וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה האמריקני: "לא נוכל להשלים עם תכנית הגרעין של צפון קוריאה"

28.10.2017 / 13:00

ג'יימס מאטיס, אמר במהלך ביקורו בסיאול כי ארצו תגיב בעוצמה על כל תקיפה של פיונגיאנג נגד ארצו או נגד בנות בריתה. למרות האזהרות שב והצהיר כי וושינגטון עדיין מעוניינת בפתרון דיפלומטי

צילום: רויטרס

שר ההגנה של ארצות הברית הגנרל ג'יימס מאטיס אמר היום (שבת) כי ארצו לעולם לא תוכל להשלים עם תכנית הגרעין של קוריאה הצפונית והזהיר מפני התקדמותה בפיתוח טילים. את הדברים אמר בסיאול בירת בקוריאה הדרומית, במהלך ביקור בן שבוע באסיה.

מאטיס עשה מאמצים במטרה להבהיר כי חרף התוקפנות והפרובוקציות של פיונגיאנג, ארצות הברית עדיין מאמינה בפתרון דיפלומטי למשבר. הוא שב וחזר על הדברים במהלך שיחות עם גורמים צבאיים וכן בביקור שערך באזור המפורז של קוריאה הדרומית סמוך לגבול עם השכנה מצפון. למרות השאיפה לפתרון דיפלומטי, הזהיר מאטיס את קוריאה הצפונית מפני עימות צבאי עם וושינגטון וסיאול.

לקריאה נוספת:
תמונות לוויין חושפות את המחנות ל"חינוך מחדש" של צפון קוריאה
רגע לפני הפיצוץ: המסע הממושך של טראמפ באסיה לעצירת צפון קוריאה
ראש ה-CIA: צפון קוריאה רחוקה חודשים ספורים מיכולת גרעינית

שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס בקריה בתל אביב, אפריל 2017. ניב אהרונסון
"נגיב בעוצמה לכל תקיפה". ג'יימס מאטיס/ניב אהרונסון

"כל תקיפה צפון קוריאנית נגד ארצות הברית או בעלות בריתנו תסוכל וכל שימוש בנשק גרעיני יגרור תגובה צבאית מאסיבית", הצהיר מאטיס. מקבילו הדרום קוריאני סונג יונג-מו דחה את הרעיון לפריסת נשק גרעיני לאורך חצי האי הקוריאני בתגובה להתגרויות מצד פיונגיאנג, אך הוסיף כי הברית בין ארצות הברית לקוריאה הדרומית חזקה ותגיב בעוצמה במקרה של תקיפה גרעינית מצפון.

המתיחות בין וושינגטון לפיונגיאנג התגברה נוכח סדרת ניסויי טילים שביצעה האחרונה מאז תחילת השנה, והחלפת עלבונות הדדיים בין הנשיא האמריקני דונלד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. סוכנות הביון האמריקנית (CIA) הודיעה כי קוריאה הצפונית רחוקה חודשים ספורים מפיתוח טכנולוגיה שתאפשר לה לפגוע גרעינית בארצות הברית, תרחיש אותו טראמפ מבקש למנוע. טראמפ אשר איים כי יהרוס את את קוריאה הצפונית במידה וזו תתקוף את ארצו, יקיים ביקור באסיה בעוד כשבוע, במהלכו צפוי להגיע לקוריאה הדרומית ולהיפגש עם הנשיא מון ג'ה אין.

מון התייחס אף הוא לאיומים המגיעים מפיונגיאנג ואמר כי פריסת הנכסים האסטרטגיים של ארצות הברית בארצו - בראשם מערכת ההגנה מפני טילים THAAD - היו יעילים וסייעו משמעותית להרתעה נגד תקיפה צפון קוריאנית. מאטיס שב והדגיש כי קיימות אופציות צבאיות לפעולה במידת הצורך נגד קוריאה הצפונית, נוכח איומיה החוזרים על סיאול, אך נמנע מלמסור מידע נוסף עליהן.

עוד באותו נושא

תמונות לוויין חושפות את המחנות ל"חינוך מחדש" של צפון קוריאה

לכתבה המלאה
קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
ממשיך בפרובוקציות. קים ג'ונג און/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully