וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על סף רעב: המצור של משטר אסד חונק את פרברי דמשק

28.10.2017 / 16:38

תושבים ועובדי סיוע מספרים על רעב וייאוש כבד באזור הבירה הסורית. לדברי רופא באזור עוטה, "אין כאן ילדים בריאים לגמרי". הוריה של האלה בת השנתיים חוששים שהיא לא תשרוד את המצור, ואום סעיד לא מצליחה להניק את ילדיה, תאומים בני חצי שנה: "אנחנו הולכים למות מרעב"

צילום: רויטרס

המצור של המשטר הסורי בפרברי מזרח דמשק הביא את התושבים לסף רעב וגרם לייאוש כבד במובלעת הגדולה היחידה שבשליטת המורדים בסמוך לבירה, כך סיפרו תושבים ועובדי סיוע. מספר המקרים של תת-תזונה בילדים גדל כמעט פי שניים בחודשיים האחרונים במרפאה שבאחד הפרברים. האזור נמצא תחת מצור מאז 2013, אך המצב באזור החמיר בשנה האחרונה לאחר שמנהרות ששימשו להבריח מזון, דלק ותרופות לכ-300 אלף איש במובלעת הופצצו על ידי הצבא.

"ילד שמצבו נחשב לנורמלי פה בעוטה הוא ילד שמשקלו נמצא בקצה הנמוך ביותר של סולם המשקל הנורמלי, אין כאן ילדים בריאים לגמרי. הסיבה העיקרית היא היעדר מזון ותזונה", אמר ד"ר עמאני בלור, רופא ילדים. "יש ילדים שסיווגנו בעבר בסיכון לתת-תזונה, והיום מצבם מוגדר תת-תזונה בינונית או חמורה, ובחלק מהמקרים אפילו תת-תזונה חריפה".

לקריאה נוספת:
האו"ם: אסד אחראי למתקפה הכימית שהרגה עשרות במחוז אידליב
לקראת ניצחון: עיראק וסוריה פתחו במתקפה על מעוזי דאעש האחרונים
הנקמה של דאעש: "טבח ב-128 אזרחים בעיירה סורית לפני שהובס"

האלה אל-נופי, פעוטה בת שנתיים מבפרבר של דמשק, סובלת מתת-תזונה, אוקטובר 2017. רויטרס
היעדר מזון הולם הפך את המקרה שלה לקיצוני. אל-נופי/רויטרס

האלה אל-נופי, בת שנתיים, שוקלת פחות מחמישה קילוגרמים. היא סובלת מהפרעה מטבולית, אך היעדר מזון הולם הפך את המקרה שלה לקיצוני. עיניה חלולות ועורה השקוף מתוח מעל עצמותיה הקטנות. לדברי הוריה מצבה הידרדר בחודשים האחרונים והם חוששים שהיא לא תשרוד את המצור.

אום סעיד, אימא לשישה ילדים, סיפרה שהיא רעבה מכדי להניק את התאומים שלה, מארווה וסאפא בני חצי שנה. "אני מניחה את הילד על החזה, אבל אין חלב. אני לא אוכלת, אתמול הלכתי לישון בלי ארוחת ערב", אמרה. "אנחנו אוכלים מפחי אשפה. אנחנו הולכים למות מרעב".

עוד באותו נושא

"לא היה לה כוח לבכות": תמונות התינוקת הרעבה מזעזעות את העולם

לכתבה המלאה
אום סעיד ושני ילדיה כבני חצי שנה, מארווה וסאפא, סובלים מרעב בפרבר דמשק, אוקטובר 2017. רויטרס
"אני מניחה את הילד על החזה, אבל אין חלב". סעיד עם ילדיה/רויטרס

עוטה הוא אחד מארבעה "אזורים בטוחים" שהוקמו בחודש מאי האחרון בדרום-מערב סוריה, כחלק מהסכם בין הצדדים הלוחמים במדינה. התקדמות הכוחות הנאמנים לנשיא בשאר אסד בחודשים האחרונים צמצמו את אחיזת המורדים באזורים המאוכלסים, בעיירות הגדולות ובחוות ממזרח לבירה.

לפי נתוני סוכנות הילדים של האו"ם, לפחות 1,200 ילדים במזרח עוטה סובלים מתת-תזונה ועוד 1,500 נמצאים בסיכון. "אנחנו עלולים להגיע למצב שימותו מרעב, של אסון רפואי", אמר מחמוד אל-שייח, עובד רפואה. לדבריו, עדיין אין מקרים של ילדים שמתו מרעב, אבל זה עלול לקרות בקרוב.

סוכנות הידיעות הצרפתית הציגה בימים האחרונים תמונות קשות של ילדים באזור עם רזון קיצוני ופנים שלדיות. אחד סובל מבעיות נשימה, אחר מואכל באמצעות צינור וילד שלישי חבוש בזרועו הקטנה. תמונותיה של סאהר בת חודש וחצי, הצליחו לזעזע את העולם. בתמונות היא נראית עם צלעות בולטות ותת-משקל קיצוני. ביום ראשון היא נשמה בפעם האחרונה ומתה מרעב כשהיא בת 34 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully