממשלת קטלוניה בשל הכרזת העצמאות

הפגנה נגד עצמאות קטלוניה ולמען אחדות ספרד בברצלונה, 29 באוקטובר 2017. רויטרס
מאות אלפים בעד אחדות הממלכה. ההפגנה בברצלונה, היום/רויטרס

ביום שישי, לאחר הכרזת העצמאות של הפרלמנט בברצלונה, אישר הסנאט של ספרד את הפעלת סעיף 155 בחוקה, המאפשר להשתלט על אחד מ-17 המחוזות האוטונמיים המרכיבים את הממלכה. לאחר מכן, ראש הממשלה מריאנו ראחוי העביר בממשלה את הצעדים הראשונים ליישום הצעד חסר התקדים בשטח, שכללו את הדחת נשיא קטלוניה ושריו, קיום בחירות חדשות והכפפת המשטרה של קטלוניה למשרד הפנים במדריד.

עם זאת, סגנו של פוג'דמון אמר היום כי הוא "נותר ויישאר" בתפקיד, ודחה את "ההפיכה" שמבצעת לטענתו ממשלת ספרד בעקבות הכרזת העצמאות החד-צדדית של המחוז. "נשיא המדינה הוא ויהיה קרלס פוג'דמון", כתב אוריול חואנקרס בעיתון הקטלאני "אל פונט אווי", כשהוא חותם את שמו: "סגן נשיא ממשלת קטלוניה".

לפוג'דמון, המסרב לנטוש את לשכתו וקרא אתמול להתנגדות דמוקרטית ולא-אלימה להשתלטות של ממשל ספרד, הוצע מקלט מדינה בבלגיה. שר ההגירה תיאו פרנקן אמר לטלוויזיה בארצו כי "כפי שהמצב נראה כעת, ישנו איום במאסר ובדיכוי ממדריד. השאלה היא אם יש לאדם כמו פוג'דמון סיכוי לקבל משפט הוגן".

פוג'דמון עצמו לא הביע עניין פומבי בעזיבת קטלוניה. הוא צפוי להגיע אחר הצהריים למשחק הכדורגל בג'ירונה, מעוז התמיכה בפרישה מספרד, שתפגוש את ריאל מדריד, המזוהה עם הימין השמרני במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנה בקטלוניה, ספרד 29 באוקטובר 2017. רויטרס
שלטים התומכים בכליאת פוג'דמון. ההפגנה בברצלונה, היום/רויטרס

לפי סקר בעיתון הלאומי אל מונדו, המתנגד לעצמאות המחוז, מראה כי המפלגות הבדלניות יאבדו את הרוב שלהן בפרלמנט בברצלונה, אם כי הפער עם מפלגות האופוזיציה קטן ובתוך טעות הדגימה. לפי מדגם של אלף נשאלים,

המפלגות המתנגדות לעצמאות, שהחרימו את ההצבעה ביום שישי, יקבלו 43.4% מהקולות, לעומת המפלגות הבדלניות, עם 42.5%. הסקר נערך בין שני לחמישי, יממה לפני ההכרזה וההשתלטות על החבל. שר החוץ של ספרד, אלפונסו דסטיס, אמר כי פוג'דמון יורשה להתמודד בבחירות הבאות, אם הוא לא יישלח למאסר בעקבות הובלת משאל העם.

"אני כאן כדי להגן על אחדות ספרד ועל החוק", אמר לרויטרס אלפונסו מקאדו, איש מכירות בן 55, כשהוא עומד לצד ילדה קטנה שראשה מכוסה בדגלי ספרד. "בידיעה שלא תהיה עצמאות בסוף, אני חש אכזבה בשביל מי שרומה להאמין שיכולה להיות ועל הפילוג שזה גרם בחברה הקטלאנית".

(עדכון ראשון: 11:51)

מפגינים בברצלונה נגד היפרדות 29 באוקטובר 2017. רויטרס
ההפגנה בברצלונה נגד ההיפרדות מספרד/רויטרס
מפגינים בברצלונה נגד היפרדות 29 בספטמבר 2017. רויטרס
דגלי ספרד בהפגנה בברצלונה, היום/רויטרס
הפגנה בקטלוניה, ספרד 29 באוקטובר 2017. רויטרס
ההפגנה בברצלונה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully