וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לפיצוץ אוכלוסין: בנגלדש תציע לבני הרוהינגיה עיקור מרצון

בניסיון להשתלט על הילודה בקרב בני המיעוט המוסלמי שנמלטו ממיאנמר, תציע בנגלדש לגברים ולנשים תוכנית להפחתת שיעורי הילודה - שנוסתה בהצלחה על אזרחיה. המכשול: הפליטים רואים במשפחות גדולות יתרון, ומחשיבים תכנון משפחה לחטא

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

בנגלדש מתכננת להציע "עיקור מרצון" ל-600 אלף בני הרוהינגיה הנמצאים בשטחה, בעקבות פיצוץ האוכלוסין במחנות הפליטים שלהם וכשלון המאמץ לצמצם את שיעור הילודה בקרבם. בני המיעוט המוסלמי נמצאים בבנגלדש מאז פרוץ העימותים במיאנמר השכנה, שאילצו אותם לחצות בהמוניהם את הגבול ממדינת ראקין.

רוב בני הרוהינגיה חיים בתנאים ירודים ועם מחסור במזון, תנאים סניטריים ושירותי בריאות. השלטונות באזור חוששים שחוסר בקרה על הילודה יוביל למחסור חריף אף יותר. ראש שירותי תכנון הילודה במחוז שבו ממוקמים המחנות הפליטים אמר כי משפחות גדולות הן הנורמה במחנות, כשלחלק מההורים יש 19 ילדים. לרבים מהגברים יש יותר מאישה אחת.

לדבריו, המודעות בקרב בני הרוהינגיה לאמצעי מניעה ותכנון ילודה היא נמוכה. "כל הקהילה נשארה מאחור במתכוון", הוא אמר בהתייחס להיעדר החינוך במיאנמר, שבה בני הרוהינגיה נחשבים מהגרים בלתי חוקיים ונמנעת מהם הגישה לשירותים רבים.

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא קטלוניה: להתנגד באמצעים דמוקרטיים להשתלטות מדריד
על סף רעב: המצור של משטר אסד חונק את פרברי דמשק
הקפיצה הגדולה קדימה: נשיא סין שי ג'ינפינג הפך לשליט כל יכול

פליטים מבני המיעוט הרוהינגיה במחנה הפליטים מאוטומארנג, לאחר שחצו את הגבול בין מיאנמר לבנגלדש, אוגוסט 2017. רויטרס
מחנות הפליטים של בני הרוהינגיה בבנגלדש/רויטרס

רשויות תכנון הילודה במחוז השיקו תוכנית למניעת הריון, אך כי עד כה הם הצליחו למסור רק 549 חפיסות של קונדומים לפליטים, המהססים להשתמש בהם. הם ביקשו מהממשל המרכזי לאשר תוכניות עיקור עבור גברים והנשים מקרב בני הרוהינגיה.

מנגד, רבים מהפליטים אמרו לסוכנות הידיעות AFP, כי משפחות גדולות יסייעו להן לשרוד במחנות, שבהם הגישה למזון ולמים נקיים היא בגדר מלחמה יומיומית – וילדים נשלחים בדרך קבע להשיג אספקה ולהביא אותה לבני משפחתם. אחרים אמרו כי עיקור נוגד את עקרונות האסלאם.

מתנדבת בתוכנית לתכנון משפחה שעבדה עם בני הרוהינגיה אמר כי רבות מהנשים הגדירו את המעשה כ"חטא". לדבריה, היא ועמיתיה מתקשים לשכנע ביתרונות תכנון המשפחה, גם כאשר הנשים שהתייעצו איתן הגיעו עם סיבוכים בהריון.

בבנגלדש פועלת בהצלחה זה שנים תוכנית המציעה 2,300 טאקה (כ-28 דולר) לכל גבר המסכים לעבור עיקור. מדי חודש משתתפים כ-250 בני אדם בתוכנית בעיר קוקס בזאר.

פליטים רוהינגים בבנגלדש, אוקטובר 2017. רויטרס
פליטים רוהינגים בבנגלדש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully