וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: אות חסיד אומות העולם הוענק לקרובי רופא ערבי שהציל יהודייה

בטקס מרגש בגרמניה העניק שגריר ישראל את התואר למשפחתו של ד"ר מוחמד חילמי שהסתיר בביתו בברלין מטופלת צעירה בתקופת מלחמת העולם השנייה וסייע למשפחתה. "יד ושם" העניק את האות עד כה ל-70 מוסלמים, והרופא המצרי הוא הערבי הראשון שזכה לו

טקס הענקת אות חסיד אומות העולם בגרמניה לד"ר מוחמד חילמי. GettyImages
נאסר קוטבי קרוב משפחתו של חילמי בטקס בברלין עם תמונתו, אתמול/GettyImages

שגריר ישראל בגרמניה ג'רמי יששכרוף העניק אתמול (שישי) את אות חסיד אומות העולם לקרוב משפחתו של ד"ר מוחמד חילמי, רופא ממוצא מצרי שהציל את חייה של אנה בורוס והפך לערבי הראשון שזכה באות. חילמי החביא את הצעירה היהודייה וסייע למשפחתה בזמן שחי בברלין במלחמת העולם השנייה.

חילמי הגיע לגרמניה בשנת 1922, שם למד רפואה ועבר בבית חולים בברלין לאחר שגמר את לימודיו. עקב מוצאו הערבי, זכה חילמי להתנכלויות על רקע גזעני ואף נעצר פעמיים. עם התגברות רדיפת היהודים על ידי הנאצים, העניק הרופא מסתור לבורוס בת ה-22, שהייתה מטופלת שלו. חילמי הצליח להחביא את בורוס מפני הגסטפו, והעניק סיוע לאימה ולסבתה עד לסוף המלחמה בשנת 1945.

בעדותה כתבה בורוס כי "ד"ר חילמי עשה כל שביכולתו כדי לסייע לי מתוך נדיבותו ורוחב ליבו. לנצח אהיה אסירת תודה". בטקס שנערך בברלין נכח נאסר קוטבי, קרוב משפחתו של חילמי, שהלך לעולמו בשנת 1982, וכן בתה של בורוס. מכון יד ושם הכיר בחילמי כחסיד אומות העולם בשנת 2013. האות מוענק למי שאינו יהודי, ופעל למען הצלת היהודים בתקופת השואה תוך סיכון חייו. עד כה זכו 70 מוסלמים באות, מתוך כ-26 אלף שהוכרו כחסידי אומות העולם.

עוד בוואלה! NEWS:
ספרד הכריזה: ממשלת קטלוניה תודח, הבחירות במחוז יתקיימו בעוד חודשיים
שיחה מסתורית דקות לפני הרצח: העיתון הבריטי שעומד במרכז מסמכי קנדי
מפקד מנגנוני הביטחון של חמאס נפצע במניסיון חיסול בעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully