וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מנגנוני הביטחון של חמאס נפצע במניסיון חיסול בעזה

לפי כלי תקשורת פלסטיניים, תוופיק אבו נעים נפגע כאשר פיצוץ פגע ברכבו עם יציאתו ממסגד במרכז העיר עזה. ניסיון החיסול אירע ברקע תהליך הפיוס בין חמאס לפתח, והניסיונות של גורמים סלפיים לסכלו. הניה: ישראל אחראית, אך זה לא ימנע את הפיוס

עריכת וידאו: ניר חן

מפקד מנגנון ביטחון הפנים של חמאס ברצועת עזה, תוופיק אבו נעים, ניצל אתמול (שישי) מניסיון חיסול במרכז העיר עזה – כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. לפי הדיווחים, אבו נעים נפצע באורח קל מפיצוץ שפגע בכלי רכבו אחרי שיצא ממסגד בנוסיראת.

לא דווח מי לפי החשד עומד מאחורי ניסיון ההתנקשות, אך הוא אירע בזמן מאמצי הפיוס בין חמאס לפתח. בכיר חמאס חליל אל-חיה האשים את "הכיבוש" בניסיון ההתנקשות, וטען כי מדובר בניסיון לסכל את הפיוס. מהארגון נמסר כי "ניסיון ההתנקשות הוא מעשה פחדני שבוצע על ידי אויבי העם הפלסטיני. נכה ביד ברזל כל מי שיפגע בביטחון תושבי עזה".

גורם נוסף בחמאס בעזה מסר כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי ניסיון החיסול, ולטענתו "זהו ניסיון לסכל את הפיוס הפלסטיני". גם ראש הלשכה המדינית איסמעיל הניה אמר כי ישראל היא האחראית, וכי הדבר לא ימנע מהפלסטינים מהגעה לפיוס.

לקריאה נוספת בנושא
למרות הפיוס: באיראן ממשיכים לדחוף את חמאס לבצע פיגועים
בכיר חמאס בגדה: "הפיוס עם פתח - רק לצורכי הסברה"

מפקד מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועת עזה, תוופיק אבו נעים. טוויטר של רשת אל-קודס, צילום מסך
גורמים סלפים בעזה עשויים להיות קשורים לניסיון ההתנקשות. אבו נעים/צילום מסך, טוויטר של רשת אל-קודס

עד השבוע הבא, אמור הארגון השולט ברצועה בעשור האחרון להעביר את השליטה על המעברים לידי הרשות הפלסטינית, ועד תחילת דצמבר את כל השליטה המנהלית ברצועה.

עם זאת, גורמים סלפיים בעזה, הקשורים גם לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), עשויים להיות קשורים לניסיון ההתנקשות, במטרה לחבל במאמצי הפיוס. ארגון חמאס הודיע כי "ניסיון ההתנקשות הוא מעשה פחדני שבוצע על ידי אויבי העם הפלסטיני. נכה ביד ברזל כל מי שיפגע בביטחון תושבי עזה".

במסגרת הסכם הפיוס, שנחתם בתיווך מצרים, חמאס אמור גם לסייע במאמצים לעצור מעבר של פעילי טרור מרצועת עזה לחצי האי סיני, שם מתקשים כוחות הביטחון המצריים למנוע פיגועים של שלוחת דאעש.

(עדכון ראשון: 14:19)

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נפצע באורח קל באירוע. אבו נעים בבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully