וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי בשיחה סגורה: אם החלטתי שמישהו לא במפלגה - הוא לא יהיה

27.10.2017 / 13:38

במפגש סגור שתוכנו הגיע לוואלה! NEWS, התגאה יו"ר המפלגה בכך שהחוקה שהעביר מאפשרת לו "להחליט הכול". כשנשאל על ילדותו אמר כי הוא "ליכודניק מהבית" ולא חסך מראש מפלגתו לשעבר, השר כחלון

צילום:יותם רונן, מאיר ועקנין עריכת וידאו:ניר חן

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי התייחס אתמול (חמישי) במפגש סגור במרכז הארץ לשינויים שהוביל בחוקת מפלגת העבודה מיד עם כניסתו לתפקיד במטרה להרחיב את סמכויותיו ואת שליטתו בה. "כשיש לך כוח כזה, אתה שולט במפלגה. נקודה. אני כבר ניצחתי את המנגנון", הוא אמר במהלך מפגש שתוכנו הגיע לידי וואלה! NEWS. לאחר מכן, הוא שיגר איום מרומז לחברי הכנסת במפלגתו. "היום, הם יודעים שאם מחר בבוקר אני מחליט שמישהו לא יהיה, הוא לא יהיה".

השינויים שהעביר גבאי כוללים קביעה של ארבעה שריונים שיהיו בידיו ברשימת המפלגה בבחירות הבאות, סמכות מלאה על מינוי שרים חיצוניים מבלי להיוועץ בגופים הבוחרים בתרחיש שהעבודה תרכיב את הממשלה הבאה, וכן קביעת זהותם של תפקידי הסיעה בכנסת. "החוקה של היום היא הטובה ביותר שהייתה אי פעם ליושב ראש", התגאה גבאי בפני הנוכחים. "ליבאי (פרופ' דוד ליבאי, יו"ר ועדת החוקה של העבודה, י"א) אמר לי שלרבין ופרס לא הייתה כזו חוקה. הכל אני מחליט. מי יהיו השרים, כל התקציב והפעילות. זו מפלגה אחרת".

לקריאה נוספת בנושא
בשמאל יכולים לצעוק: גבאי מסמן מטרה ומתעלם מרעשי הרקע
לפיד תוקף את המחנה הציוני: "צריכים לשנות את שם מפלגתם"

אבי גבאי בישיבת סיעה המחנה הציוני פתיחת מושב הכנסת 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מרגיש בטוח. גבאי בישיבת סיעת העבודה בכנסת/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

גבאי גם התייחס לעימות בין המתמודדים לראשות מפלגת העבודה באולפן וואלה! NEWS, שבמהלכו הציג לו חבר הכנסת שעבר אראל מרגלית קטע מריאיון שבו הצהיר גבאי כי הצביע בעבר לליכוד, וגבאי השיב כי "לא הצבעתי לליכוד". גבאי אמר במפגש כי "זה מאד לא נעים. לא בגללי אלא כי אתה מאכזב את האנשים האלה. כשאתה מסתכל עליהם, הם עצובים וזה בגללך. פגעתי בהם".

באותו מפגש טען גבאי כי מרגלית היה "זחוח" ופירט על התגובה שלו על התקרית המביכה בעימות. "באו כולם ואמרו לי 'בא ניכנס בו', אמרתי להם 'חבר'ה, זה משחק שלו. אנחנו יש לנו משחק אחר'. תפסתי את איציק (היועץ איציק אלרוב, י"א) ואמרתי לו תוך יומיים אנחנו מוציאים את התוכנית הכלכלית שלנו. הוצאנו אותה יומיים אחרי זה ולא אמרתי על אראל מילה אחת רעה. לימים התברר, שזה ניצח את הפריימריז".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
המועמדים לפריימריז במפלגת העבודה בעימות באולפן וואלה! NEWS 4 ביוני 2017. ראובן קסטרו
העימות בין המועמדים לראשות מפלגת העבודה באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

במהלך המפגש, גבאי נשאל על ילדותו ואמר "אני ליכודניק מהבית". כשהטיחו בו כי מפלגת העבודה היא מפלגה אליטיסטית שפגעה במזרחיים הוא השיב: "אני לא בא להגן על המפלגה לדורותיה וברור שהיו דברים שלא היו לעניין. אבל אני שואל, איפה היה הליכוד? הוא לא ראה את העוולות האלה? אין מילה אחת של בגין על כך".

הוא גם לא חסך ביקורת מראש מפלגתו לשעבר שר האוצר משה כחלון. כשדיבר על בעיות הדיור, הוא טען כי "אתה יכול להסתובב עם דירה שלישית ודירה חמישית אבל לא בונים מספיק. ארגז כלים זה היה רעיון שלי, לא של כחלון". בהמשך טען: "הצעתי לכחלון פתרונות, הוא לא רצה, הוא פחד", והוסיף כי הפוליטיקאים היום לא מכירים את הליכי הבנייה והתכנון. כדוגמה הוא אמר כך: "ישראל כץ היה ראש עיר? ביבי היה ראש עיר? מה הוא יודע לנהל? הוא יודע לדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully