וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטלוניה הכריזה על עצמאות, חמאס מאשים את ישראל | כותרות השבת

בחמאס מאשימים: ישראל עומדת מאחורי ניסיון החיסול ברצועה. שני הרוגים בתאונת רכים בנתניה ובאום אל-פחם, הישגים לנבחרת הג'ודו באבו דאבי. חדשות סוף השבוע

בחמאס מאשימים: ישראל עומדת מאחורי ניסיון החיסול ברצועה

ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הניה טען כי ישראל עומדת מאחורי ניסיון החיסול של מפקד מנגנון ביטחון הפנים של חמאס ברצועת עזה, תוופיק אבו נעים. כלי התקשורת ברצועה דיווחו כי אבו נעים נפצע קל מפיצוץ שאירע במכוניתו, זמן קצר לאחר ששב ממסגד בנוסיראת.

לא דווח מי לפי החשד עומד מאחורי ניסיון ההתנקשות, אך הוא אירע בזמן מאמצי הפיוס בין חמאס לפתח. בכיר חמאס חליל אל-חיה האשים את "הכיבוש" בניסיון ההתנקשות, וטען כי מדובר בניסיון לסכל את הפיוס. מהארגון נמסר כי "ניסיון ההתנקשות הוא מעשה פחדני שבוצע על ידי אויבי העם הפלסטיני. נכה ביד ברזל כל מי שיפגע בביטחון תושבי עזה".

הולך רגל כבן 60 נהרג מפגיעת רכב בנתניה

הולך רגל כבן 60 נהרג מפגיעת כלי רכב בשדרות בנימין שבנתניה. תחילה נפצע הגבר באורח אנוש. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת התאונה העניקו לו טיפול רפואי בזירה ופינו אותו תוך פעולות החייאה לבית החולים לניאדו שבעיר, שם נקבע מאוחר יותר מותו.

פראמדיק מד"א גל רוזן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע, גבר כבן 60, שוכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות. לאחר מכן פינינו אותו במהירות במצב אנוש תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים לניאדו".

ספרד הכריזה: ממשלת קטלוניה תודח, בחירות יתקיימו תוך חודשיים

שעות לאחר הכרזת העצמאות החד-צדדית של קטלוניה, הודיעה אתמול הממשלה המרכזית במדריד שבספרד על הצעדים שיינקטו כחלק מיישום סעיף 155 בחוקה, המאפשר כפיית שלטון על החבל. נשיא קטלוניה קרלס פוג'דמון קרא מוקדם יותר להידברות, אך מסתמן כי התביעה בספרד דווקא תגיש נגדו כתב אישום בגין המרדה.

ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי הודיע, בתום דיון חירום של הקבינט בנוגע ליישום הסעיף, כי הממשלה בברצלונה תודח ובחירות יתקיימו בחבל האוטונומי ב-21 בדצמבר. כמו כן, הודיע ראחוי כי מפקד המשטרה הקטלאנית יפוטר, נציגויות קטלאניות מעבר לים ייסגרו ושרים בממשלה המרכזית במדריד ייקחו בינתיים את תפקידיהם של בכירי הממשלה המודחת בקטלוניה. כמו כן, ציין ראש הממשלה כי הכרזת העצמאות אינה חוקית.

נשיא קטלוניה: להתנגד באמצעים דמוקרטיים להשתלטות מדריד על החבל

נשיא קטלוניה בספרד קרלס פוג'דמון קרא היום (שבת) להתנגדות באמצעים דמוקרטיים להשתלטות של הממשלה במדריד על החבל, לאחר הכרזת העצמאות אמש. "ברור למדי שהצורה היעילה ביותר להגן על מה שהשגנו עד כה היא התנגדות דמוקרטית לסעיף 155", אמר פוג'דמון. בדבריו התייחס לסעיף בחוקה שאפשר לממשלה להפקיע את האוטונומיה של קטלוניה לאחר הכרזת העצמאות.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

שר ההגנה האמריקני: "לא נוכל להשלים עם תכנית הגרעין של צפון קוריאה"

שר ההגנה של ארצות הברית הגנרל ג'יימס מאטיס אמר היום (שבת) כי ארצו לעולם לא תוכל להשלים עם תכנית הגרעין של קוריאה הצפונית והזהיר מפני התקדמותה בפיתוח טילים. את הדברים אמר בסיאול בירת בקוריאה הדרומית, במהלך ביקור בן שבוע באסיה.

מאטיס עשה מאמצים במטרה להבהיר כי חרף התוקפנות והפרובוקציות של פיונגיאנג, ארצות הברית עדיין מאמינה בפתרון דיפלומטי למשבר. הוא שב וחזר על הדברים במהלך שיחות עם גורמים צבאיים וכן בביקור שערך באזור המפורז של קוריאה הדרומית סמוך לגבול עם השכנה מצפון. למרות השאיפה לפתרון דיפלומטי, הזהיר מאטיס את קוריאה הצפונית מפני עימות צבאי עם וושינגטון וסיאול.

שעון חורף 2017: בין שבת לראשון מזיזים את השעון שעה אחת אחורה

שעון הקיץ יגיע לסיומו הערב (שבת) ושעון החורף יחזור עד לסוף חודש מרץ. הלילה, בין 28 ל-29 באוקטובר, יוזזו מחוגי השעון בשעה 2:00 לפנות בוקר שעה אחת אחורה ל-1:00 ונרוויח שעת שינה נוספת. שעון הקיץ נמשך השנה 210 ימים. שעון החורף יסתיים ב-23 במרץ 2018, לקראת חג הפסח, ויימשך 152 ימים. מזג האוויר צפוי להתקרר בהדרגה עם התקצרות שעות האור. כבר הבוקר החלו לרדת גשמים באזורים רבים ברחבי הארץ ונרשמה ירידה במעלות החום.

הולך רגל כבן 50 נהרג מפגיעת מערבל בטון באום אל-פחם

הולך רגל כבן 50 נהרג היום (שבת) מפגיעת מערבל בטון בתחנת דלק באום אל-פחם. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותו במקום. פרמדיק מד"א מוניב פאעור שהגיע לזירהסיפר: "כשהגענו למקום, ראינו מערבל בטון ובסמוך מאחורי המשאית שכב גבר כבן 50 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, הוא סבל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד, ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

ג'ודו: אורי ששון ופיטר פלצ'יק זכו בארד, חמש מדליות לישראל באבו דאבי

המשלחת הישראלית חתמה את השתתפותה בגרנד סלאם אבו דאבי עם עוד שתי מדליות ארד וחמש מדליות בסך הכול. אחרי הזהב של טל פליקר ומדליות הארד של גילי כהן וטוהר בוטבול, הגיע היום (שבת) תורם של אורי ששון ופיטר פלצ'יק, שקטפו את הארד בקטגוריות המשקל הגבוהות (ששון מעל 100 ק"ג ופלצ'יק עד 100).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully