וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק רוצחים: ליברמן בוחן הריסת בתי מחבלים שפצעו קשה ישראלים

29.10.2017 / 8:48

שר הביטחון הורה לאנשי משרדו לבדוק כיצד ניתן להרחיב את מדיניות הריסת הבתים כדי להרחיב את אפשרויות הפעולה שעומדות לרשות מערכת הביטחון. כיום ניתן להרוס רק את בתיהם של מבצעי פיגועים שהסתיימו ברצח אזרחים ישראלים בלבד. ליברמן: "המאבק בטרור דורש מאיתנו נחישות"

צילום: דו"צ, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בשער שכם, אוגוסט 2017)

שר הביטחון אביגדור ליברמן לאנשי משרדו לבחון את הרחבת מדיניות הריסת בתי מחבלים שביצעו פיגועים לכאלו שהסתיימו גם בפציעתם באורח קשה של אזרחים ישראלים, ולא במותם בלבד. ליברמן הנחה בימים האחרונים את היועץ המשפטי של מערכת הביטחון ואת צה"ל לבחון את האפשרות לנקיטת הצעדים הללו כלפי משפחות מחבלים.

כיום, על פי המדיניות הקיימת במערכת הביטחון, ניתן להרוס רק בתי מחבלים שביצעו פיגועים בהם נרצחו אזרחים ישראלים. יחד עם זאת, השר ליברמן מבקש בימים אלו להרחיב את המדיניות הזו, זאת במטרה להרחיב את אפשרויות המאבק במחבלים ולהחריפו.

עוד בוואלה! NEWS:
תרבות יום א': בקואליציה נערכים לאקשן של תחילת השבוע
התקררות, גשם וסופות רעמים: כך ייראה השבוע הפותח של שעון החורף
טראמפ התחרט: הודיע על הפרסום המלא של כל מסמכי קנדי

שר הביטחון אביגדור ליברמן בראיון לוואלה! NEWS,  הראשון באוקטובר 2017. ראובן קסטרו
ביקש להרחיב את המדיניות. שר הביטחון אביגדור ליברמן/ראובן קסטרו

"המאבק בטרור דורש מאיתנו להיות נחושים ולפעול בדרכים שונות וביד קשה כלפי מי שמנסים לפגוע בנו", אמר השר ליברמן. "הריסת בתי מחבלים שביצעו מעשי רצח היא כלי אפקטיבי מוכח במאבק בטרור ובהרתעה של כאלו המתכננים לבצע פיגועים. כחלק מהמאבק הבלתי מתפשר הזה, אני סבור שצריך להרוס גם בתי מחבלים שביצעו פיגועים בהם הייתה פציעה קשה של אזרחים. מבחינתי אין הבדל בין פיגוע שהסתיים למרבה הצער ברצח, לבין פיגוע שהסתיים בפציעה קשה. בשני המקרים בתי המחבלים חייבים להיהרס".

במהלך חודש אוגוסט הרס כוח צה"ל בשיתוף לוחמי משמר הגבול והמנהל האזרחי בכפר דיר אבו משעל שמצפון לרמאללה את ביתו של עאדל ענכוש, אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בשער שכם כחודשיים מוקדם יותר, שבו נהרגה לוחמת מג"ב רב-סמל ראשון הדס מלכא.

הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש בכפר כובר. דובר צה"ל
הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש בכפר כובר לפני כחודשיים/דובר צה"ל

ביתו של ענכוש פוצץ בידי כוח חבלה של צה"ל, לאחר שנאטם שבוע לפני כן. בתיהם של שני המחבלים הנוספים שלקחו חלק בפיגוע, אף הם בדיר אבו משעל, נהרסו כשבוע מוקדם יותר. יום לפני הריסת בית המחבל, הרס צה"ל את ביתו של עומר עבד א-ג'ליל, המחבל שרצח את שלושת בני משפחת סלומון בפיגוע בחלמיש במהלך חודש יולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully