וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם המפעל ייסגר – לא יודע מה אעשה": הפנים שמאחורי סגירת "נגב קרמיקה"

28.10.2017 / 12:00

130 עובדי המפעל שניצב בפני סגירה חוששים מפיטוריהם ומהקושי שבאובדן פרנסתם אחרי עשרות שנות עבודה במקום. לכל אחד מהם סיפור משלו: "עם השכר הזעום שלנו, מספיק חודש אחד בלי משכורת ואתה מסתבך"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ורד לידני

זה כמעט שבועיים שעובדי "נגב קרמיקה" בירוחם נמצאים בחוסר ודאות לגבי עתיד המפעל וחוששים מפיטורים ומהקושי לאבד את פרנסתם אחרי שנים של עבודה במקום. מאחורי הכותרות על 130 מפוטרים ישנם בני אדם, עם שמות, ועם משפחות שצפויות להיכנס לקשיים כלכליים. אלה הפנים של האנשים שעלולים להיות מפוטרים מעבודתם בקרוב.

אהרון קריאף, עובד במפעל נגב קרמיקה 25 באוקטובר 2017. שי מכלוף
"פוחד שלא אצליח להביא פרנסה". קריאף/שי מכלוף

שם: אהרון קריאף
גיל: 51
מצב משפחתי: נשוי + 4
מקום מגורים: ירוחם
תפקיד במפעל: מנהל מחלקת תנורים
זמן עבודה במפעל: 32 שנים
משכורת: 10,000 שקלים
מה יקרה אם המפעל ייסגר: "תהיה לנו בעיה למצוא עבודה באזור, כי המקום הזה מת מבחינת עבודה. בגיל שלי אף מפעל לא יקבל אותי. יש לי ילד חולה בן 14 שההוצאות על התרופות שלו הן כ-3,600 שקלים בחודש. אם יפטרו אותי, לא יהיה מי שיפרנס את הבית. אני פוחד מאוד שלא אצליח להביא פרנסה הביתה".

שם: שלמה אבוטבול
גיל: 56
מצב משפחתי: נשוי + 4
מגורים: ירוחם
זמן עבודה במפעל: 33 שנים
משכורת: כ-7,200 שקלים
מה יקרה אם המפעל ייסגר: "יש לי שני ילדים אחרי צבא, ילדה שתכף מתגייסת וילדה בת עשר. הסיכויים שלי למצוא עבודה שואפים לאפס בגילי. אני המפרנס העיקרי של הבית, כי אשתי עובדת בחצי משרה. כל הזמן רצות לי מחשבות בראש על סגירת המפעל – מה אעשה, איך אשלם חשבונות מים, חשמל וארנונה, איך אשלם משכנתא. כשהילדה תחזור מהצבא לא יהיה לי כסף לתת לה. אני מרגיש כאילו אני במכונת הנשמה ושסוגרים לי כל הזמן את החמצן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
משה סולומון, עובד במפעל נגב קרמיקה 25 באוקטובר 2017. שי מכלוף
"איך אשלם משכנתא?". סלומון/שי מכלוף

שם: משה סלומון
גיל: 56
מצב משפחתי: נשוי +5
מגורים: ירוחם
זמן עבודה במפעל: 35 שנים
משכורת: 7,000 שקלים
מה יקרה אם המפעל ייסגר: "בגילי, אני לא יודע איפה אמצא את עצמי. אני אחרי ניתוח מעקפים, גר בפריפריה, ואני לא יודע אם אמצא את עצמי. זה מלחיץ. אני לא ישן טוב בלילה בשבועיים האחרונים ומרגיש מוטרד מאוד. למזלי, אשתי עובדת. אבל איך אשלם משכנתא? אני לא יודע איך אסתדר".

שם: אדם בקר
גיל: 57
מצב משפחתי: נשוי + 4, סב לחמישה
מגורים: ירוחם
זמן עבודה במפעל: 22 שנים
משכורת: בין 7,500 ל-8,000 שקלים
מה יקרה אם המפעל ייסגר: "אני המפרנס העיקרי בבית. אם המפעל ייסגר אין לי מושג מה אעשה, זו תהיה קריסה של משפחה שלמה. אני מודאג, אני חי מהיד לפה. יש לי התחייבויות ואין לי חסכונות. אם לא תיכנס משכורת חודש אחד אני כבר אכנס לחובות. הייתי חולה במשך יומיים מהלחץ ומהמחשבות על מה יקרה אם המפעל ייסגר ואני אפוטר. אני בן 57, אין פה הרבה אופציות, כי גם המפעלים האחרים באזור נמצאים בבעיות".

שי כהן עובד במפעל נגב קרמיקה 25 באוקטובר 2017?. שי מכלוף
"חיים ממינוס למינוס". כהן/שי מכלוף

שם: שי כהן
מצב משפחתי: נשוי + 1, ועוד אחד בדרך
מגורים: ירוחם
זמן עבודה במפעל: תשע וחצי שנים
משכורת: 7,500 שקלים
מה יקרה אם המפעל ייסגר: "יהיו לי קשיים. אני מתבסס על משכורת שנותנת לי את העוגן החודשי למשכנתא, חשמל, מים, ארנונה וכל ההוצאות. אני מודאג. איך אפשר לא להיות מודאג כשאתה עלול לאבד את הפרנסה שלך? מספיק חודש אחד בלי משכורת ואתה מסתבך. עם שכר כמו שלנו, שהוא זעום וגם ככה לא מספיק, לא מתאוששים. אנחנו חיים ממינוס למינוס. יהיה קשה למצוא עבודה אחרת כדי להתקיים ולשלם חשבונות. אם המפעל ייסגר, אנחנו בבעיה".

שם: חיים סויסה
גיל: 47
מצב משפחתי: נשוי + 3
מגורים: ירוחם
זמן עבודה במפעל: 26 שנים
משכורת: 9,500 שקלים
מה יקרה אם המפעל ייסגר: "היו תכניות הבראה קודמות במפעל. בירוחם יש בעיה ואין מספיק עבודות. אם נפוטר והמפעל ייסגר, לא תהיה עבודה לכלל המפוטרים שיהיו כאן. יש מפעלים בקשיים באזור שלנו. מצב האבטלה רק עולה. אני חושש מאוד ואין לי לאן ללכת".


שם: שמעון ללוש
גיל: 66
מצב משפחתי: נשוי + 5
זמן עבודה במפעל: 45 שנים
מגורים: ירוחם
משכורת: 10,000 שקלים
מה יקרה אם המפעל ייסגר: "אשתי עבדה גם היא במפעל ופוטרה. עכשיו היא עובדת במפעל אחרת, אז באופן יחסי המצב טוב. אני לא אעבוד. אני יוצא לפנסיה בעוד חצי שנה ואוכל להסתדר, אני מקווה. פעם במפעל הזה הכל היה טוב. היינו כולם מאוחדים. כואב לי שהמצב הגיע לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully