וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לתיאוריות הקונספירציה? אלפי מסמכים על רצח קנדי יפורסמו היום

בעקבות אישורו של טראמפ, הארכיון הלאומי של ארה"ב צפוי לשחרר יותר מ-3,000 מסמכים מסווגים, שעשויים לשפוך אור חדש על רוצחו של הנשיא - אך לא לספק מידע דרמטי שישנה את הקביעה כי לא הייתה קנוניה נרחבת לחיסולו של קנדי

תיעוד ההתנקשות בקנדי

אלפי מסמכים מסווגים על ההתנקשות בנשיא ארצות הברית ג'ון קנדי יפורסמו היום (חמישי) על ידי הארכיון הלאומי אחרי שהנשיא דונלד טראמפ אישר את שחרורם לעיון הציבור. יותר מ-3,000 המסמכים, הכוללים חמישה מיליון עמודים, אינם צפויים לחשוף פרטים שישנו את ההיסטוריה המוכרת על הרצח שאירע בדאלאס ב-1963 או לשים סוף אחת ולתמיד לשורת תיאוריות הקונספירציות שנוצרו במרוצת השנים.

מומחים להתנקשות מאמינים כי המידע החדש עשוי לשפוך אור על מסעו של הרוצח, לי הארווי אוסוולד, אל מקסיקו סיטי, שבועות לפני ההתנקשות. לפי חלק מהתיאוריות, אוסוולד לא פעל לבדו, אלא בשליחות קובה, המאפיה ואף על ידי סוכנות הביון המרכזית (CIA).

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ אישר לפרסם מסמכים מסווגים על רצח קנדי

נשיא ארצות הברית ג'ון קנדי שניות לפני ההתנקשות בחייו. ג'ון קנדי, צילום מסך
קנדי במהלך הנסיעה בדאלאס, דקות לפני הרצח/צילום מסך, ג'ון קנדי

במהלך אותה נסיעה, ביקר אוסוולד בשגרירות ברית המועצות וקובה. לפי ועדת וורן, שחקרה את ההתנקשות בקנדי, הסיבה המוצהרת של הביקור הייתה כדי שיוכל לקבל ויזות כניסה לשתי המדינות הקומוניסטיות, אך מרבית הפרטים על אותה נסיעה נותרו לא ידועים.

אוסוולד רצח את קנדי ב-22 בנובמבר 1963, כשהנשיא עבר עם שיירתו בדאלאס, כשהוא נוסע בלימוזינה פתוחה. הוא נעצר בתחילה אחרי שרצח שוטר אחר בעיר, 45 דקות לאחר שלוש היריות שירה לעבר קנדי. אוסוולד הכחיש קשר להתנקשות ואמר כי הוא "שעיר לעזאזל". יומיים לאחר מכן, הוא נרצח בעצמו על ידי ג'ק רובי, בעלים של פאב מקומי, כשהועבר ממתקן הכליאה שבו שהה. חיסולו של אוסוולד, ששודר בשידור חי בטלוויזיה שעקבה אחרי העברתו, חיזק את תיאוריות הקונספירציה.

עם זאת, ועדת וורן, שהקים סגנו של קנדי ומי שהחליפו בתפקיד, הנשיא לינדון ג'ונסון, קבעה כי אוסוולד פעל לבדו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
לי הארווי אוסוולד, הרוצח של נשיא ארה"ב קנדי, לאחר מעצרו, 1963. רויטרס
ועדת החקירה קבעה כי הוא פעל לבדו. אוסוולד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully