וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפקיד חדש לנשיא לשעבר: אובמה זומן לחבר מושבעים באילינוי

האזרח מספר אחת לשעבר ימלא את חובתו האזרחית בחודש הבא וצפוי להתייצב לרישום המאגר המושבעים. בעבר זומן גם הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש. אם יגיע לבית המשפט, הוא יזכה לשכר יומי בסך של כ-17 דולרים ליום

ברק אובמה עוזב את החדר הסגלגל בפעם האחרונה, 20 בינואר 2017. AP
ימלא את חובתו האזרחית. אובמה/AP

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה זומן למלא את חובתו האזרחית לקחת חלק בחבר מושבעים בחודש הבא במדינת אילינוי. הנשיא לשעבר מתגורר בוושינגטון, אך השאיר ברשותו את ביתו שבשיקגו ולכן זכה לזימון לחבר המושבעים במדינה. אובמה למד תואר במשפטים באוניברסיטת הארוורד, אותו סיים בהצטיינות, ושימש מתמחה במשפט ציבורי, זאת בנוסף לניסיונו כמושל וכנשיא ארצות הברית.

אובמה הוא לא הנשיא הראשון שמילא את חובתו וזומן לחבר מושבעים. בשנת 2015, נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' וו. בוש זומן לחבר מושבעים בדאלאס שבמדינת טקסס. הנשיא לא זכה לבסוף לבקר בבית המשפט, אך מילא את כל הטפסים הנדרשים והתייצב למילוי חובתו.

בית המשפט במדינת אילינוי זימן בשנת 2004 את המגישה המפורסמת אופרה ווינפרי לחבר מושבעים. ווינפרי לקחה חלק במשפט שבו נידון מקרה רצח שבו הורשע הנאשם במעשה. מאוחר יותר אמרה ווינפרי כי השתתפותה במשפט הייתה "אחד הרגעים העצובים בחיי". מושבעים במדינת אילינוי זוכים לשכר צנוע בסך 17.2 דולרים ליום.

עוד בוואלה! NEWS:
קטלוניה: "נתנגד באמצעים דמוקרטיים"; מדריד: "נגיב בתבונה והיגיון"
מתנגדי טראמפ הרפובליקנים מריחים את הסוף - ויוצאים למתקפה נואשת
הקפיצה הגדולה קדימה: נשיא סין לא מסמן יורשים - והופך לשליט כל יכול

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully