וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ניצחון: עיראק וסוריה פתחו במתקפה על מעוזי דאעש האחרונים

26.10.2017 / 22:59

בניסיון להנחית את המהלומה הסופית על ארגון המדינה האסלאמית, פתחו הצבאות של שתי המדינות במתקפה שמטרתה להניס את לוחמיו מהשטחים האחרונים שתחת שליטתו. ראש ממשלת עיראק: "הם צריכים לבחור בין מוות לכניעה"

צילום: מתוך היוטיוב של RT, עריכה: יאיר דניאל

צבא עיראק פתח היום (חמישי) במתקפה נגד ארגון המדינה האסלאמית (דאעש), בניסיון להניס אותו מהשטחים האחרונים שתחת שליטתו בשטח עיראק. צבא סוריה ובעלי בריתו אמרו כי גם הם מתכננים לצעוד לעבר המאחזים האחרונים של ארגון הטרור בתחומי סוריה.

המתקפות הנפרדות לאורך החזית בעיראק ובסוריה נועדו להנחית את המהלומה הסופית על הארגון, שאיבד את מרבית שטחי ה"חליפות" שהכריז עליה. בימים האחרונים נכבשו מחדש הערים מוסול וא-רקה, ורבים מהאזורים האחרים שהיו בידי דאעש.

השתלטות צבא עיראק על מבנה ממשלה של מחוז קירקוק הכורדי בעיראק 16 באוקטובר 2017. רויטרס
שחרור עיראק מכוחות דאעש/רויטרס

ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי אמר שלוחמי דאעש "צריכים לבחור בין מוות לכניעה", והכריז על פתיחת במתקפה על הערים ראווה ואל-קאים. במטות המשולבים בבגדד דיווחו כי חיל האוויר העיראקי פיזר באזור הגבול אלפי מנשרים שקראו לחמושים להניח את נשקם ולאזרחים להתרחק מאזורי הלחימה: "תגידו לילדיכם ולקרוביכם שהרימו את נשקם נגד המדינה להניח אותו באופן מיידי". לדבריהם, במתקפה משתתפים יחידות סדירות של צבא עיראק, כוחות של שבטים סוניים ויחידות הגיוס העממיות, הנתמכות על ידי איראן.

הקואליציה המובלת על ידי ארצות הברית אמרה כי כ-1,500 לוחמי דאעש נותרו באזור אל-קאים. בסוריה, אנשי דאעש נדחקו לשטח שעל גדות נהר הפרת בשורת מתקפות של כוחות משטר אסד ובעלות בריתו מצד אחד, והמיליציות הזוכות לגיבוי מהקואליציה האמריקנית מנגד.

בדיווח של רשת חדשות הנתמכת על ידי חיזבאללה, הנלחם לצד דמשק, נמסר כי הצבא ובעלות בריתו תפסו את השליטה במתקן שאיבת הנפט "T2" מדאעש, שנחשב המאחז האחרון של הארגון בסוריה והיה הבסיס שממנו יצאו הכוחות לעבר העיר אל-בוכמל, הנמצאת על הגבול עם עיראק סמוך לדיר א-זור, בגדה המערבית של הפרת.

הריסות בעיר א-רקה, סוריה, 18 באוקטובר 2017. רויטרס
הריסות א-רקה לאחר כיבוש העיר מידי דאעש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully